Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polo_boy op vr, 06 okt 2006, 20:11:59

Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op vr, 06 okt 2006, 20:11:59
Hello,

Hebben jullie soms geen link waar ik meer info kan vinden over het demonteren van de motor uit een polo 3 coupe?
We beginnen namelijk dit weekend al een beetje aan de motor van onze polo en zouden dus wel graag een beetje weten hoe en waar we alle vijzen en bouten enzo vinden.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op vr, 06 okt 2006, 20:38:21
koop een vraagbaak. Daar staat alles in.

Als je aan je polo wilt gaan sleutelen is dit een onmisbaar handboek. Zeker als je nog niet veel sleutelervaring hebt.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op vr, 06 okt 2006, 20:58:05
We zoude eigenlijk moeten weten hoeveel de contacthoek of voorontsteking (delco)is van de motor voor een polo van 90 met carbu een 1000 cc.
En een vraagbaak kopen is wel een beetje laat want we beginnen dit weekend met de demontage ervan
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Douwe op vr, 06 okt 2006, 21:29:03
Half uurtje, hooguit 3 kwartier.. :)
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op vr, 06 okt 2006, 21:33:00
Half uurtje, hooguit 3 kwartier.. :)

huh?
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Marjolijn op vr, 06 okt 2006, 21:41:39
Zoveel tijd kost het om een boekje te regelen? -gert-

En geloof me, een blok uitbouwen is een stuk makkelijker MET een handboek. Zeker als je nog geen sleutelervaring aan een polo hebt.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op vr, 06 okt 2006, 21:48:49
We zoude eigenlijk moeten weten hoeveel de contacthoek of voorontsteking (delco)is van de motor voor een polo van 90 met carbu een 1000 cc.
En een vraagbaak kopen is wel een beetje laat want we beginnen dit weekend met de demontage ervan

Tja,.. das vervelend.

Had je niet iets eerder kunnen bedenken dat een vraagbaak wel handig zou zijn?

Trouwens: morgen is de Club ook nog wel open.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op vr, 06 okt 2006, 22:08:27
We zoude eigenlijk moeten weten hoeveel de contacthoek of voorontsteking (delco)is van de motor voor een polo van 90 met carbu een 1000 cc.
En een vraagbaak kopen is wel een beetje laat want we beginnen dit weekend met de demontage ervan

Tja,.. das vervelend.

Had je niet iets eerder kunnen bedenken dat een vraagbaak wel handig zou zijn?

Trouwens: morgen is de Club ook nog wel open.

Mmmmmmm das hier niet denk in België.
En toch handig hoor een forum.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 08:11:45
Bedankt voor jullie hulp.

NIET DUS!!!
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Serge op za, 07 okt 2006, 08:18:25
graag gedaan ,had de search gebruikt  -wanker- en je komt dan alles te weten ,
zomaar commentaar geven is voor kleuters zonder verstand die met hun 40e op een kunstgebit sabbelen
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Douwe op za, 07 okt 2006, 09:15:40
Zoveel tijd kost het om een boekje te regelen? -gert-

En geloof me, een blok uitbouwen is een stuk makkelijker MET een handboek. Zeker als je nog geen sleutelervaring aan een polo hebt.

Kom op zeg!!
Als je eerst eens goed kijkt voordat je hier begint te mekkeren hoe het moet. Aan een Polo motor is ECHT nog niks speciaals, het ding is er met een hele basic greedschapset uit te halen.
Enige speciale dop die je nodig hebt is voor de aandrijfassen!!
Voor de rest kom je met 10-13-15-17 en een schroevendraaiertje echt een heel weg op eind!!
Misschien nog een simpel handliertje en een stevig plafond  :)

De uitbouwmethode die in een vraagbaak beschreven staat is namelijk wel heeeeeeeeel omslachtig en zo uit een WP handboek van VAG overgenomen :P
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op za, 07 okt 2006, 10:21:37
kijk aan: gelukkig is zijn broer monteur.  -moon-

Wat had je verwacht dan?
Dat iemand je een uitgebreide fotoreportage stuurt met alle uit te voeren handelingen?
Dat iemand je komt helpen met uitbouwen?
Dat iemand stap voor stap uitlegt wat je waar met welke tool los moet halen?

