Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: martijn op vr, 11 jan 2008, 11:20:26
-
Zeer leuk om te lezen/zien.
Een standaard (MH) 1.3 motor, met een vrij simpele turbo constructie.
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/_MG_5928.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_0532.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_41.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_0791.JPG)
standaard uitlaatcollector, compressie verlaagd, Corsa Diesel turbocharger, R5 GTT carburateur en een hoop leidingwerk.
170pk...
-
Hoewel die 170pk wel wat enthousiast klinkt vind ik 't een stoer ding!
Josha had vroeger toch een dergelijke set-up op de apollo13?
-
Joscha had een GL blokje, 1.0 dus.
Maar dat was wel met een standaard uitlaatcollector,R5 carb etc.
170 zal overdreven zijn, zijn statische compressieverhouding is 6:1 en rijdt met 1.4 bar overdruk. Dat is best veel natuurlijk, maar hij heeft geen bewijs dat het ook echt 170pk is.. eerst zien, dan geloven. ;)
Voor een laag budget kan je zo best een turboblokje bouwen.
-
Leuk blokje!
En trek de stickers eraf, andere wieltjes (hoewel dez ook niet misstaan, alleen beetje groot). En je hebt een leuk auto'tje, doet u mij die maar.
-
Ik vind hem ook mooi! Dat blokje mag zo bij mij in 't vooronder gelepeld worden. Klinkt vast net zo lekker als een setje Keihins. Of lekkerder met een tsssssssssjoening blow off valve.
De wielen staan inderdaad wel goed, zou niet denken dat die 15"hoepels in modern look zo goed staan onder een steilheck..
Misschien toch maar geen 13 inchers onder m'n steilheck leggen.. ??
-
Niemand die de constructie van de veerpootbrug opvalt? (goed kijken, niet alleen naar de motor)
Leuk verzonnen, zal zeker zo z'n invloed hebben op de stijfheid van de voortrein.. maar je kreukelzone lever je wel in..
-
had het wel gezien, extra strut richting langsdrager/ motorsteun.
Denk zelf dat een extra brug tussen de onderste draagarmpunten meer stijfheid in de voortrein brengt. De veerpootholtes zullen niet zoveel beweging, aangezien deze qua vorm vrij stijf zijn.
-
leuk,plaats maar onder de kap van mijn sedan. :D
-
had het wel gezien, extra strut richting langsdrager/ motorsteun.
Denk zelf dat een extra brug tussen de onderste draagarmpunten meer stijfheid in de voortrein brengt. De veerpootholtes zullen niet zoveel beweging, aangezien deze qua vorm vrij stijf zijn.
Ja, zeker, maar monteer eens een unterfahr-schutz (treibwerkschutz) onder je Polo; zelfs zonder streben onder of boven merk je direct dat de voorkant veel stijver wordt. Een 1 (met z'n korte neusje) is veel minder 'wiebelig' als een 2f (met z'n Michael Jackson geval). Deze versteviging maakt de voorste langsdragers steviger, waardoor je stabilisator bevestiging (voorkant voortrein) steviger wordt: vergelijk het met een dikkere stabi: als je die stab niet enigzins stevig ophangt, helpt t nog niets.
-
True! Alle beetjes helpen.
Ik wil ook nog een dwarsverbinding maken van veerpootdome L-->R, maar heb er met deze luchtfilterbak geen plek voor...
Onderlangs gaat sowieso lukken, maar boven niet..
-
is van een fransoos als ik het goed heb
-
jep.
-
Waarom niet gelijk even doorlinken naar project topic? (http://www.forum-auto.com/pole-technique/section10/sujet378013.htm)
Leuk project, best simpel kwa opzet maar toch best slim eigenlijk. -klappen-
-
Dat is een erg interessant forum! Staan aardig wat leuke topics op.
Tot voor kort nog nooit van gehoord, maar 'k kom de laatste tijd steeds vaker via Google bij die pagina uit -thumbsup-
-
alleen dat f@cking frans -moon-
-
tja, het is wel te begrijpen, omdat de cijfers hetzelfde zijn als in het Nederlands :D
Lezen gaat een stuk langzamer idd, heb ik ook nog 4 jaar franse les gehad..
-
Leuk ding -thumbsup-
Genoeg leesplezier (voor diegene die een beetje frans kunnen) :
(http://www.pololand.free.fr/forum/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif)
Pololand forum (http://www.pololand.free.fr/forum/index.php)
Ex-Polo-2-G40 -wtf-
-
tja, het is wel te begrijpen, omdat de cijfers hetzelfde zijn als in het Nederlands :D
Lezen gaat een stuk langzamer idd, heb ik ook nog 4 jaar franse les gehad..
heb er 2 jaar zoveel plezier aan beleefd dat ik in het examen jaar geen frans had.
vindt de taal net alsof iemmand ordinair bekakt staat te overgeven .
maar des al niet te min .wast ik van het topic haal is dat hij een g40 motor heeft gepakt en mh inlaat ,renault 5 carburateur
-
Niet helemaal.
Het is geen G40 motor, maar een standaard 1.3 golf blok (mh?). Compressie verlaagd naar 6:1 en een Corsa Diesel turbo er op (KKK). R5 carb gemonteerd en een intercooler (verticaal) naast de radiateur gemonteerd.
Origineel inlaat/uitlaat traject van de MH (misschien wel aangepast??) gebruikt.