Als ik JHIMS goed lees zijn het gecombineerde sensoren-schakelaars.
De ene regelt dat het oliedrukLAMPJE gaat branden als bij ingeschakeld contact EN toerental minder dan 2100 de oliedruk lager dan 0,3 bar is
De andere sensor-schakelaar regelt dat er een harde PIEPTOON uit je dashboard klinkt afgaat als bij toerental hoger dan 2100 de oliedruk langer dan één seconde beneden een zekere waarde komt: 1,4 bar (bij hydrostoters) of 1,8 bar (bij sleeptuimelaar). (overigens gaat dan ook het lampje branden)
Bruine draad is van de 0,3 bar (lampje) sensor-schakelaar.
Zwarte is van de 1,4 bar (pieper) sensor-schakelaar bij hydrostoters.
Wit ingekleurd van de 1,8 (pieper) sensor-schakelaar bij sleeptuimelaars.
Volgens JHIMS (p. 227) heeft VW ook enige tijde een 0,25 bar sensor-schakelaar gebruikt met blauwe draad.