De nieuwe remleiding zit eronder. Dennis, bedankt voor het lenen van je buigtang.
Het ging niet geheel zonder slag of stoot, de oude remleiding zat behoorlijk vast in de remslang dus ik heb de oude remleiding en steunveertje doorgeslepen, en het uiteinde met remslang en al eruit gehaald en wat over was gebleven van de wartel in de bankschroef gezet, en zo de remslang los gedraaid.
Na wat experimenteren met een paar nippel vormen ben ik op 1 uitgekomen die verdacht dicht bij de orginele vorm uitkwam, maar de pasvorm was nog niet optimaal bij 1 nippeltje, en deze moest behoorlijk vastgedraaid worden om ook af te sluiten. Toen kwam ik er met het ontluchten achter dat het ontluchtingsventiel verstopt zat, dan kan je lang wachten op remvloeistof, wat ik voor deze openbaring ook deed.
De remleiding rechts-voor heb ik ontroest, in de zink-alu spray gezet, en daarna in de tectiel.
De losse bestuurdersstoel die voor APK afkeur zorgde werd veroorzaakt door een losgeschoten stoelgeleidertje, was mij nooit opgevallen, en wellicht ook ontstaan door minder subtiel stoel-verschuiven op het APK station. Ik heb ook het boutje dat ervoor zorgt dat je de stoel niet te ver naar achteren schuift een gaatje naar achteren gezet, om dit in het vervolg te voorkomen.
De stadslichten heb ik weer standaard philips lampjes in gedaan.
Omdat ik toch bezig was, en alle spullen bij elkaar had heb ik ook de warme-lucht vangplaat vervangen door een exemplaar dat niet half weggeroest was, en die ik heb ontroest en voorzien van hoge-temperatuurs-lak en nieuwe moertjes.
De luchtfilterbak miste een rubbertje, en kon dus niet goed gemonteerd worden, ik heb alle 3 rubbertjes vernieuwd en de luchtfilterbak gemonteerd zoals het hoort. Ik hoop dat dat een van de rammeltjes wegneemt.
Ik heb de voorveren nog eens grondig bekeken, maar ik kan er niets mis mee vinden. Als hier een winding afgebroken was geweest dan had de veer ook los gelegen met de auto op de 2 koloms brug. Met het monteren van de veren zat er erg weinig spanning op de veer, zo weinig dat deze met de hand voldoende ingetrokken kon worden om veerschotel en toplager vast te zetten. Als deze veren nu gebroken zouden zijn zouden ze zeker los liggen, maar ze liggen nog net zo vast als toen ik ze monteerde.
Dus ik denk, voor herkeuring aanbieden, en bij afkeur de RDW bellen.