Als je zoekt op het forum, dan vind je genoeg info (afbeeldingen) om het blok los te halen. Als je liever backup info hebt, koop dan gewoon een vraagbaak. Omslachtig of niet, daar staat het tot in detail beschreven.

Dan hoef je de volgende keer ook niet opgefokt te worden als er  nog niemand zo gek geweest is om het je allemaal voor te kauwen, 12 uur na je eerste post.

 :P
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Mark op za, 07 okt 2006, 10:39:39
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 11:53:09
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 11:56:01
kijk aan: gelukkig is zijn broer monteur.  -moon-

Wat had je verwacht dan?
Dat iemand je een uitgebreide fotoreportage stuurt met alle uit te voeren handelingen?
Dat iemand je komt helpen met uitbouwen?
Dat iemand stap voor stap uitlegt wat je waar met welke tool los moet halen?

Als je zoekt op het forum, dan vind je genoeg info (afbeeldingen) om het blok los te halen. Als je liever backup info hebt, koop dan gewoon een vraagbaak. Omslachtig of niet, daar staat het tot in detail beschreven.

Dan hoef je de volgende keer ook niet opgefokt te worden als er  nog niemand zo gek geweest is om het je allemaal voor te kauwen, 12 uur na je eerste post.

 :P

Om te antwoorden op al jou vragen heb ik 1 simpel antwoorden,namelijk : NEEN .

Maar wel even enkel melden hoe de onsteking te regelen van de delco.
Want de delco is van de andere blok afgeweest en moet terug gemonteerd worden en goed gezet worden.
Een stroboscoop hebben we al enkel hoe de onsteking moet staan weten we dus niet.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op za, 07 okt 2006, 12:10:16
Wacht ff: ik pak even mijn vraagbaak er bij.
 -wanker-


Ligt er aan wat je voor blok hebt. Neem aan dat het een HZ is, een 1.0 met carb. zorg ook voor de juiste bougies.
Wederom de vraagbaak: bosch W7DTC, BERU 14-7DTU, Champion N7BYC met elektrodenafstand 0.7-0.9mm

Zit er een vacuumvervroeger op: zorg dan dat je deze loshaalt bij het afstellen van de ontsteking.

ongeveer 5graden voorontsteking is wel ok om mee te beginnen. Zet op het oog de ontsteking op deze positie. Als je al een lamp hebt, dan moet je hem daar mee fijnafstellen.

Nogmaals: je zult versteld staan hoe vaak je een vraagbaak nodig hebt.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op za, 07 okt 2006, 14:05:59
Iedereen weet toch uit z'n hoofd dat t 6 graden is?

Sterker nog: Links, bij de distributieriem, bij het visje.. is 't ene streepje de 'BDP' en het andere streepje '6 graden voor'

(streepje wat richting achterkant van t blok staat, is 6 graden).

Poehee, en nu terug de klusschuur in..
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 14:07:49
Wacht ff: ik pak even mijn vraagbaak er bij.
 -wanker-


Ligt er aan wat je voor blok hebt. Neem aan dat het een HZ is, een 1.0 met carb. zorg ook voor de juiste bougies.
Wederom de vraagbaak: bosch W7DTC, BERU 14-7DTU, Champion N7BYC met elektrodenafstand 0.7-0.9mm

Zit er een vacuumvervroeger op: zorg dan dat je deze loshaalt bij het afstellen van de ontsteking.

ongeveer 5graden voorontsteking is wel ok om mee te beginnen. Zet op het oog de ontsteking op deze positie. Als je al een lamp hebt, dan moet je hem daar mee fijnafstellen.

Nogmaals: je zult versteld staan hoe vaak je een vraagbaak nodig hebt.

Het enige dat men broer als ex mekanieker nu niet weet is de ontsteking ervan,de rest weet hij wel.VW heeft voor hem geen geheimen meer om er een motor van te demonteren.
Dit is zijn 5de vw motor swap dat hij al doet,enkel ging het de vorige 4x over een diesel versie.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Marjolijn op za, 07 okt 2006, 15:54:58
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

Om je op deze vraag nog maar van antwoord te voorzien...

