Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40713 keer)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #285 Gepost op: za, 08 aug 2009, 12:51:42 »
zag em staan gisteren op de parkeerplaats. Zichtbaar verlaagd, dat is zelfs van een afstandje te zien -thumbsup-

Ja, G40 is toch duidelijk lager dan standaard, en een heel stuk stabieler, nu nog achteras met stabilisator en betere banden en hij kan lekker hoeken.  -sturen-

Het comfort is ook een stuk verbetert, niet meer dat nadeinen en te diep inveren bij hobbels en drempels. Verbetering op alle punten dus.
Pimp my Polo

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #286 Gepost op: do, 20 aug 2009, 20:45:55 »
Afgelopen zaterdag heeft een zich een klein probleempje met de uitlaat voorgedaan. Ik moest naar Zwolle vanuit Groningen, en bij vertrek hoorde ik de uitlaat een beetje lekken tussen midden en eind demper. Die moet ik als ik terug ben maar controleren dacht ik nog.

100 kilometer verder bij een kruispunt op de rondweg van Zwolle is er opeens een boel lawaai, en ik zet de auto aan de kant, ik kijk achteruit en daar licht mijn einddemper op het midden van het kruispunt.

Ik sleep de uitlaat van het kruispunt af, en brand natuurlijk beide handen eraan. Leg het in de kofferbak en rij met veel kabaal naar mijn bestemming. Natuurlijk zo rustig mogelijk rijdend om het lawaai nog een beetje uit te kunnen houden.

Een paar uur later ben ik klaar met waar ik voor gekomen was en probeer ik de uitlaat er weer op te krijgen. Juist die dag had ik geen enkel gereedschap bij me en moest ik wat rond bellen, en kon ik mijn broer zo ver krijgen om wat gereedschap te brengen.

De uitlaat is er toen weer op gezet, maar wilde er weer niet goed op. (het probleem was ook ontstaan omdat de einddemper niet ver genoeg over de middendemper wilde schuiven. Na de APK van 1 1/2 maand geleden leek de uitlaat er al wat scheef onder te zitten, terwijl ik me toch dacht te herinneren hem er toch recht onder gezet te hebben, maar er later niet meer bij nagedacht) Toen maar rustig 100 kilometer terug naar huis gereden.

Afgelopen week dus maar geprobeerd de boel er goed op te krijgen. De pijpen wilden dus niet meer dan 1 centimeter over elkaar, zelfs na de boel goed schoongemaakt te hebben. Het vreemde is wel dat de ophangpunten dan wel goed zitten ten opzichte van elkaar, maar als de uitlaat goed zit zijn de ophangpunten nogal ver van elkaar. Daarna het uiteinde van de pijp een beetje bijgebogen, maar dat mocht ook niet baten.

Uiteindelijk heb ik maar met een krik wat kracht op de einddemper gezet. En met een boel gewrik kwam er eindelijk beweging in. Na dit een tijdje volgehouden te hebben kwamen de pijpen eindelijk ver genoeg over elkaar en kon ik de boel vast zetten. Verder kon de demper ook niet naar voren, want dan was hij tegen de achteras aan gekomen. Ik ben wel blij dat ik de ophangrubbers er van tevoren al op had gelegd, want na dit alles stonden ze wel redelijk strak.

Orginele onderdelen passen altijd goed, niet dus, maar ik hoop dat dit probleem zich niet weer voordoet.
Pimp my Polo

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #287 Gepost op: vr, 21 aug 2009, 11:36:55 »
 -goodjob-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #288 Gepost op: do, 08 jul 2010, 19:06:02 »
Na lange tijd afwezig te zijn geweest is er vandaag weer een update.

