Auteur Topic: Project [ KH-38-FS ] Polo 2 C Steilheck 1983  (gelezen 150048 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #150 Gepost op: do, 05 jul 2007, 08:57:59 »
ik loop alles binnenkort alles grondig na!



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #151 Gepost op: za, 07 jul 2007, 23:08:06 »
Vanavond weer even tijd gevonden voor de steilheck.

Heel het hok opgeruimd. gereedschap lag overal, achterin lagen onderdelen tot aan de hemel opgestapeld..

Nu heb ik alle deurpanelen (G40) netjes op maat gemaakt, zodat ze netjes passen. Alles is opgeruimd en dat werkt een stuk makkelijker!

Net nog even lezen op het forum: het bakkie houdt namelijk nog steeds erg in.

Dit vond ik bij een topic van Janko
:
Citaat
Ik kom er zo 1-2-3 niet meer uit...
GK blok loopt wel, maar onder de plm. 2500rpm doet ie niks, slaat ie gewoon af. Loopt dan niet beroerd, maar gewoon NIET. Ontsteking al naar alle kanten verdraaid, ligt het niet aan. Hij krijgt ook genoeg prik en benzine. CO stelschroef heb ik ook al in alle posities gehad, maar helpt ook niks. Evenzo stat. toerental.
Als ik het gas ineens intrap (vanaf die 2500rpm ) is het alsof ie te veel lucht krijgt. WHOOAAAMMM. Op de weg houdt ie dan eerst even in voordat ie echt op het gas reageert.
Valse lucht? Nee, nieuwe of goede pakkingen, kan het niet aan liggen.
Choke-klep dacht ik. Bij koude motor moet deze bijna dicht staan (?) en bij warme motor geheel open (?). Als ik deze bij warme motor wat verder dicht duw, start hij veel beter en wil hij blijven lopen vanaf 1000rpm ipv. 2500rpm. Ik heb het chokehuis wat versteld maar dit had niet genoeg invloed, bij warme(re) motor gaat de chokeklep gewoon helemaal open en krijgt ie weer te veel lucht.


Precies wat ik ook heb!

Bij koude start met choke ingeschakeld loopt hij direct en ook redelijk OK. Wanneer ik met warme motor rijdt, bokt en schudt de hele wagen, onder 2500 toeren slaat deze dus af..

Ik ga binnenkort de ruilcarburateur plaatsen, dan hoop ik dat het blokkie een stuk beter loopt!


@Jaap:

massapunten waren goed gecorrodeerd achterin de wagen! Alles schoon geborsteld en ingespoten met contactspray. Nu doet alle verlichting het naar behoren!



Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #152 Gepost op: ma, 09 jul 2007, 08:57:36 »
valt even tegen..

Heb ooit de rode coupe gekocht met een nieuwe verlagingsset (KONI geel 60/60mm).

Deze heb ik gisteren gedemonteerd, en vervangen voor een origineel GT onderstel.

Op de veren geen aanwijzing van KONI oid, maar alleen een nummer. Op de KONI finder al geen resultaat..OOk productnr. van de Koni set voor een polo verschilt..

Nu dus even gegoogled:

BLijkt een supersport 60/60 te zijn.. Das minder dan een KONI setje. -boehoe-

Maar goed: het is wel een in hardheid verstelbare set! Heeft altijd lekker gehoekt, dus de pret zal er niet minder om zijn.


BTW:  een setje veren+dempers rondom vervangen is best een kutklus om dat op straat te doen!!!!

Nu nog de voorste poten van de steilheck voorzien van de sputtersport 60/60 veren en dempers. Dan staat deze wel lekker dicht bij de aarde!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #153 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 16:34:33 »
stationaire afslagklep werkt dus niet.. Uit mijn ruilcarb. de klep gedraaid. Werkt helaas ook niet!! Massaverbinding heb ik gecontroleerd, ziet er schoon uit.

Zijn deze dingen bij een Brezan oid te halen?
zie dat Vagcat aangeeft dat dit 56.00 euro moet kosten...


Verder heb ik een setje banden (pirelli p700-z) om mijn compo's gelegd.
Deze komen tzt onder de polo, netjes rijdend krijgen is mijn eerste prio!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #154 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 16:35:30 »
zijn splinternieuw! hebben nog nooit een bandje omgelegd gehad!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #155 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 16:48:04 »
Koni set blijkt supersportset

 Heeft altijd lekker gehoekt, dus de pret zal er niet minder om zijn.

Dus wat zou het?

M'n diesel staat op een 60/60 set 'fully-jamex-equipt', maar doet t prima. (Wel al 1 demper lek gehad, maar ik heb ook al eens een koni demper bij het stort kunnen zetten).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #156 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 17:38:14 »
daarom! :)

Heb er al 2 jaar mee gereden, zonder enig probleem.
Ben er tevreden mee.

nog even over de afslagklep:
nr. 28 dus.

Heeft iemand nog zoiets in de aanbieding? Op welke motoren zit deze klep?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #157 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 17:56:18 »
die op mijn ex carb moet goed zijn... Heb je al de spanning gemeten op het stekkertje en massa op de carb?  -dunno-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #158 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 20:13:54 »
ben net even naar buiten gegaan, maar het stort hier zo hard dat ik geen zin had om dat even te checken..

de massapunten zijn wel allemaal schoongemaakt, verbinding is OK.
Heb alleen nog niet gekeken of er überhaupt spanning op de kabel naar de afslagklep staat..
Morgen even controleren!

Ik zet morgen je carb. op de polo, die heb ik immers helemaal gereinigd. Auto choke stond sowieso helemaal verkeerd afgesteld. de merktekens stonden mijlenver van elkaar..

Morgen weer een dag!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #159 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 20:14:00 »
zo te lezen niet ,ed
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #160 Gepost op: ma, 23 jul 2007, 20:20:37 »
maar heb nog niet gemeten :)

in mijn eerste jaar geleerd: Meten=Weten :D

Heb natuurlijk (  :P  ) even de zoekfunctie gebruikt, en las dat de afslagjetser op dezelfde zekering zit als het achteruitrijlicht (scrabble). Morgen meten en daar zal vast uitkomen of het aan de klep óf aan de stroomtoevoer ligt!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #161 Gepost op: di, 24 jul 2007, 22:49:03 »
Ed was right!
de afslagklep krijgt gewoonweg geen stroom.. Nadat ik de klep rechtstreeks verbonden heb met de accu loopt de auto prima!

De sensor/schakelaar die in het spruitstukvoorverwarmsysteem zit ( :D ), wat heeft die voor functie?? De autochoke zit daar ook op aangesloten, en de afslagklep ook...

zou die kapot kunnen zijn? zo ja, hoe werkt deze?

Moet het nog wel even netjes oplossen, deze oplossing mag tijdelijk wel ff, maar een kabelbreuk oid moet gelocaliseerd worden..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #162 Gepost op: di, 24 jul 2007, 22:52:05 »
heb ook de compo's met de pirellis even gepast..

Past dus echt niet. zelfs bij statische situatie liggen de wielranden al op de band -boehoe-

Misschien de polo iets ophogen aan de achterkant, zodat de banden los komen van de carrosserie :D

Of de randjes netjes omleggen en misschien zelfs de randjes iets naar buiten trekken, zodat ik er ook mee kan rijden..

P.S. het helpt ook niet dat de achterbak en achterbank mudvol liggen met onderdelen en gereedschap.. Tot aan de hemel is de wagen volgestapeld..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #163 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 00:11:36 »
Ed was right!
de afslagklep krijgt gewoonweg geen stroom.. Nadat ik de klep rechtstreeks verbonden heb met de accu loopt de auto prima!

De sensor/schakelaar die in het spruitstukvoorverwarmsysteem zit ( :D ), wat heeft die voor functie?? De autochoke zit daar ook op aangesloten, en de afslagklep ook...

zou die kapot kunnen zijn? zo ja, hoe werkt deze?

Moet het nog wel even netjes oplossen, deze oplossing mag tijdelijk wel ff, maar een kabelbreuk oid moet gelocaliseerd worden..

Afslagklep hoor niet via die schakelaar te lopen maar rechtstreeks op zekering 9.

Zie ook: hiero

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Project [KH-38-FS] Polo 2 C Steilheck 1983
« Reactie #164 Gepost op: wo, 25 jul 2007, 11:45:40 »
hmm, zal eens een foto maken, want het ziet er toch origineel uit zoals het nu aangesloten is..

In het topic waar Dennis naar verwijst wordt beweerd dat de rode draad in de originele draadboom voor de stat. afslagklep is??

Die zit bij mij op de auto-choke aangesloten en de zwarte/bruine draad op de "sigaar"  :D  :)

Dit is ook niet om te wisselen, omdat het mannetje/vrouwtje stekker verhaal niet past (sigaar =mannetje, rode draad idem..) en (auto-choke = vrouwtje, zwart bruine draad idem!)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983