En hij heeft weer voor een jaar APK, fuseekogelrubber vervangen was een vervelende klus, ik wilde eerst de draagarm eraf halen om er beter bij te kunnen, maar hij zat dusdanig vast dat ik het minder werk vond om alleen de fuseekogel van de veerpoot te scheiden en het rubber zo te vervangen, wel weer een rubbertje van Brezan gehaald, bleek bovenaan te klein, en onderaan iets te groot, maar met wat wringen en knijpen is dat ook weer in orde.
De remslangen zaten ook goed vastgeroest aan de remleidingen, gelukkig heb ik de ene die vervangen moest worden wel los gekregen, en ik heb die maar vervangen door een standaard remslang, niet een van mijn setje van de groupbuy, aangezien de andere kant niet los wilde.
Voorbanden heb ik geleend, aangezien ik toch wil overstappen op 14 inch, en daar op het moment de velgen, noch de banden voor heb.
Verder heb ik wat oppervlakteroest-plekjes bijgewerkt door alle roest weg te slijpen met mijn dremeltje, en er zinkspray, hechtprimer en witte primer op te spuiten.
In een verloren uurtje heb ik ook nog het gasklephuis gedemonteert en schoon gemaakt. De binnenkant aan spruitstukzijde was helemaal bedekt met zwarte troep, maar nu is hij weer mooi schoon. Na het gasklephuis weer gemonteerd te hebben heb ik hem getest, en hij liep stationair 4000 toeren, na terugdraaien van de stationairschroef 3000 toeren. Dus ik heb de boel maar weer gedemonteert, want ik had het vermoeden dat ik de gaskleppen er niet helemaal goed in had gedaan, en mijn vermoeden was correct. De gaskleppen zijn niet zomaar ronde plaatjes maar de rand heeft een specefieke vorm, die maar op 1 manier goed afsluit, als die verkeerd gemonteert zijn gaat er teveel lucht langs en gaat het stationair toerental omhoog. Na hermontage liep de polo weer goed, en hij lijkt ook wat beter te lopen van voorheen, maar dat kan tussen de oren zitten.
Ik hoop binnenkort een 8p 5 versnellingsbak te monteren met een nieuwe koppelingsplaat, die ik al geruime tijd heb liggen, maar waar ik nog niet aantoe ben gekomen.
Verder moet ik nog de electrische koplamphoogteverstelling nakijken, 1 motortje werkt niet meer, en ik moet dus controlleren of het het motortje is, of de bedrading.
Shiftlight in de cockpit staat ook nog op het lijstje van dingen die ik moet doen, daar moet ik een beetje electronica voor knutselen, en dan werkt deze functie ook.
Er zijn ook nog genoeg andere dingen te doen, maar die zijn voor de iets langere termijn.