Gisteren was mijn de APK keuring, voor de keuring heb ik de uitlaatklem tussen kat en middendemper vervangen, en de remschijven en remblokken, verder leken er geen problemen, maar de keurmeester heeft toch wat gevonden:

- linker fuseekogelhoes
- voorbanden te weinig profiel
- remslang rechts-achter

Fuseekogelhoes en remslang kan ik over het hoofd gezien hebben, maar de banden heb ik het profiel van gemeten, en ik kom toch echt op 3 tot 4 mm, doe ik het nou verkeerd? Ik meet het profiel in de groeven, niet op de indicatie bultjes in de groeven. Of moet ik juist op die bultjes meten?

Ik heb nog een remslangenset liggen van een groupbuy enige tijd geleden, ik denk dat die set er maar op moet, dan moet ik nog zoeken naar een fuseekogelhoes, ik neem aan dat automateriaalzaken die wel hebben.

Nieuwe banden zit ik niet op te wachten, ik wilde eigenlijk overstappen op 14 inch velgen, maar die heb ik nog niet, en betaalbare banden erbij al helemaal niet, maar eens kijken wat ik nu ga doen.
Pimp my Polo

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #289 Gepost op: do, 08 jul 2010, 20:01:39 »
Even een setje wielen van iemand lenen voor de herkeuring?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #290 Gepost op: do, 08 jul 2010, 20:05:09 »
Heb hier nog wel velgen liggen met nieuwe winterbanden(mag ook toch?).. mag je wel gebruiken voor de keuring..  pm me maar als je ze wilt gebruiken -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #291 Gepost op: za, 10 jul 2010, 15:36:06 »
Fuseekogelhoesen kan ik dus nergens kopen, dus ik heb een draagarm gepakt die ik nog had liggen met een kapotte fuseekogelhoes, en deze met mijn fietsbandenplak-setje geplakt. Mijn setje remslangen heb ik weer opgeduikelt, deze had ik er pas op willen zetten tijdens een algehele onderstel en remmerij upgrade, maar het moet nu maar

Ik heb ook maar direct een oliefilter gehaald, dan kan ik direct de motorolie en het filter vervangen, ook maar een liter remvloeistof erbij, want aangezien het meeste er toch wel uit zal lopen bij het vervangen van de remslangen kan deze ook vervangen worden.
Pimp my Polo

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #292 Gepost op: za, 10 jul 2010, 15:46:00 »
fuseekogelrubber kostte hier 1,50 bij een van de lokale automaterialenhandels, inc 2 bevestigingsrubbertjes.

Overigens, volgens mij kan die fietsbandenplakspul niet zo goed tegen olie en vet, en zo'n hoesje is juist bedoeld om het kogeltje goed ingevet te houden.

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #293 Gepost op: za, 10 jul 2010, 16:27:51 »
je weet altijd wel aardig goed wat t kost maar om t nou zelf ook eens goed te maken :D -nana-

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #294 Gepost op: za, 10 jul 2010, 16:29:11 »
heb zo'n dingetje nodig gehad voor me vorige auto, anders kreeg ik er geen apk op :) en dit was zonder kortingen want ik kom normaal niet zo snel bij die zaak ;)

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #295 Gepost op: za, 10 jul 2010, 18:49:44 »
Nou, ik ben bij de AVA, Brezan en de Volkswagen dealer geweest, en ze hadden alleen universeele stuurkogelhoezen, en niet in de juiste maat. Was jou vorige auto ook een audi 50/polo 86(c), en zo ja, welke automateriaalzaak heb jij het fuseekogelrubber gekocht?

Bandenplak spullen werkt al een jaar lang op een homokineethoes die ik vorig jaar geplakt heb, het zal vast een keer loslaten, maar het houd het voorlopig nog vol.
Pimp my Polo

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #296 Gepost op: za, 10 jul 2010, 19:02:06 »
lol een homokineethoes scheurt toch helemaal, dat lijkt me lastig te plakken.

Polo86C, ofja, een 80 dus een 2f, en t was ook een universele, Je moet alleen de oude even meenemen om te maat te kijken. De is M&R autoparts in Echt :) maar de maat kwam overeen, hij was alleen hoger dan t origineel, maar dat is niet zo heel erg. Dat wordt ingeduwd tijdens t monteren van de fuseekogel in het fusee.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #297 Gepost op: za, 10 jul 2010, 20:16:51 »
lol een homokineethoes scheurt toch helemaal, dat lijkt me lastig te plakken.

