Auteur Topic: Vraag over radiateur/oliekoeler  (gelezen 1103 keer)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Gepost op: zo, 24 aug 2003, 01:42:14 »
Ik zou graag willen weten of er met een radiateur waarvan het rubber (tussen blik en plastic) stuk is nog iets te beginnen is. (volgens het revisiebedrijf alleen te verhelpen door het complete gedeelte tussen het plastic te vervangen, maar dit is met uurloon erbij duurder dan een nwe radiateur...)

Mijn tweede vraag gaat over de slangen van een oliekoeler. Op de oliekoeler die ik voor m'n polo had aangeschaft, zaten slangenklemmen geleverd voor de aansluiting van de slangen.
Bij het starten van de motor kwam er helaas wat olie naar buiten bij de aansluitingen...

Mijn vraag: Weet iemand een hydrauliekboer in de omgeving van Arnhem die koppelingen kan zetten aan de slangen???

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #1 Gepost op: zo, 24 aug 2003, 13:32:11 »
tja ik heb nog geen ervaringen met olie koeler.
maar woon wel in arnhem.
mischien weet serge of douwe wel iets.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #2 Gepost op: di, 26 aug 2003, 22:36:47 »
'k heb inmiddels een nwe radiateur gemonteerd, maar de vraag blijft: valt er nog iets te beginnen met zo'n oude radiateur??? En zo ja, wie kan ik blijmaken met die radiateur (lange en dunnere uitvoering van een GK)?

Wat betreft de oliekoeler:
Na het maximaal ?? aandraaien van de slangeklemmen, lijkt de boel dicht te blijven, maar echt gelukkig ben ik er nog niet mee.
Dus als iemand nog een geschikt adresje hiervoor heeft, graag! :)

Inmiddels heb ik er een probleempje bij:
Na het vervangen van de standaard nokkenas voor een 296º-uitvoering, loopt de motor nog niet echt lekker. De ontsteking staat goed, maar de carb moet afgesteld worden. Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik het beste een Pierburg 2E3 af kan stellen voor die andere nokkenas? (ik neem aan dat het mengsel rijker moet...)

Mzzl,

Bas

Offline Joscha

  • Non-Register lid
  • Berichten: 154
  • Geslacht: Man
  • Houston, we´ve had a problem
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #3 Gepost op: wo, 27 aug 2003, 10:13:58 »
wat je kan doen is sproeiers van een GK motor monteren
dit zijn sproeiers die een grotere hoeveelheid brandstof
toevoeren maar verder dan CO bij stat. kun je zo niet afstellen.
" I see smoke on the left side "

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #4 Gepost op: wo, 27 aug 2003, 16:42:42 »
Het gaat om een GK-blok, dus als het goed is (hoop ik), zitten die sproeiers er al in...

De motor loopt erg onregelmatig en produceert wat herrie in de uitlaat (mengsel te arm???)

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #5 Gepost op: wo, 27 aug 2003, 19:47:36 »
Hmm ?? , het is net alsof er van de carburateur iets blijft hangen:

De motor loopt warm zo'n 2000 toeren stationair, en als je dan weg wil rijden en de koppeling op laat komen zakt het toerental naar zo'n 300 (!) toeren. Als je dan weer iets gas geeft, klimt het toerental gelijk weer naar de 2000.

Is dit misschien een bekend kwaaltje of heb ik zo'n leuk afgestelde carb te pakken???

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #6 Gepost op: vr, 29 aug 2003, 17:35:57 »
Kan het zijn dat het choke-mechanisme blijft hangen???

het veertje op de foto functioneert momenteel niet echt. Kan iemand mij vertellen hoe dat zou moeten zitten??? Die getrapte schijf die op de stelschroef van het versneld stat. toerental rust kan nu zo'n beetje in elke positie blijven hangen. Ik neem aan dat het veertje de klep weer terug moet halen???




Bij voorbaat dank!!!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #7 Gepost op: vr, 29 aug 2003, 22:35:59 »
bas kom maar hier met die radiateur .kan er wel wat mee.
en het lijkt mij dat die veer gebroken is ,vervangen is de beste optie
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #8 Gepost op: za, 30 aug 2003, 13:43:08 »
Hoever moet ik de choke opwinden als ik er een veer op wil spannen? Dat bimetaal zet toch uit als het warmwordt? Moet ik de choke dan dus zo ver mogelijk "spannen"?

Serge, hoe wil je de radiateur ontvangen? Kan 'm opsturen, maar misschien ook meegeven aan Jaap? (Ik zit in Arnhem op school...)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #9 Gepost op: za, 30 aug 2003, 16:30:05 »
de choke klep moet met veer net sluiten bij stilstaande motor.oh en ik woon in ede  :D  :D  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #10 Gepost op: zo, 31 aug 2003, 00:37:38 »
Gelukkig blijft de choke nu niet meer hangen, alleen krijg ik het stationaire toerental niet onder de 1600. Als ik het stationaire toerental heel voorzichtig iets terugstel, trekt de motor het niet meer en loopt langzaam terug naar 0 rpm...   -angry-  Zou dit aan de nokkenas kunnen liggen?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #11 Gepost op: zo, 31 aug 2003, 07:44:08 »
dit heb ik ook gehad .en toen lag het aan mijn hall sensor die bij lage toeren niet voledige puls door gaf.na vervangen was dit over
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #12 Gepost op: zo, 31 aug 2003, 19:30:09 »
Kun je de Hall sensor testen, of is het een kwestie van vervangen en kijken wat ie doet? (plug&pray zoals Douwe dat zo mooi noemt :D )

En wat kost zoiets???

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #13 Gepost op: ma, 01 sep 2003, 18:13:07 »
het is te testen ,maar vervangen kost een 45 euro(complete set)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Vraag over radiateur/oliekoeler
« Reactie #14 Gepost op: di, 02 sep 2003, 17:40:04 »
Thnx!

Zaterdag ga/kan ik weer verder, hopelijk loopt de Polo dan weer netjes stationair...