Even dit topic weer omhoog halen, aangezien ik hier ook al een tijdje mee rond loop, en de discussie interessant vind. Ik lees alleen maar over de motor voorin. Wat te denken van de motor achterin? Als je de motor vlak achter de stoelen plaatst, heb je toch een bijna ideale gewichtsverdeling lijkt mij? De aandrijving kan dan via de (dikkere) ketting, en een omgebouwde RWD LSD, met aandrijfassen naar de achterwielen. Met een Hayabusa motor is het vermogen eindeloos, 500 pk is mogelijk. Het gewicht zal hopelijk een stuk lichter zijn dan met een automotor, en beter verdeeld. Wat ik me wel afvraag, is hoe zal zoiets in de praktijk rijden. Achterwielaandrijving op zo'n korte wielbasis is tricky, maar misschien is het niet zo'n probleem vanwege het lage koppel, en het vermogen wat er hoog in de toeren inkomt? En hoe zal zo'n auto sturen als je het gewicht naar het midden verplaatst, bestuurder plus motor, en slechts een benzinetank tussen de voorwielen? Het gebrek aan gewicht op de voorwielen is misschien op te lossen met bredere banden? Of zal dit helemaal geen probleem zijn?