Polo86C, ofja, een 80 dus een 2f, en t was ook een universele, Je moet alleen de oude even meenemen om te maat te kijken. De is M&R autoparts in Echt :) maar de maat kwam overeen, hij was alleen hoger dan t origineel, maar dat is niet zo heel erg. Dat wordt ingeduwd tijdens t monteren van de fuseekogel in het fusee.

Als je er snel genoeg bij bent scheurt ie niet helemaal, en hij kan ook beschadigen door een steen iod. Ik heb ze ook wel eens dichtgemaakt met ruitenkit dat blijft ook best lang zitten, als je het maar goed schoonmaakt.

Ik haal op m`n werk  de hoesjes altijd van kapotte stabilisatorstokken af. Die kun je bij de meeste auto's wel weer op de fusee/stuurkogels goochelen.
Oo=o=oO

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #298 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 10:42:38 »
En hij heeft weer voor een jaar APK, fuseekogelrubber vervangen was een vervelende klus, ik wilde eerst de draagarm eraf halen om er beter bij te kunnen, maar hij zat dusdanig vast dat ik het minder werk vond om alleen de fuseekogel van de veerpoot te scheiden en het rubber zo te vervangen, wel weer een rubbertje van Brezan gehaald, bleek bovenaan te klein, en onderaan iets te groot, maar met wat wringen en knijpen is dat ook weer in orde.

De remslangen zaten ook goed vastgeroest aan de remleidingen, gelukkig heb ik de ene die vervangen moest worden wel los gekregen, en ik heb die maar vervangen door een standaard remslang, niet een van mijn setje van de groupbuy, aangezien de andere kant niet los wilde.

Voorbanden heb ik geleend, aangezien ik toch wil overstappen op 14 inch, en daar op het moment de velgen, noch de banden voor heb.

Verder heb ik wat oppervlakteroest-plekjes bijgewerkt door alle roest weg te slijpen met mijn dremeltje, en er zinkspray, hechtprimer en witte primer op te spuiten.

In een verloren uurtje heb ik ook nog het gasklephuis gedemonteert en schoon gemaakt. De binnenkant aan spruitstukzijde was helemaal bedekt met zwarte troep, maar nu is hij weer mooi schoon. Na het gasklephuis weer gemonteerd te hebben heb ik hem getest, en hij liep stationair 4000 toeren, na terugdraaien van de stationairschroef 3000 toeren. Dus ik heb de boel maar weer gedemonteert, want ik had het vermoeden dat ik de gaskleppen er niet helemaal goed in had gedaan, en mijn vermoeden was correct. De gaskleppen zijn niet zomaar ronde plaatjes maar de rand heeft een specefieke vorm, die maar op 1 manier goed afsluit, als die verkeerd gemonteert zijn gaat er teveel lucht langs en gaat het stationair toerental omhoog. Na hermontage liep de polo weer goed, en hij lijkt ook wat beter te lopen van voorheen, maar dat kan tussen de oren zitten.

Ik hoop binnenkort een 8p 5 versnellingsbak te monteren met een nieuwe koppelingsplaat, die ik al geruime tijd heb liggen, maar waar ik nog niet aantoe ben gekomen.

Verder moet ik nog de electrische koplamphoogteverstelling nakijken, 1 motortje werkt niet meer, en ik moet dus controlleren of het het motortje is, of de bedrading.

Shiftlight in de cockpit staat ook nog op het lijstje van dingen die ik moet doen, daar moet ik een beetje electronica voor knutselen, en dan werkt deze functie ook.

Er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen, maar die zijn voor de iets langere termijn.
Pimp my Polo

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #299 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 11:34:26 »
 -thumbsup-

weer een jaartje  -sturen-
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -