Het gaat om de vorm van de aansluiting velg--> naaf. Als de diameter van die aansluitende flens te groot is heb je zelfs met standaard 1F klauwen geen ruimte genoeg. De klauw steekt iets buiten de naaf, waardoor de velg dan tegen je remklauw komt ipv tegen de naaf.
Some say;
*stukje van de klauw afslijpen ('t is weinig en schijnt te kunnen
)
** óf een spacer van 5mm ;is voldoende om dit probleem te verhelpen (ask Folkert
)
Met een VW1 of VW2 klauw (ipv de ouderwetsche "vierkante blokjes klauw") heb je hetzelfde probleem. Ik weet alleen niet of deze klauwen ook meer ruimte in beslag nemen..
Afdraaien van de velgen kan ook niet bij alle velgen, meestal wordt alleen de buitenste rand afgedraaid voor cosmetische redenen (lees= stoeprandschade!). Bij klassieke tuner-velgjes is het vaak wel mogelijk om de binnenzijde (montagevlak) af te draaien, zodat je daarmee de ET waarde aanpast.