De reden dat wij dat doen is ten eerste dat een koppakkingsset hier in Nederland iig geen 160 euro kost. Ten tweede ken ik mijn blok graag. Bij een nieuw blok, weinig km's of niet, weet je nooit wat ermee is gebeurd, hoe betrouwbaar de verkoper ook mag zijn.

VOORBEELDJE:
Ergens anders lees je in het forum dat iemand z'n 2f wil inruilen tegen een 2. Dat zou ik wel willen maar ik denk er toch eerst 10 keer over na, want de 2 (uit '87) die ik te ruil aan heb geboden heeft mij nog nooit in de steek gelaten ondanks dater al wat km's op staan. Ik weet niet hoe dat met die 2f (uit '92) zit ook al heeft ie veel minder km's.

Met andere woorden, ik ga liever voor bekend en betrouwbaar dan dat ik eeuwig blokjes blijf wisselen totdat ik een goeie heb. (punt)
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Mark op za, 07 okt 2006, 18:10:34
Juust.


Ehmz...


Citaat
Hebben jullie soms geen link waar ik meer info kan vinden over het demonteren van de motor uit een polo 3 coupe?
We beginnen namelijk dit weekend al een beetje aan de motor van onze polo en zouden dus wel graag een beetje weten hoe en waar we alle vijzen en bouten enzo vinden.


Citaat
Het enige dat men broer als ex mekanieker nu niet weet is de ontsteking ervan,de rest weet hij wel.VW heeft voor hem geen geheimen meer om er een motor van te demonteren.
Dit is zijn 5de vw motor swap dat hij al doet,enkel ging het de vorige 4x over een diesel versie.


 -dunno-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Serge op za, 07 okt 2006, 19:17:30
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

ik spendeer liever 300 euro in het 160000 blok ,deze is materiaal technisch beter gezet en dus beter geeigend voor revisie en tunen .
 laat jij mij maar dom vinden ,ik lach altijd het laatste
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Charles op za, 07 okt 2006, 19:54:08
-nana-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 20:53:29
Vuistregel op dit forum : RTFM oftewel Read The Fucking Manual !

Je maakt het je jezelf alleen maar moeilijk als je die niet hebt.

Maar goed, als je al een blok gaat wisselen omdat je huidige alleen maar een nieuwe koppakking nodig is ...  -wanker-

Ja jullie spenderen liever 160 euro aan een koppaking vervanging bij een motor met 160.000km ipv 160 euro aan een andere blok te geven  met maar 40.000 echte km en waar alles bij vervangen is geweest als de boerage er is doorgejaagd geweest.
En met alles bedoel ik alles zoals :

koppaking
oliekeering
kleppendekselpakking
distributieriem
roller distributieriem
V riem
koppeling
starter
alternator
waterpomp
benzinepomp


En dit alles omdat de boerage erdoor gejaagd geweest is!
En dit alles bij een motor met maar 40.000km en gekocht voor 150 euro.
Maar nee jullie spenderen liever dus 160 euro aan een motor met 160.000km en die koppakking vervangen.terwijl je voor 10 euo minder een motorblok hebt in uitstekende staat met 3/4 minder km's.
Ik zal waarschijnlijk wel dom overkomen,maar jullie komen dan nog wel dommer over.

En het enige dat we dienen de weten is hoe we de voorontsteking van de delco moeten zetten.
De motor demonteren zelf hebben we reeds genoeg aanwijzigingen voor.
Maar enkel om de ontsteking te moeten regelen kopen we geen vraagbaak.
En ipv rond de poot daar te draaien in Nederland zouden jullie beter antwoorden opwat gevraagd wordt ivm de onsteking.

Om je op deze vraag nog maar van antwoord te voorzien...

De reden dat wij dat doen is ten eerste dat een koppakkingsset hier in Nederland iig geen 160 euro kost. Ten tweede ken ik mijn blok graag. Bij een nieuw blok, weinig km's of niet, weet je nooit wat ermee is gebeurd, hoe betrouwbaar de verkoper ook mag zijn.

VOORBEELDJE:
Ergens anders lees je in het forum dat iemand z'n 2f wil inruilen tegen een 2. Dat zou ik wel willen maar ik denk er toch eerst 10 keer over na, want de 2 (uit '87) die ik te ruil aan heb geboden heeft mij nog nooit in de steek gelaten ondanks dater al wat km's op staan. Ik weet niet hoe dat met die 2f (uit '92) zit ook al heeft ie veel minder km's.

Met andere woorden, ik ga liever voor bekend en betrouwbaar dan dat ik eeuwig blokjes blijf wisselen totdat ik een goeie heb. (punt)

De verkoper is een kameraad van men broer,en heeft de motor zelf mee gemonteerd toen in de polo waarvan hij nu uitkomt,en men broer weet precies wat er met die motor aan de hand was.
De motor is eigenlijk gekocht op volgende manier :

Men nicht en haar vriend waren op een weekend met de moto,er op uit getrokken.
Op gegeven moment zien ze een polo 3 coupe staan gans achteraan bij elkaar.
Men nicht haar vriend is via via dan in contact gekomen met die eigenaar van die polo,en die bleek er net een maand gestaan te hebben met de achterkant total loss.
Men nicht haar vriend mocht de wagen hebben voor 250 euro.
Hij heeft toen die motor in een polo 2 coupe gestoken en gans de voorkant,van de polo 3 overgezet,op de polo 2.
Na een 3000km heeft men nicht haar vriend,zijn broer de boerage erdoor gejaagd,en besloot men nicht haar vriend alles te vervangen wat kon vervangen worden aan die motor om hem volledig terug inorde te hebben.
Na amper 1000km is toen die polo ook total loss gereden door men nicht haar vriend,zijn broer,en besloot hij om alles wat nog kon gebruikt worden,van de total loss wagen te verwijderen en zo te verkopen.
Er is zelfs een onderhoudsboekje bij waarin staat dat de motor op 40.000km een onderhoud heeft gehad in de garage bij men nicht haar vriend,en de facturen van de herstelling van de boerage is erook bij,en we hebben 6 maand garantie op de motor.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op za, 07 okt 2006, 22:40:34
Nou, dat is dan fijn en mooi geregeld.

Ondertussen weet je ook dat de ontsteking met losgetrokken vacuumvervroeger op 6 graden bdp moet staan.

De grote vraag is: draait de boel al? (in principe moet je vandaag tijd genoeg gehad hebben om 't blok te hangen).. of ga je morgen verder?
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op za, 07 okt 2006, 23:42:32
De grote vraag is: draait de boel al? (in principe moet je vandaag tijd genoeg gehad hebben om 't blok te hangen).. of ga je morgen verder?

Om wederom een antwoordje te geven op je vraag :

De oude blok hebben we vandaag verwijderd tussen 16u30 en 19u.
Men broer heeft ook nog een vrouw en kind waarvoor hij tijd dient vrij te maken,dus nee de andere blok ligt er nog niet in.
De andere blok wordt misschien morgen (zondag) gelegd,maar dat hangt van een paar zaken af zoals : Men broer is reserve bijzitter voor de gemeenteraad verkiezingen.
Dus dient hij te zitten voor die (rot) verkiezingen zal de motor in de loop van volgende week of volgende weekend geplaatst worden.
En dan hangt het ook van morgen af,als men broer dus niet moet gaan zitten voor de verkiezingen,om hoe laat wij van onze trip naar luxemburg gaan thuis zijn.
Die trip is heen en weer rijden plus eten +/- 6u,en we gaan stemmen rond 8u en dan richting luxemburg.
Dus in het beste geval zijn we rond 14u morgen terug thuis tenlaatste 15u.
Dus dan dien ik nog naar hem te rijden en dan naar de plek waar de wagen nu staat,wat inhoudt dat we daar dan rond 16u pas zijn.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Serge op zo, 08 okt 2006, 10:40:53
motorswap oude eruit ,nieuwe er in zou een max van 6 uur mogen duren ,met zijn 2en 4 uur ,maar dan moet je wel beiden sleutel technisch zijn ,tip met vacuum aangesloten is het 14gr voor bdp
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op zo, 08 okt 2006, 19:29:42
motorswap oude eruit ,nieuwe er in zou een max van 6 uur mogen duren ,met zijn 2en 4 uur ,maar dan moet je wel beiden sleutel technisch zijn ,tip met vacuum aangesloten is het 14gr voor bdp

