Auteur Topic: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"  (gelezen 55162 keer)

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #75 Gepost op: ma, 09 aug 2021, 23:30:43 »
Goede toevoeging: alle onderdelen zijn 1voor1 vervangen en na elke check was het probleem exact hetzelfde. Hij loopt als een malle en geeft soms ineens een spuit meer. En dan weer minder.

En weer meer

 -gert-
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #76 Gepost op: di, 10 aug 2021, 01:57:37 »
Vervuild gasklephuis misschien? Koolstofafzetting op de klep?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #77 Gepost op: di, 10 aug 2021, 10:11:33 »
zou ik nog eens kunnen testen/nagaan. gasklepje is er in januari of februari voor het laatst afgeweest toen de 3f inlaat er op ging en is toen ook nog schoongemaakt.

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #78 Gepost op: di, 10 aug 2021, 13:50:15 »
Haal de verdelerkap even los en kijk of er aanslag zit op de contactpunten/rotor, Dit anders even voorzichtig schoonmaken.
Zeker weten dat je ontsteking wel helemaal goed staat?

Anders zou je het inderdaad kunnen zoeken in de injectoren of iets dergelijks. Voordat je deze gaat demonteren zou je eventueel nog een busje injectorcleaner kunnen proberen. Kleine verstopping in de uitlaat zou ook nog kunnen ergens dat er ergens een schotje los ligt (demper of kat).
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #79 Gepost op: di, 10 aug 2021, 14:22:58 »
ik zal de verdeler en rotor vanavond even bekijken! thanks voor de tips -thumbsup- injectie reiniger heb ik er recent nog ingedaan!

mn pa was laatst de injectoren van zn alfa zelf aan het reinigen, misschien kan ik dat ook nog eens proberen, heb een setje op voorraad.

verstoppingen in de uitlaat kan haast niet, ik rij met een gruppe A pijp van voor naar achter met enkel absorbtie dempers :)

plannen voor dit weekend:
injectoren bekijken - ff de rail eruit en laten spuiten zodat ik iig het sproeibeeld kan bekijken. - volgende stap reinigen
gaskleppie schoonmaken




And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #80 Gepost op: di, 10 aug 2021, 14:30:02 »
Goed bezig!
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.383
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #81 Gepost op: di, 10 aug 2021, 14:41:45 »
Ik vind persoonlijk ook 4bar benzinedruk aan de hoge kant. Kan het niet zijn dat ie daardoor in bepaalde kernvelden en dus op bepaalde toerentallen te rijk loopt?

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #82 Gepost op: di, 10 aug 2021, 14:51:28 »
Dat is inderdaad fors.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #83 Gepost op: di, 10 aug 2021, 15:40:51 »
ik heb m voorheen op 3.5 bar gehad, en vond m persoonlijk beter lopen als ie wat hoger stond. bougies zijn nooit zwart...
maar ik ga het nog eens proberen om m lager te zetten, het is alweer een tijdje geleden namelijk.

And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #84 Gepost op: di, 10 aug 2021, 18:13:36 »
Het zou trouwens kunnen dat je nu een hogere hittegraad nodig hebt qua bougiekeuze. Ben wel benieuwd wat de wagen doet in dat hoge toerengebied zodra je de benzinedruk wat terug schroeft.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #85 Gepost op: wo, 11 aug 2021, 09:02:37 »
heb ik gister nog geprobeerd. ik had hem rond 3.5 staan. hij voelde wat minder heftig aan voor mijn gevoel, maar dit zou ook aan mijzelf kunnen liggen natuurlijk, maar het heeft de problemen iig niet opgelost. exact dezelfde issues eigenlijk.....
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #86 Gepost op: wo, 11 aug 2021, 21:50:45 »
Ik heb zo'n tering hoop aan onderdelen liggen dus ik heb al veel vervangen voor onderdelen waarvan ik weet dat ze goed werken/werkte -gert-

Ondertussen vervangen ter check:
Bobine
Brandstofpomp, zowel intern als extern. Brandstofdruk staat rond de 4 bar, ik heb geen mogelijkheid om dit te checken onder load.
Lichtmassameter uitgewisseld voor exemplaar met schoongemaakte banen
Ontsteking vervangen voor 1 die wél een werkende vervroeger heeft  :)

