Beste VW-kenners,
Nadat ik ruim 3 weken geleden ben stil komen te staan met mijn G40 (1994) ben ik nu echt vastgelopen.
Misschien weet iemand het antwoord op mijn vragen?
Na wat gesleutel kwam ik er al snel achter dat de benzinepomp kapot was. Deze heb ik vervangen.
Het volgende probleem was dat de benzinepomp niet werd aangezet (geen seconde gezoem bij sleutel omdraaien en ook niet bij starten).
De motor slaat dus niet aan.
Toen maar brandstofpomprelais vervangen, nog niks, toen dat andere naastgelegen relais (321919505A) gereviceerd. Dat laatste relais
is moeilijk aan te komen dus toen ik erachter kwam dat de diode die daar in zit kapot was heb ik die vervangen en opnieuw gesoldeerd (deze werkt nu prima).
Van de week weer opnieuw proberen; nog niks. Als ik het brandstofpomprelais overbrug met een draad (pool 30 naar 87) slaat de motor meteen aan.
Met andere woorden de pomp wordt niet aangestuurd.
Na nog wat testjes met snoeren tussen het brandstofpomprelais kwam ik er achter dat met de plus van het paneel waar het relais inzit (pool 86, geschakeld door contactslot)
en met een apart snoer van pool 85 van het relais naar de min van de accu dat het relais gewoon schakelde en de pomp aanzette. De min-pool is dus niet goed genoeg
Na wat studie op het stroomschema blijkt dat er vanaf de min (pool 85) een lila-zwarte draad gaat naar de Digifant-computer.
Ik heb deze draad gecontroleerd met de mulitmeter en deze geeft gewoon verbinding.
Mijn vragen:
- Wordt de pomp via deze min-draad (pool 85) geschakeld (aan- en uitgezet) door de Digifant-computer?
- Weet iemand hoe dit precies werkt?
- Wanneer is het tijd om te concluderen dat de digifant niet meer goed werkt?
Met de Hallgever heeft het volgens mij niets te maken want als ik het relais overbrug slaat de motor gewoon aan.
Ik hoop dat iemand het antwoord weet want ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen.
Bedankt voor de hulp, vriendelijke groet,
Elmer