Dan hebben we nog bijna 4u he,maar vermits ik niet sleutel technisch ben aangelegd mag het wel 8u zijn in totaal he  :D
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op zo, 08 okt 2006, 20:06:38
haastige spoed is zelden goed, behalve als je bij DHL werkt :P
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo 3 op zo, 08 okt 2006, 23:05:18
Ik zou dr een G40 blok in takalen -love-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Gekke Gerrit op zo, 08 okt 2006, 23:10:15
Het hele verhaal brengt bij mij 2 andere spreuken naar boven:

'Gebrek aan planning uwerzijds betekent nog geen haast onzerzijds' en

'We hebben in dit land soms een kort lontje' (schijnbaar is dat bij de buren net zo?! )  :D

In ieder geval wens ik je succes en ben ik benieuwd naar het resultaat... Laat ik even in het midden of dat van de verkiezingen is of van het project...  -nana-

Geintje, ik ben wel benieuwd of je blij bent met het eindresultaat, en ik wil ondertussen ook wel heel graag weten wat 'de boerage erdoorheen jagen' in vredesnaam betekent???

 -dunno-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Serge op ma, 09 okt 2006, 05:14:59
koppakking
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op ma, 09 okt 2006, 19:28:09
We moeten voorlopig de werken staken.
Reden?
Er loopt een buis van de waterpomp naar de radiator,en die buis is 1 vastgemaakt aan de boite en met 2 moeren aan de oude motor.Ondermeer komt de darm van de binnenverwarming erook aan.
Wel bij de nieuwe motor aan de waterpomp zijn er geen 2 boutjes om die buis met het voetje in te steken en daarna vast te maken met de moeren,maar is het gewoon in dat gat steken van de waterpomp en 1x vast maken aan de boite,en voor de rest darmen aan de radiator aansluiten.
Blijkbaar is de motor van 92 dus geen HZ maar een andere.
Maar de welke is dus de grote vraag.
Hopelijk begrijpen jullie men uitleg.
Er is wel nu een andere buis bij vw besteld maar of het de goede zal zijn weten we pas morgen om 8u30.



Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op ma, 09 okt 2006, 20:18:59
Een HZ van 1992? Zou net kunnen ja:

Klikkie doen naar de 'online soort van vraagbaak'

Maar aannemelijker is een AAU: staat er naast in de tabel.

Bij die latere motoren schroef je met 1 boutje de waterpijp vast, en klemt de pijp aan de andere kant achterin het huisje van de waterpomp.

Zat die waterpijp niet bij het blok dan? Gevalletje incompleet?

Tja,. bij een motorombouw kom je altijd van die kleine dingetjes tegen die extra geld kosten..

In Nederland hebben ze daar een uitdrukking voor: "Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op ma, 09 okt 2006, 20:42:49
Een HZ van 1992? Zou net kunnen ja:

Klikkie doen naar de 'online soort van vraagbaak'

Maar aannemelijker is een AAU: staat er naast in de tabel.

Bij die latere motoren schroef je met 1 boutje de waterpijp vast, en klemt de pijp aan de andere kant achterin het huisje van de waterpomp.

Zat die waterpijp niet bij het blok dan? Gevalletje incompleet?

Tja,. bij een motorombouw kom je altijd van die kleine dingetjes tegen die extra geld kosten..

In Nederland hebben ze daar een uitdrukking voor: "Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten"

Die waterpijp is het enige wat er bij ontbrak  :( .
De buis loopt van de waterpomp richting boite en staat 1x vast aan de motor en de darm dat aan die buis is loopt naar de thermostaathuis.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op ma, 09 okt 2006, 21:12:00
Ja, ik weet welke buis je bedoelt.

Gewoon 'de waterpijp'.

Overigens: Darm / Worst : Slang.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op ma, 09 okt 2006, 21:36:29
Ja, ik weet welke buis je bedoelt.

