Zzzzzzzzo: dat was een fijne enkele reis heen met de trein gevolgd door een enkele reis terug met de trein.
Plan was met het Polootje naar een APK garage te rijden, een APKtje erop te blaffen en dan te ontschorsen en terug naar huis te rijden.
Om 07:00 uur stond ik te ontbijten om rond 08:30 een treintje te tikken.
Aangekomen hebben we de boel eerst even "afgerond" (inbouwen en gaspedal afstellen met de "doortrap-stop" enzo).
De aanpassingen zijn werkelijk extreem mooi gebouwd: mijn complimenten aan de techneut!
Voor ik er erg in had zat het Fittipaldi sportstuurtje erin.
De auto na anderhalf jaar weer een beetje opruimend verbaasde ik mij over de vracht onderdelen die zich erin verzameld hadden.
Die gaan binnenkort dus ook allemaal tekoop.
Jaap vd Vegte: jouw setje ligt achter de bestuurdersstoel op je te wachten.
Daarnaast lag er een pracht van een tweede alu depklekseltje achterin en ik meen dat die mij gedoneerd was door iemand uit dit forum.
Zo ja, meld je maar weer en dan komt ie weer bij je terug.
Met het setje nieuwe naaldjes bleef de boel droog en waagden we de tweede proefstart.
We verbaasden ons hoe prachtig deze setup stationair draaide.
Stel je voor dat de carbset van een motorfiets af komt, er niets aan gedaan is, deze een hele tijd op een plank gelegen heeft en nu op mijn ABUtje zit.
Ik verwachtte DUS dat het niet "rond" zou draaien maar zou stampen ofzo: nax, het torretje draaide bijna als een standaard Polootje.
Affijn, op temperatuur gekomen bleek verder goed nieuws dat de oliedruk voorbeeldig was en de lambda stationair in "rich" stond.
De olietemperatuurmeter wilde nog even niet meedoen, maar dat komt nog wel.
Op naar de APK dus en al links remmend de voorschijfjes schoongeremd.
Ook de achtertrommeltjes kregen aandacht van de handrem tijdens het rijden om in ieder geval netjes te zijn tijdens de APK remproef.
Daar aangekomen ging het Polootje op de brug en ging de APK man aan het keuren.
Zijn uitspraak na de keuring gooide mijn plan "met verse APK terug naar huis te rijden" in de war, want volgende dingetjes stonden een vers APKtje in de weg:
1. achterrem slangetjes links en rechts vernieuwen (uitgedroogd en haarscheurtjes),
2. achterbrug silent blocks vernieuwen (uitgedroogd en teveel speling),
3. de CO was 1,7% en de keurder vond dat niet toelaatbaar (wat mag een K6 kenteken dan maximaal hebben?
?)
Minor things: toch genoeg voor een enkele reis terug met de trein....
DUSSSSS: over een weekje het Polootje weer afhalen, dan met verste APK gezien bovengenoemde dingetjes verholpen zijn.
Daarna op naar Sjon om de 292 Debiel-as erin te leggen.
De stappen daarna zijn duidelijk inmiddels.
Groet, Jan.