Auteur Topic: start niet  (gelezen 904 keer)

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Gepost op: za, 22 sep 2007, 19:43:36 »
Ik heb een VW Polo Fox 1.0 uit 1991 die niet start.Op een gegeven moment begon ie moeilijker te starten en moest ik bij stoplichten en langzaam vrijden wat gas geven zodat ie niet uitviel.
Nu heb ik de verdeelkap en rotor ontvangen maar daar lag het niet aan.
Heb de benzineslang bij de carburateur losgemaakt om te kijken of er genoeg benzine naartoe gepompt wordt.Dit is dus wel het geval.
Hij start zowel koud als warm niet maar als je de slang eraf haalt en er weer op zet,dan wel.
Ligt dit aan de carburateur,automatische choke of ergens anders aan?
Een collega van mij had het erover dat er een temperatuur sensor kapot zal zijn.
Wat voor sensor is dat dan en waar zit die?
Denk dat hij de temperatuur schakelaar voor de automatische choke bedoeld of heb ik dat helemaal fout?

Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast bedankt voor de moeite.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
start niet
« Reactie #1 Gepost op: za, 22 sep 2007, 20:46:24 »
1.0 1991 = vermoedelijk een polo 2f (facelift-model met dikke bumpers)
Dan praten we niet over een carb, maar monopoint:
enkele injector die geplaatst is in een soort carb-huisje.
Choke zit er dus niet op: regelapparaat spuit gewoon iets benzine extra.

Welke slang haal je eraf? -dunno-

Slecht starten en afslaan kan idd aan tempsensor liggen:
de blauwe in 't thermostaathuisje onder de ontsteking.
Kun je controleren door bij draaiende motor de stekker los te trekken:
als de motorloop veranderd is ie goed, gebeurd er niks kan ie stuk zijn.

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #2 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 09:31:04 »
Je hebt naar dat carb huisje een benzineslang toe lopen en soort slang er van weg lopen.De aanvoerslang halen we eraf en zodra die er weer opzit,start ie wel weer maar moeizaam.
Boven in de luchtfilter zit een soort verstuiver.Is dat de injector?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
start niet
« Reactie #3 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 09:46:55 »
Ja, zie je die inspuiten?

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #4 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 10:25:31 »
Die zie je wel verstuiven,ga er vanuit dat ie dan werkt.
Of heb ik dat helemaal verkeerd?

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #5 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 12:01:31 »
Aangezien het een benzinemotor is,kan ie dan wel een enkele injector hebben?
Injectie is toch meestal bij dieselmotoren.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
start niet
« Reactie #6 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 16:15:10 »
Onsteking werkt ook?

Vervang het benzinefilter ook eens (bij de achteras).

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #7 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 16:37:52 »
Rotor en verdeelkap zijn vervangen en de bougies vonken goed.
Er komt genoeg benzine naar voren.We hebben nl de aanvoerslang losgemaakt om te kijken of er voldoende benzine gepompt wordt.Dit is dus wel het geval.
Zou het kunnen zijn dat de injector te weinig benzine geeft?
Als de aanvoerslang los gemaakt wordt en er weer opgezet wordt,start ie wel en kan je er mee rijden.
Vanaf waar de slang de injector ingaat moet er iets niet goed zijn.
Collega van mij had het over een temperatuursensor.
Wat voor sensor is dat dan en hoe heet die sensor?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
start niet
« Reactie #8 Gepost op: zo, 23 sep 2007, 23:29:55 »
En dan blijft ie ook rijden?
Motor loopt dan zoals het hoort?

Trekt de tank niet vacuum? Probeer eens te starten zonder tankdop erop. (pas wel op voor lekkage als je gaat rijden :) )

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #9 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 09:06:19 »
Rotor en verdeelkap zijn vervangen en de bougies vonken goed.
Er komt genoeg benzine naar voren.We hebben nl de aanvoerslang losgemaakt om te kijken of er voldoende benzine gepompt wordt.Dit is dus wel het geval.
Zou het kunnen zijn dat de injector te weinig benzine geeft?
Als de aanvoerslang los gemaakt wordt en er weer opgezet wordt,start ie wel en kan je er mee rijden.
Vanaf waar de slang de injector ingaat moet er iets niet goed zijn.
Collega van mij had het over een temperatuursensor.
Wat voor sensor is dat dan en hoe heet die sensor?

Citaat
Slecht starten en afslaan kan idd aan tempsensor liggen:
de blauwe in 't thermostaathuisje onder de ontsteking.
Kun je controleren door bij draaiende motor de stekker los te trekken:
als de motorloop veranderd is ie goed, gebeurd er niks kan ie stuk zijn.


Verder:
Injectie is niet diesel specifiek. Vanaf de jaren '90 rijden de meeste auto's met injectiemotoren rond.
Te weinig benzine 'injecteren' zou niet tot dit probleem gaan lijden.


Verder2:
Het lijkt mij (zoals jij aangeeft) een probleem in je brandstoftoevoer/ retour te zijn.
Controleer je tankontluchting (door met de dop er af te rijden)
Controleer je aanvoerleidingen
Controleer het benzinefilter thv je achteras/reservewielbak.

Dit laatste filter wordt bijna nooit vervangen, en kan dus wel eens lekker vol zitten met vuil. Als je dit filter er tussenuit hebt, kan je ook je leiding van voor--> achter doorblazen met perslucht.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #10 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 18:13:48 »
Ik heb de dop eraf gehaald en de auto gestart.Dat ging wel maar  hij maakte heel veel toeren.
Heeft dat ermee te maken dat de dop eraf is of is dat weer een andere oorzaak?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #11 Gepost op: ma, 24 sep 2007, 21:57:44 »
dat moet een andere oorzaak hebben..

Maar iig goed dat hij start.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
start niet
« Reactie #12 Gepost op: di, 25 sep 2007, 00:04:07 »
Die hoge toeren (hoog stationair dus? koud en warm?) ligt ergens anders aan.
Als het starten nu beter gaat dan zat hem dat inderdaad in de tankontluchting.

Trekt ie nergens valse lucht?

Offline PatrickR

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7
  • Geslacht: Man
start niet
« Reactie #13 Gepost op: di, 25 sep 2007, 06:44:12 »
Nu ben ik via via aan iemand gekomen die bij een VW garage werkt.
Die zegt dat het hoge toerental met de gasklep te maken heeft,dat ie ie blijft hangen.
Hij komt deze week erna kijken,ben benieuwd.