Mea Culpa, misschien had ik aan het begin van dit topic wat duidelijker kunnen maken dat ik graag de versnipperde info over dit onderwerp graag in 1 topic zou zien. Handig voor mij en, belangrijker nog: misschien leuk voor anderen. (Bij dit oorspronkelijke polo86c-register was dit soort tech-info een gepland onderdeel van de
site...)
Ik zal zelf, met behulp van de zoekfuctie
een begin wagen:
Dus: van puntjes naar electronisch. Hoe doe je dat voor alle VW Polo 86c-motoren (die contactpuntjes hebben uiteraard)? Eerst maar eens even: Welke VW Polo86c-motoren hebben contactpuntjes? Gewoon even
hier kijken: GL- (1.05 L), HB-motoren (1.1 L) en HH-motoren (1.3 L). (Als je niet weet welke motor je hebt: kijk
hier)
Electronische onstekingshuizen die makkelijk passen, met eventuele extra aanpassingen:
-
Polo MH (of NZ)-motor ontstekingshuis. Stukje kabelboom ook erbij, inclusief contactblokje op ontsteking. Ander voetplaatje monteren.
-
Audi 80/ Passat 1.3 l. van rond 1980.
-
Seat Ibiza 1.2 (Porche-blok) onsteking. Ook stukje kabelboom erbij (zo dicht mogelijk bij de grote kabelboom afknippen lijkt me).
-
Saab 900 onstekingshuis inclusief Saab contactblokje en stukje kabelboom. Of verwisselen voor vierkant contactblokje + stukje kabelboom van vele polo-motoren met electr. ontsteking (MH, HZ, PY 3F AAV, AAU, AEX, AEE, ABU, AEA, etc.)
-
Citroën BX, wederom inclusief zo veel mogelijk kabel. Geen aanpassingen nodig. Wel even BX electronisch schema opsnorren.
Verder zijn nog genoemd: GK-motor, Peugeot 309, Golf 2 1300, Passat 1983 1.3. Deze zijn wat ‘moeilijker’ te monteren of er is weinig info.
Het kan ook op Serge’s manier gefabriceerd worden:
wat ik doe is simpel.neem een hydrau ontsteking en een tuimelaar ontsteking.neem beide uitelkaar.plaats nieuwe keering in tuimelaar huis.slijp van hydrau as de pik af.plaats as .plaats hall element en teken de plaatsen af waar de gaten moeten komen voor de schroefjes .(let op stand voor vacuum vervroeger).teken plaats af waar hall stekker moet komen ,slijp,boor vijl deze uit .bouw het zwikkie in elkaar.zesa.
en neem wel de kabelboom met transistor blok mee.
zorg dat je ook de bobine hebt(hall ontsteking werkt op 12v,contact op 9 v)zorg voor een 12v voeding ipv de 9volt .is maar een draadje verschil eig.
eea wijst zich vanzelf als je bezig bent neem ik aan... Geldt dat van die bobine trouwens voor alle hierboven genoemde onstekingshuizen?
Mocht er iets niet kloppen en/of hebben jullie nog extra info en ervaringen: React at will!