Auteur Topic: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990  (gelezen 40713 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #300 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 13:11:56 »
Goed gedaan jonguh!  -klus-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #301 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 14:33:16 »
Mooi zo -thumbsup-  Zie de banden wel weer verschijnen

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #302 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 14:48:52 »
Mooi zo -thumbsup-  Zie de banden wel weer verschijnen

Ja, ik wil ze vanavond op weg naar Leek afgeven
Pimp my Polo

Offline vwinfo

  • L86C-0147
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.739
  • Geslacht: Man
  • Robert-Paul Dijkhuis
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #303 Gepost op: wo, 21 jul 2010, 14:49:39 »
 -thumbsup-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #304 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 11:03:14 »
  Gisteravond samen met Dennis "even" de 4 bak vervangen door een 8p 5 bak, met nieuwe koppeling erbij. Het werd ons niet makkelijk gemaakt dus we hebben door moeten werken tot na middernacht.

  Versnellingsbak los was nog niet zo'n probleem, maar eraf was lastiger, voorwielophanging moest los, want de aandrijfas zat in de weg. 2 dikke waterslangen uit het thermostaathuis zaten wat in de weg, maar het lukte uiteindelijk toch. Koppeling eraf was geen probleem, maar de nieuwe koppeling wilde net niet passen, maar na lang prutsen toch erop gekregen. Schakelaskeerring van de versnellingsbak was ook lastig te vervangen. De versnellingsbak op zijn plek krijgen koste ook even wat moeite, wat bouten erin, maar opeens wilde hij niet verder, bleek er een pas-busje in de versnellingsbak te zitten, waar er in het motorblok ook 1 zat, blok en bak weer iets gescheiden en 1 busje eruit weten te wroeten met behulp van een griptang. Alles weer netjes op correct moment vast gedraait, sommige bouten en moeren kon je erg moeilijk bij. Ook is 1 draagarm vervangen, want de fusee was aardig lam. Koppeling stellen was geen probleem, want het is een zelfstellende koppelingskabel. De schakelstang stellen was iets tijdrovender, het koste heel wat proberen voor ik fatsoenlijk bij alle versnellingen kon. Testritje gemaakt en alles werkt prima, en maar opgeruimt.

  De oude koppelingsset was nog niet erg versleten, maar ik heb er toch maar de nieuwe set opgezet.

  Hij schakelt en koppelt nu erg fijn, geen rare geluiden en lekker kalm cruisen bij 120, hij is ook aardig wat stabieler met de vervangen draagarm.

  De oude versnellingsbak staat in het grote Gratis topic aangezien ik geen opslagruimte heb.

  Erg bedankt Dennis, ik ben er erg blij mee.  -thumbsup-
Pimp my Polo

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #305 Gepost op: vr, 30 jul 2010, 19:22:26 »
-goodjob-

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #306 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 11:44:50 »
Na een tijd lang niets interessants gedaan te hebben aan mijn polo komt de APK keuring er weer aan. 1 APK punt waarvan ik wel zeker wist dat het nu gedaan moest worden waren de banden. Omdat ik al enige tijd in bezit ben van Scirocco 16v remblokhouders en klauwen ben ik maar van mijn standaard 13 inch staal overgestapt op iets grotere velgen om die upgrade niet langer in de weg te staan. Gekocht van Bas Oppelaar, en ter plekke gemonteerd:



Volledige grootte: http://www.steilheck.nl/cpg/displayimage.php?pid=3364&fullsize=1

Het zijn dus Sebring velgjes, met 165/50 R15 Nankang NS2 bandjes eromheen. De 5 stalen velgen zijn gedoneerd aan sebastiaan-vw, inclusief de 4 wieldoppen.

Aan bijrijderszijde achter was genoeg ruimte over, maar aan bestuurderszijde kwam ik een paar milimeter tekort, de achteras zal er wel niet helemaal midden onderzitten. Even met een stalen pijp het randje "omgerold" en het past. Het randje was al beschadigd, en moest al eruit geslepen en vervangen worden, dus een beetje buigen en beschadigen was geen punt.