Gewoon 'de waterpijp'.

Overigens: Darm / Worst : Slang.

Idd die waterpijp bedoel ik.Die zit op de oude motor er op,en bij de nieuwere motor is het linker blokje met de 2 moertjes er dus niet.
De motorcode dat u zei,die aau is die ook met carbu?
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op ma, 09 okt 2006, 21:49:18
Als je klikt op de link, kan je zien wat voor carb/injectie erop zit..

Monopoint injectie. Ziet er dus uit als een carburateur, maar 't is gewoon een huisje, met 1 centrale, elektrische sproeier. Gewoon met gasklep, en weet ik voor rommel, zodat 't er met het luchtfilter gemonteerd, precies uitziet als een MH, HK of wat voor andere carburateur motor dan ook. Alleen met een iets grotere stekker :) (en computer natuurlijk).
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op ma, 09 okt 2006, 21:51:28
Als je klikt op de link, kan je zien wat voor carb/injectie erop zit..

Monopoint injectie. Ziet er dus uit als een carburateur, maar 't is gewoon een huisje, met 1 centrale, elektrische sproeier. Gewoon met gasklep, en weet ik voor rommel, zodat 't er met het luchtfilter gemonteerd, precies uitziet als een MH, HK of wat voor andere carburateur motor dan ook. Alleen met een iets grotere stekker :) (en computer natuurlijk).

Dus maw dienen we de computer ook nog te hebben van die motor?
Want nu maak je het me een beetje moeilijk  :(
Dus kunnen we de carbu van de oude motor ook niet meer gebruiken voor de nieuwere?



Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op ma, 09 okt 2006, 22:46:57
ehmz,.
Je ging toch van 1.3 naar 1.0?

Dan gaat de carburateur (incluus spruitstuk) wel passen, maar of het werkt, dat is vraag 2: De carburateur voor een 1.3 is op een 1.0 natuurlijk overbemeten.

Zoek eens uit wat voor motorcode je nu hebt, (1.3) en wat je erin aan het bouwen bent (1.0).. dat praat wat makkelijker..
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op di, 10 okt 2006, 21:48:51
ehmz,.
Je ging toch van 1.3 naar 1.0?

Dan gaat de carburateur (incluus spruitstuk) wel passen, maar of het werkt, dat is vraag 2: De carburateur voor een 1.3 is op een 1.0 natuurlijk overbemeten.

Zoek eens uit wat voor motorcode je nu hebt, (1.3) en wat je erin aan het bouwen bent (1.0).. dat praat wat makkelijker..

Neen,we gingen over van een 1.0 HZ motorcode naar een 1.0 aau motorcode.
Enfin je moet het wel een beetje snappen.De onderblok is een aau en de bovenblok is een HZ.
We hebben wel een hele constructie moeten op poten zetten van de darmen om die waterpijp inorde te krijgen hoor.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op di, 10 okt 2006, 22:04:31
ik begrijp het nu niet meer.

Je had een 1.0 motor.

Je hebt nu een HZ (1.0) of een AAU (1.0) ?


Kijk eerst eens of er bij de gasklep een grote zwarte 'knop' zit, in het midden van het gasklephuis.

Is dit zo, dan heb je een aau motor.

Als je al een 1.0 motor had, met carburateur, dan kan je de hele inlaat overzetten op de nieuwe AAU motor. Weet alleen niet of dat verstandig is, gezien de ervaring met sleutelen...

Zet alles eerst eens op een rijtje, je weet gewoonweg niet wat je hebt en hiervoor had. Dat lijkt me prioriteit voor een ombouw.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 10 okt 2006, 22:07:12
Enfin je moet het wel een beetje snappen.

Ja Jaap, jij moet het wel een beetje snappen!!!  :D
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Maikel op di, 10 okt 2006, 23:37:35
ik snapte het al vanaf het begin
die jonge heeft een 1.0 carb en probeert nu een 1.0 injectie in te bouwen maar wilt wel denk ik z'n carb behouden

simpel

nou de ombouw nog

succes gr maikel.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op wo, 11 okt 2006, 08:49:37
jij snap het dus niet.. Hij heeft het vanaf het begin over een 1.0 carb die hij in wil bouwen.

