Het Polo86c Register
Algemeen forum => F.A.Q. & How-to => Topic gestart door: Maxxy op ma, 28 sep 2009, 21:16:11
-
ik zit momenteel met een paar sterretjes in de voorruit welke ik een deze dagen nog wel ziet uitscheuren.
nu zat ik te denken om deze te gaan vervangen.
nu was mij vraag; zit de voorruit vast gekit of ligt hij in rubbers? en wat zijn do's en don't's?
(Polo coupe, 1989)
-
Zit gewoon in rubber en als ie toch stuk gaat en je wilt m vervangen boven in de hoek naar buiten drukken en langzaam druk je dan zo de ruit er uit
Daarna als de ruit eruit is rubber schoonmaken indien nodig en t rubber weer om de nieuwe/andere ruit doen met een nylon koord van 4 a 5 mm (verkrijgbaar bij de bouwmarkt) op de plek waar de sponning komen moet
De ruit met het rubber en nylon koord weer in de sponning leggen met het koord aan de binnenzijde daarna trek je zo de ruit weer in de sponning -klus-
-
zit in rubbers
benodigdheden om hem te demonteren:
wasknijpers (ik gebruikt altijd houten): even uit elkaar halen
benodigdheden om hem te monteren:
stuk stevig touw (3-4mm)
geduld
en volgens mij staat er ook nog wel ergens hier op het forum iets over geschreven, dus ff op de home-pagina de zoekfunctie gebruiken -thumbsup-
-
wasknijpers kunnen handig wezen idd -thumbsup-
-
Hoe ik het bij mijn Derby (http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,5315.0.html) heb gedaan -klus-
-
Dreft of glassex bij de hand houden is ook erg tactisch
-
Dreft of glassex bij de hand houden is ook erg tactisch
een tweede paar handen is ook aan te bevelen.
Als je die bij de hand hebt :D :D
Vele handen maken licht werk
:)
-
doe het in mijn uppie binnen 20 minuten
-
Inzetten heb ik gewoon met waslijn draad (50 cent ofzo bij de wibra) gedaan.
Rekordc
-
doe het in mijn uppie binnen 20 minuten
ik ben vaak veel sneller klaar :)
-
binnenkort maar eens een poging wagen dan :)
-
Eerste ruit mislukte ooit, maar sindsdien al meerdere ruiten gedemonteerd & gemonteerd:
met z'n tweetjes is relaxter, maar alleen gaat ook prima.
Ik gebruik een verzameling plamuurmessen bij 't demonteren
en een stuk nylon koord + 2 zuignappen bij 't monteren.
-
Hoe ik het bij mijn Derby (http://www.g40.nl/smf/index.php/topic,5315.0.html) heb gedaan -klus-
klik (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=5315.60) aangepast aan: www.g40.nl