Onder de auto vonden we ook een beetje lekkage aan de tankhals. Ik had zelf al gezien dat de tank op een hoek begint te de-lamineren, dus vervangen wilde ik hem toch. De remleidingen moeten weer eens behandeld worden en mijn tijdelijke uitlaat-ophang techniek verdient geen schoonheidsprijs.

Hoewel mijn middendemper nog gas-dicht is, lijkt het er niet op dat dit lang zo zal blijven, en ik heb nog een mooie liggen, maar de aansluiting naar de kat is er vrij bruut afgehakt op de sloop, dus dat moet er van de oude demper aangelast worden.

Vanavond ga ik een 5e sebring velg ophalen, en die wil ik gebruiken als reservewiel.

De nieuwe tank die ik bij ATP-autoteile ga bestellen, samen met een waslijst aan andere onderdelen, wil ik wat beter beschermen tegen steenslag en andere gevaren, maar wat voor tectiel/unterbodenschutz/ofzo kan ik daar het beste voor gebruiken? Iets dat  iets flexibel blijft en hopelijk niet met een beetje benzine eraf gaat, hoewel het niet de bedoeling is benzine over de tank te gieten. Als iemand een suggestie heeft hoor ik het graag.

Het ledje voor de handrem en remvloeistof doet het niet meer, waarschijnlijk heeft de aanpassing die ik heb moeten doen aan de golf1 cabrio tellerfolie losgelaten, maar dit zal een makkelijke reparatie zijn, en dan kan ik direct de toerenteller repareren.

Van de zelf gebouwde verlichting van de ventilatieregeling is het blauwe ledje weer kapotgegaan, dus deze moet weer vervangen worden. Ook word het tijd dat ik een geschakelde + naar de radio trek, mijn nieuwe radio trekt standby nogal veel stroom uit de geschakelde +, die was in de kabelboom niet aanwezig, dus heb ik die verbonden met de continu +, waardoor de accu snel leeg is als ik de radio niet uitplug. Dit is natuurlijk geen permanente oplossing, dus een geschakelde + moet erbij komen.
Pimp my Polo

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #307 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 12:19:30 »
Smoelt goed!  -thumbsup-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #308 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 12:23:57 »
Als ik erbij sta en erna kijk denk ik, ietsje lager mag nog wel.  -klus-
Pimp my Polo

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #309 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 14:17:46 »
Leuke combi zo -thumbsup-

Laatst heb ik anti-steenslag coating van Fertan gebruikt voor een tank. Deze heb ik bij rustbuster gekocht, was niet zo gek duur en gaf een mooi resultaat.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #310 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 14:59:10 »
Slechte foto, maar dan nog: smoelt goed!

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #311 Gepost op: vr, 24 jun 2011, 19:22:00 »
Een 5e sebring velg is net opgehaald uit Friesland, deze moet ik nog wel even opschuren en spuiten, maar verder is hij goed. Dit word het reservewiel.
Pimp my Polo

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #312 Gepost op: za, 25 jun 2011, 09:32:31 »
smoelt goed,alleen wat zakken denk ik. -thumbsup-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline PoloDennis

  • L86C-0104
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.007
  • Geslacht: Man
  • Dennis Volkerink
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #313 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 17:39:00 »
Omdat ik toch met het cockpitje eruit moest voor reparaties aan het handremledje en de toerenteller heb ik direct maar onderdelen gehaalt om de shiftlight werkend te maken. Het wordt een kleine electrische schakeling rondom een LM2907-N8 chip. Deze zal het shiftlight ledje inschakelen bij het overschrijden van een met een instel-potmetertje in te stellen toerental. Er is nog wat ruimte waar de MFA module in de cockpit zat, dus daar stop ik deze electronica.

Ik moet de boel nog in elkaar solderen, en dan nog maar zien of het ook werkt naar behoren.
Pimp my Polo

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ YX-63-DV ] polo 2 steilheck 1990
« Reactie #314 Gepost op: ma, 27 jun 2011, 18:01:18 »
Nice, komt de shiftlight in het cockpitje zelf?