Het Polo86c Register

Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: martijn op vr, 11 jan 2008, 11:20:26

Titel: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 11:20:26
Zeer leuk om te lezen/zien.

Een standaard (MH) 1.3 motor, met een vrij simpele turbo constructie.

(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/_MG_5928.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_0532.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_41.JPG)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/313367/100_0791.JPG)

standaard uitlaatcollector, compressie verlaagd, Corsa Diesel turbocharger, R5 GTT carburateur en een hoop leidingwerk.

170pk...
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Bas op vr, 11 jan 2008, 11:24:17
Hoewel die 170pk wel wat enthousiast klinkt vind ik 't een stoer ding!

Josha had vroeger toch een dergelijke set-up op de apollo13?
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 11:47:06
Joscha had een GL blokje, 1.0 dus.
Maar dat was wel met een standaard uitlaatcollector,R5 carb etc.

170 zal overdreven zijn,  zijn statische compressieverhouding is 6:1 en rijdt met 1.4 bar overdruk. Dat is best veel natuurlijk, maar hij heeft geen bewijs dat het ook echt 170pk is.. eerst zien, dan geloven. ;)

Voor een laag budget kan je zo best een turboblokje bouwen.


Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Thomas op vr, 11 jan 2008, 12:54:41
Leuk blokje!

En trek de stickers eraf, andere wieltjes (hoewel dez ook niet misstaan, alleen beetje groot). En je hebt een leuk auto'tje, doet u mij die maar.
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 13:01:37
Ik vind hem ook mooi! Dat blokje mag zo bij mij in 't vooronder gelepeld worden. Klinkt vast net zo lekker als een setje Keihins. Of lekkerder met een tsssssssssjoening blow off valve.
De wielen staan inderdaad wel goed, zou niet denken dat die 15"hoepels in modern look zo goed staan onder een steilheck..

Misschien toch maar geen 13 inchers onder m'n steilheck leggen.. ??
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Jaap op vr, 11 jan 2008, 15:07:42
Niemand die de constructie van de veerpootbrug opvalt? (goed kijken, niet alleen naar de motor)

Leuk verzonnen, zal zeker zo z'n invloed hebben op de stijfheid van de voortrein.. maar je kreukelzone lever je wel in..
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 15:29:23
had het wel gezien, extra strut richting langsdrager/ motorsteun.

Denk zelf dat een extra brug tussen de onderste draagarmpunten meer stijfheid in de voortrein brengt. De veerpootholtes zullen niet zoveel beweging, aangezien deze qua vorm vrij stijf zijn.
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: patrick86c op vr, 11 jan 2008, 16:43:14
leuk,plaats maar onder de kap van mijn sedan. :D
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Jaap op vr, 11 jan 2008, 17:17:49
had het wel gezien, extra strut richting langsdrager/ motorsteun.
Denk zelf dat een extra brug tussen de onderste draagarmpunten meer stijfheid in de voortrein brengt. De veerpootholtes zullen niet zoveel beweging, aangezien deze qua vorm vrij stijf zijn.

Ja, zeker, maar monteer eens een unterfahr-schutz (treibwerkschutz) onder je Polo; zelfs zonder streben onder of boven merk je direct dat de voorkant veel stijver wordt. Een 1 (met z'n korte neusje) is veel minder 'wiebelig' als een 2f (met z'n Michael Jackson geval).  Deze versteviging maakt de voorste langsdragers steviger, waardoor je stabilisator bevestiging (voorkant voortrein) steviger wordt: vergelijk het met een dikkere stabi: als je die stab niet enigzins stevig ophangt, helpt t nog niets.
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 18:31:11
True! Alle beetjes helpen.

Ik wil ook nog een dwarsverbinding maken van veerpootdome L-->R, maar heb er met deze luchtfilterbak geen plek voor...

Onderlangs gaat sowieso lukken, maar boven niet..
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Serge op vr, 11 jan 2008, 18:36:50
is van een fransoos als ik het goed heb
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 19:11:17
jep.
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Martin op vr, 11 jan 2008, 21:24:58
Waarom niet gelijk even doorlinken naar project topic? (http://www.forum-auto.com/pole-technique/section10/sujet378013.htm)

Leuk project, best simpel kwa opzet maar toch best slim eigenlijk. -klappen-
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Bas op vr, 11 jan 2008, 21:33:11
Dat is een erg interessant forum! Staan aardig wat leuke topics op.
Tot voor kort nog nooit van gehoord, maar 'k kom de laatste tijd steeds vaker via Google bij die pagina uit -thumbsup-
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Serge op vr, 11 jan 2008, 21:55:42
alleen dat f@cking frans -moon-
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op vr, 11 jan 2008, 22:47:16
tja, het is wel te begrijpen, omdat de cijfers hetzelfde zijn als in het Nederlands :D

Lezen gaat een stuk langzamer idd, heb ik ook nog 4 jaar franse les gehad..
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Dennis op vr, 11 jan 2008, 23:19:25
Leuk ding  -thumbsup-

Genoeg leesplezier (voor diegene die een beetje frans kunnen) :
(http://www.pololand.free.fr/forum/templates/subSilver/images/logo_phpBB.gif)

Pololand forum (http://www.pololand.free.fr/forum/index.php)


Ex-Polo-2-G40  -wtf-
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: Serge op za, 12 jan 2008, 15:53:01
tja, het is wel te begrijpen, omdat de cijfers hetzelfde zijn als in het Nederlands :D

Lezen gaat een stuk langzamer idd, heb ik ook nog 4 jaar franse les gehad..

heb er 2 jaar zoveel plezier aan beleefd dat ik in het examen jaar geen frans had.
vindt de taal net alsof iemmand ordinair bekakt staat te overgeven .

maar des al niet te min .wast ik van het topic haal is dat hij een g40 motor heeft gepakt en mh inlaat ,renault 5 carburateur
Titel: Re: polo 1.3 turbo
Bericht door: martijn op zo, 13 jan 2008, 01:47:34
Niet helemaal.

Het is geen G40 motor, maar een standaard 1.3 golf blok (mh?). Compressie verlaagd naar 6:1 en een Corsa Diesel turbo er op (KKK). R5 carb gemonteerd en een intercooler (verticaal) naast de radiateur gemonteerd.
Origineel inlaat/uitlaat traject van de MH (misschien wel aangepast??) gebruikt.