Citaat
We zoude eigenlijk moeten weten hoeveel de contacthoek of voorontsteking (delco)is van de motor voor een polo van 90 met carbu een 1000 cc.


zo simpel is het niet :P  , later blijkt het wisselblok ineens een injectieblok te zijn.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op wo, 11 okt 2006, 09:25:55
Precies:

1.0 HZ (carburateur) eruit
1.0 AAU (monopoint injectie) erin.

Als dat maar goed komt: Inlaatspruitstukken komen niet overeen, dus als hij het simpel wil oplossen, dan zal hij het inlaatspruitstuk van zijn oude HZ motor op de nieuwe AAU kop moeten schroeven.

Daar moet dan wel een nieuwe pakking tussen.. (inlaatspruitstukpakking).. en die kosten wel geld hè?! En pakkingen, daar houdt Polo_Boy niet van...

Oh.. als dat maar goed komt!
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op wo, 11 okt 2006, 11:54:04
Precies:

1.0 HZ (carburateur) eruit
1.0 AAU (monopoint injectie) erin.

Als dat maar goed komt: Inlaatspruitstukken komen niet overeen, dus als hij het simpel wil oplossen, dan zal hij het inlaatspruitstuk van zijn oude HZ motor op de nieuwe AAU kop moeten schroeven.

Daar moet dan wel een nieuwe pakking tussen.. (inlaatspruitstukpakking).. en die kosten wel geld hè?! En pakkingen, daar houdt Polo_Boy niet van...

Oh.. als dat maar goed komt!

En nog steeds snappen jullie het niet.
Er STAAT al een carbu op de aau motor.Die is geplaatst geweest door de verkoper van deze aau blok.En deze komt niet van van mijn HZ blok.

Dus het is bedunkt me toch heel simpel :

Op de AAU motor (injectie) staat al een carbu op,de injectie is eraf gekipperd door de vorige eigenaar.
En de AAU blok komt in de plaats van onze HZ blok in de polo.

En snap je het nu?Nee zekers? :)



Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op wo, 11 okt 2006, 12:06:34
Ah.. duidelijk


Ook enig idee wat voor een carburateur erop staat?
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op wo, 11 okt 2006, 12:14:07
Ah.. duidelijk


Ook enig idee wat voor een carburateur erop staat?

Neen,maar de injectie staat er niet meer op.
Zijn op een autoafbraak gisteren achter de waterpijp geweest,en dat was een AAU motor zeimen broer met injectie op,maar de onze is ZONDER.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Jaap op wo, 11 okt 2006, 12:17:47
Nou, als de carburateur overeenkomt met de carburateur die je op je oude HZ motor had, zal het geen probleem zijn om de boel aan te sluiten: Gaskabel, massakabeltje, stationaireafslagklep-snoertje... en klaar.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op wo, 11 okt 2006, 12:35:08
Daarnet het nieuws gekregen dat de auto start en draait zonder problemen,en dat de constructie die op poten gezet is door darmen in elkaar te steken enzo voor die iets andere waterpijp van de AAU motor ook inorde zou zijn.
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op wo, 11 okt 2006, 17:13:36
Eindelijk het polo'ke terug op de oprit en het rijdt beter dan met het blok van 160.000km  :)
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: martijn op wo, 11 okt 2006, 22:13:33
tuurlijk -hitit-
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Maikel op wo, 11 okt 2006, 22:58:58
zie je wel zo gek was ik nie
alleen ik miste nog een stukje

greez maikel,
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: polo_boy op do, 12 okt 2006, 07:30:07
zie je wel zo gek was ik nie
alleen ik miste nog een stukje

greez maikel,

Wat bedoel je hiermee?
Titel: Motor polo 3 demonteren.
Bericht door: Maikel op do, 12 okt 2006, 19:09:56
zie je wel zo gek was ik nie
alleen ik miste nog een stukje

greez maikel,

Wat bedoel je hiermee?

dat mijn verhaaltje wel klopte maar dat er nog wat aan ontbrak dat heb je zelf later weer ingevult

gr maikel,