Hallo ik ben Dennis,
aIk kom uit Arnhem , , en ben sinds een tijdje helemaal gek van alles wat met Volkswagen te maken heeft
Sinds eind april 2013 ben ik in bezit van mijn rijbewijs
Een maandje later was het dus tijd voor een eigen auto, en natuurlijk moest en zou dat een Volkswagen worden!
De keuze viel na wat rondgezocht te hebben op een mooie Volkswagen Polo 2f coupe uit 1992, de 1.3 versie met catalysator.
Dingen die ik heb gedaan aan de polo:
- Toen ik de Polo gekocht heb, liep deze op 3 cilinders, oorzaak: Een lekkende koppakking. Thuis op de oprit ( geen garage met onderdak) ben ik vervolgens met mijn pa samen aan de slag gegaan. Eerst de motor uit elkaar gehaald, alle leidingen schoongemaakt, de kop laten vlakken, overal nieuwe pakkingen geplaatst ( Koppakking, klepdekselpakking, in- en uitlaatspruitstuk pakkingen), en de hele handel weer goed en netjes gemonteerd.
Lopen dat hij deed
Helemaal happy, eindelijk een goede polo!
Toen een hele tijd lekker gereden met de auto, waarna hij toch nog ergens olie lekte, dit bleek de klepdekselpakking te zijn, EASY FIX!! En sindsdien nooit meer last gehad van enige lekkage.
In tussentijd de remmerij aan de voorzijde vervangen, nieuwe blokken, nieuwe schijven, goede bandjes. En de achterremmerij helemaal schoongemaakt, dat remde na wat onderhoud dus ook weer helemaal super!
Ik heb zelf stalen velgen opgeknapt , deze waren helemaal vol van roest, dus helemaal schoon en clean gemaakt, met mooie zwarte verf de velgen netjes gespoten, en om het geheel af te maken, zo'n kunststof kapje die over de naaf en wielbouten heen gaat gemonteerd
Toen vondt ik het tijd worden om het motorcompartiment aan te passen, met rode verf wel te verstaan
Het kleppendeksel is rood geworden, het luchtfilterhuis is rood geworden, de afdekdoppen voor de veerpoten rood gespoten. Tevens rode tape gehaald bij een lokale tuning shop. Met deze rode tape heb ik het volgende gedaan:
- Rode bies gemaakt in de grill,
- De bumpers voorzien van een rode rand ( voorzijde en achterzijde)
- De zijkanten voorzien van een rode rand
- De velgranden voorzien van rode tape
- Het stuur voorzien van rode tape, in de naden van het stuur
Een maandje later heb ik een mooi en net interieur op de kop getikt, deze komt uit een Polo Gt, of g40. Lekker vaste zit, in hoogte verstelbare stoelen, mooie andere portier bekleding en andere vloerbekleding!
Tevens heb ik wat stickers besteld bij Stickerdump, Born in Germany, Vdubs on the floor
Een tijdje later begon mijn brandstoftank te lekken, er bleek een flink gat bij bij de overgang van de vulpijp in de tank. Dus maar een andere tank gescoord. En waarom ook niet, ook deze heb ik rood gespoten, nadat ik hem flink opgeschuurd heb en in de anti roest gezet heb.
Daarna is er een mooi elektrisch schuifdak in gekomen, wat ik een mooi iets vindt voor in de zomer
Komende toekomstplannen,
- Verlaging
- Proberen om een setje honingraat velgen te scoren ( lenso, of originele BBS velgen van de Polo G40)
- Rechtervoorscherm vervangen en spuiten
Veel meetings bezoeken voor alle gezelligheid!
Bovenstaande foto's had ik de Polo net een uurtje
Dakje erin zetten:
Motorcompartiment:
Ander interieur:
Paar stickers van Stickerdump:
Motor project, Motor uit elkaar gehaald i.v.m lekke koppakking, gelijk alles schoongemaakt en kop laten vlakken
Clean:
Kop laten vlakken:
Rood kleppendeksel:
Zelf gespoten velgjes, met rode velgrand:
Front
Nieuwe audio voor de lekkere marley tracks
De dopje over de naaf en wielbouten:
En dan nog mijn andere hobby:
Mijn droom
Greetss Dennis van Setten