AAU heeft niet echt een carburateur; maarr een enkele elektrische injector. Niet dat t veel voorstelt, maar 't is nčt geen carburateur meer.
De werking is zo simpel en gelijk aan een carburateur, dat er inderdaad nog wel een warme lucht regeling op zit, zodat de boel niet bevriest; Gewoon een kartonnen defrosterslang van uitlaatspruitstuk naar inlaat, met vacuumklep en temperatuurvoeler in het luchtfilterdeksel.
Je kunt t 't beste testen door gewoon te controleren (bij koud weer) of de vacuumklep opent: Het aanzuig-gedeelte los halen ( 2 clipjes ) en in de buis kijken of de klep opent als je de motor laat lopen. De vacuumslangetjes moet je dan wel aangesloten laten natuurlijk.
Gaat de klep niet open? trek het vacuumslangetje dan los van de klep, en check of deze wel zuigt; gewoon even met een natte vinger afsluiten: zuigt ie zichzelf vast, dan werkt het systeem, maar is het membraam in de vacuumklep kapot ( komt bijna niet voor ).
Overigens:
Een AAU of AAV ( de 1.3 variant ) heeft vlak na de start echter soms wel een beetje last van koud en vochtig weer; loopt een beetje bokkig en rauw. Na een minuut of 2 is dat echter helemaal over. Heeft eigenlijk niets met de winter-'stand' te maken, maar meer met de koude aanzuiglucht en neergeslagen vocht op de 'hitte-kogel' ( lees: sensor in de elektrische inspuitunit ).