Auteur Topic: AAV perikelen  (gelezen 2042 keer)

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
AAV perikelen
« Gepost op: za, 20 sep 2003, 19:44:40 »
Okay vandaag lekker begonnen met het klusweekend (AAV kietelen en wiellagers)
De wiellagers zijn morgen aan de beurt, maar dat doet er verder niet toe.
Vandaag iig een ander inlaatspruitstuk(GK) en gasklephuis(RP) verbouwen. Geen probleem, alles past perfect.
Starten en lopen zelfs alleen wil het stationair toerental blijkbaar niet mee werken.
Een koude start gaat prima dan loopt ze netjes rond de 800 a 1000 toeren. Alleen op bedrijf temp gaat ze op de hobbel en zit dan flink in de toeren 2000 tot 2500, en je merkt dan dat de eletronica overcorrigeerd.
Ik heb het idee dat we iets heel simpel vergeten zijn of over het hoofd gezien hebben.

Alles is dicht kwa pakkingen deze hebben we gelijk vervangen. slangen zijn ook gecheckt en ook dicht.
De gaskabel is orgineel AAV en ook de houder/bevestiging ervan. Bij de golf 2 loopt die normaal gesproken voor langs en dat hebben we opgelost door de houder van de AAV op de "gasveer" te zetten. (klinkt erg onduidelijk maar kan het effe niet anders brengen ) :)
Verder is dus alle electronica van de het golfgasklephuis op de AAV aangesloten (plug & play)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAV perikelen
« Reactie #1 Gepost op: za, 20 sep 2003, 19:57:00 »
de stationair stand van de golf klephuis staat verder open dan die van de polo(kan ook gaatje in drosselklep zijn )hier moet je het euvel in kunnen vinden
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAV perikelen
« Reactie #2 Gepost op: za, 20 sep 2003, 22:06:57 »
lekker he dat zagend toerental :D
voor al nz'tjes hebben dat vaak.
behalve de mijne die loopt tot nu toch lekker stationair.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
AAV perikelen
« Reactie #3 Gepost op: za, 20 sep 2003, 22:21:43 »
lekker he dat zagend toerental :D
voor al nz'tjes hebben dat vaak.
behalve de mijne die loopt tot nu toch lekker stationair.

Zagend valt wel mee :) het is gewoon teveel  :O
Stationair lopen op 2000 tot 2500 rpm.
gekke is (of misschien juist niet) dat als je een beetje gas dat ze wel terug zakt naar normalere waarden om vervolgens te gaan klimmen, alsof je een handchoke verder uittrekt. en pas daarna als ze ergens rond die 2000 toeren hangt te gaan overcorrigeren 2500, 2200, 2500 en af en toe tot onder de 2000 en dan regelmatig.
Het rijden zelf is is perfect, ze hangt een stuk gretiger aan het gas en trekt vanaf een 3000 een stuk beter.
Een ander bijkomend verschijnsel is dat ze zowel hoorbaar harder zuigt :) En ook de Remus pot achter laat zich nog wat beter horen.
Het is ondanks het stationair probleem een suc6.
Nu ben ik heel benieuwd wat ze gaat doen als we de nokkenas gaan vervangen, dat hebben we niet meer kunnen doen.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAV perikelen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 21 sep 2003, 00:36:42 »
mijn aav/nz loopt ook lekker.
heb hem ff tot de 6000 toeren door getrokken en gaat als de brandweer :D
heeft wel een hoop aanpasings werk gekost maar na 3 weken loopt hij weer.
ben je er trouwens ook op de camping meeting?
suc6 met de ombouw verder.
ben wel benieuwd wat er nog uittehalen valt uit de aav.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAV perikelen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 21 sep 2003, 06:40:15 »
op de duitse ebay wordt ook croky aan geboden voor de aav  ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
AAV perikelen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 21 sep 2003, 12:55:10 »
Croky ??
iig ben ik inmidedels al een stukkie verder :) er zit op de RP een extra schakeling voor nullast en deacceleratie die op de AAV niet gebruikt wordt. Nadat ik deze verwijderd had en weer een test rondje heb gereden, draait ze nu rond de 1000rpm stationair met af en toe en correctie. het hobbelt nog steeds af en toe maar da´s tot max 1200rpm. Hier is mee te leven maar ik wil lager stationair.
En volgens mij kan ik de AAV niet dmv een stelschroef bij regelen.

Offline Paul

  • Non-Register lid
  • Berichten: 646
  • Geslacht: Man
AAV perikelen
« Reactie #7 Gepost op: ma, 22 sep 2003, 16:34:41 »
Hmmm.... stelschroef: wordt misschien lang zoeken... Hou je niet van Crocky CHIPs ....?  ;)
Een schaap wordt een wolf, in mijn Golf

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
AAV perikelen
« Reactie #8 Gepost op: ma, 22 sep 2003, 21:07:55 »
lekker he dat zagend toerental :D
voor al nz'tjes hebben dat vaak.

Vertel mij wat (ZUCHT....)  :(

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
AAV perikelen
« Reactie #9 Gepost op: ma, 22 sep 2003, 21:37:47 »
Oh die chips, neuh die leveren niks, ik laat liever mijn chippie aanpassen als ik ook de nokkenas er in heb zitten :)
Lekker een dagje op de rollerbank en dan kijken of we naast het "klassieke tunen" ook nog wat extra's kunnen winnen dmv optimaliseren van het motormanagement.

Ohja ook nog een tip voor de AAV tuners onder ons, vergeet de potmeter rechts van je gasklephuis niet over te zetten. die van de RP heeft een ietsie pietsie andere weerstand, wat ook mee hielp met het wazig stationair draaien :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAV perikelen
« Reactie #10 Gepost op: di, 23 sep 2003, 06:22:51 »
de rp kan ook een gaatje in zijn drosselklep hebben welke ook zorgt voor een hoger toeren tal . zie je vaker nmlijk
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gilex

  • Non-Register lid
  • Berichten: 313
  • Geslacht: Man
  • Gerlof Hulst
AAV perikelen
« Reactie #11 Gepost op: di, 23 sep 2003, 17:12:31 »
De gaten in de drosselklep(=gasklep toch??) zijn hetzelfde mijn AAV had 2 en ook de RP heeft twee en ze zijn ook nog hetzelfde kwa diameter.
Wat ik nog wil doen binnenkort is de potmeter nog eens goed "uitlijnen" Deze kan namelijk bijgesteld worden en ik vermoed dat ik em ietwat schever heb dan de bedoeling is :)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAV perikelen
« Reactie #12 Gepost op: di, 23 sep 2003, 18:13:00 »
goed bezig edgar! ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
AAV perikelen
« Reactie #13 Gepost op: di, 23 sep 2003, 19:38:03 »
potmeter?
heb/had ik die?
waar kan ik dat vinden, wil namelijk wel op de hoogte blijven.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAV perikelen
« Reactie #14 Gepost op: di, 23 sep 2003, 19:40:20 »
potmeter is graadmeter van lesbo :P  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .