Distributie stond een tandje verkeerd, motorkap-scharnieren waren verbogen; beiden weer 'instand gesetzt'
maar wat de tik nou precies was? Redelijk harde tik, klonk als iets dieper in het blok dan klepjes... Marcel dacht eerder aan een drijfstang of krukas lager, pistonpen of ehmz.. iets.
Maar: Na het verstellen van de distributie, starten, even laten lopen met wat meer gas op de plank,. was het ineens verdwenen, bij stationair weer even terug, nog een keer gas, en blijvend weg
?
Bougietjes was weinig tot niets aan te zien, en ook in de cilinder ( met zaklamp ) was weinig tot niets te zien: Ja, zwarte vettigheid, vochtdruppeltjes ( water?) en klepruimtes in de zuigers: Voor zover goed te beoordelen: allemaal intakt.
Motortje even laten draaien zodat de accu een beetje bij kon laden, en vervolgens in de vrieskou ( het ijs lag al op het dak! ) de motorkap gesteld: De scharnieren waren verbogen, waardoor de kap veelste diep, en te ver naar achteren lag. Accu d'r uit, beugels d'r uit, buigen,. passen, meten, nog een beetje stellen, spatbordje stellen richting motorkap; Ja, Marcel was weer niet tevreden over de 'Spaltmass'..
Ondertussen de watervangbak een beetje uitgedaan en uitgespoeld, want vol blad. pulp, grond en accuzuur: tintel, bijt, tintel!
Ook voldoende koffie op dus, want feitelijk zijn we misschien 1,5 uur aan het werk geweest,. en lag ik toch pas tegen half 1 op m'n nest!