Bougies zijn nieuw. Van die 3 massa dingen van ngk
Bougiekabels nieuw ngk
Rotor en verdeler zitten al wel weer een jaartje denk ik +-
Massa zijn allemaal schoongemaakt en goedwerkend

Ook de ecu verwisseld voor een originele zonder 8mhz chip. Reed heel apart. Leverde aanzienlijk minder vermogen bij 6k. Misschien toch aan het eind van de digijet capaciteit?
Vreemd dat ie het dan soms wel goed doet.


de branstof word geregeld door een aantal factoren, hoeveelheid lucht, kvs temp, inlaat temp, dat loopt allemaal netjes langs elkaar, als je de brandstofdruk gaat verhogen, dan loopt dat langs elkaar heen....

voorbeeld, lekker rijden naar de efteling ofzo, en het rijd oke, vervolgens sta je bij een stoplicht, en je mag weer rijden, verrek, je hebt even meer vermogen!!! en vervolgens na weer een stukje rijden,kakt het vermogen weer in..

tijdens het rijden,koudere lucht=meer peut
net na het stoplicht, warmere lucht= minder peut.
« Laatst bewerkt op: wo, 11 aug 2021, 21:52:38 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip

Offline Aron Faro

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 484
  • Geslacht: Man
  • Aron Faro
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #87 Gepost op: do, 12 aug 2021, 09:12:55 »
logisch verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier hele PK's mis door wat te warme lucht. dit probleem doet zich ook op de snelweg voor. ook na even volgas kan die ff dippen.

sterker nog, als ik bij 3k de gasplank vol intrap dan zou er bij 6k toch al zoveel frisse lucht door het inlaat traject gezogen zijn dat de inlaat temperatuur weer laag is? en dus goed zou moeten lopen.
(dat is wat ik bij mijn ibiza terug zie in de obd meter. stoplicht is 40 graden lucht in de inlaat. - 3 seconde volgas en de inlaat temp is ineens 29 graden.)

en wat zou de oplossing hier op zijn dan?
And still rolling with the times. (89' coupe NZ) (86' steiheck AEE)

Offline JBM

  • L86C-0238
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 541
  • Geslacht: Man
  • Joris
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #88 Gepost op: do, 12 aug 2021, 15:06:06 »
Mijn advies is koop een Ferrari -nana-

Weet je zeker dat de ontsteking echt goed staat? Ik las ergens dat je ook een kapotte vacuüm vervroeger was tegen gekomen.
Slechte benzine kan ook nog meespelen of vervuiling in de tank/brandstof filter.

Er zit als ik het goed heb ook nog een Co instelling bout op de luchtmassameter.

Heb je de lambdasonde al eens afgekoppeld? Je zou eens kunnen kijken of die het dan ook heeft.
Ervaar een spatader, rij G-lader.

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ XK-53-YZ] Grijze Polo coupe 2 1989 "Polo mobiel"
« Reactie #89 Gepost op: do, 12 aug 2021, 21:35:46 »
logisch verhaal, maar ik kan me niet voorstellen dat ik hier hele PK's mis door wat te warme lucht. dit probleem doet zich ook op de snelweg voor. ook na even volgas kan die ff dippen.

sterker nog, als ik bij 3k de gasplank vol intrap dan zou er bij 6k toch al zoveel frisse lucht door het inlaat traject gezogen zijn dat de inlaat temperatuur weer laag is? en dus goed zou moeten lopen.
(dat is wat ik bij mijn ibiza terug zie in de obd meter. stoplicht is 40 graden lucht in de inlaat. - 3 seconde volgas en de inlaat temp is ineens 29 graden.)

en wat zou de oplossing hier op zijn dan?
ja/nee, dat noemen ze heat soak, de lmm is zelf opgewarmd, dus zijn die waardes anders.
dat je je ori brandstofdrukregelaar moet monteren . alles loopt scheef langs elkaar door die drukregelaar.

en vervolgens met die klapdeur moet gaan afstellen.
« Laatst bewerkt op: do, 12 aug 2021, 21:38:07 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip