motorcode?
Diesel dus? ( diesel pep onder de klep )
Dynamische oliedrukcontrole werkt met 2 sensoren, en voor 1 van de twee sensoren wordt het toerental signaal gebruikt om vast te stellen of er boven een bepaald motortoerental aan een minimale waarde wordt voldaan. Dat toerental signaal krijgt de 'computer' (lees; printplaatje met 1 ic'tje) bij een diesel vanaf de W-aansluiting inderdaad. Zolang de 'computer' geen toerental signaal van boven de 'x' toeren oppikt (iets van 1700 rpm ofzo) , zal de controle achterwege blijven.
Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar bemerkt dat het alarm 'om niets' af ging: meestal is de sensor stuk, is er een draadbreuk of heeft de computer een storing; soms komt het voor dat er ook daadwerkelijk te weinig oliedruk is: Heel fijn, storingsgevoelig, systeem. De vorige eigenaar heeft de W-aansluiting los gemaakt: weg toerental signaal, hoppa: geen dynamische oliedrukcontrole meer, en hey: ook geen knipperend lampje + zoemer meer!!
Waarschijnlijk zit er een kabelbreuk of is de sensor in de kop stuk: Je zou beiden kunnen controleren (beginnende bij de druksensor op de kop): Mocht het alarm dan uit blijven, dan was de sensor het probleem. Vertrouw je het allemaal wel, en neem je aan dat, als de druk te laag wordt, het blokje toch wel naar het schroot kan ( bij 95% van de gevallen is het blokje dan toch op),. dan gewoon de W-aansluiting los laten hangen: problem solved. Bouw eventueel een VDO Drukmeter in, zodat je realtime zicht hebt op de oliedruk,. . .