Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Rétrokroezer op ma, 05 sep 2011, 23:15:09

Titel: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Rétrokroezer op ma, 05 sep 2011, 23:15:09
Hallo, even een vraagje;

Heeft iemand ervaring met een quaife differentieel?
Ik las in een Engels golf GTI -'tuning' boek veel goeds over zo'n quaife differentieel. Ook voor gewone straat-auto's.

Ik zie nu dat ze er ook ééntje maken voor een g40bak.

http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf20r

Zou het z'n geld waard zijn? (ps; past het ook in andere polo bakken?)
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Gekke Gerrit op ma, 05 sep 2011, 23:18:53
Vanaf 585 GBP...  -hitit-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Jaap op di, 06 sep 2011, 00:04:26
Sjon rijdt er mee rond...
 
Alleen leverbaar voor de G40 bak, van wegens het standaard al aangepaste differentieel. In een andere dan een G40 bak gaat t alleen passen met aanpassingen.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op di, 06 sep 2011, 08:30:20
Ben er zeer over te spreken: auto gaat bij vol gas rechtdoor ipv zwabberend.

Diff moet gebout of met klinknagels zitten, anders is een sper inbouwen niet mogelijk:
bij de polo86c's heeft alleen de G40 bak dat, maar gelukkig heel veel 6N & 6N2 ook.
Bij mij zit ie in een 6N2 GTI bak gemonteerd.

Tip: Quafi schrijft wel een bepaald merk/type olie voor ivm garantie.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Rétrokroezer op di, 06 sep 2011, 08:51:23
Ah, o.k. Hieruit mag ik verstaan dat ie vanuit stilstand dus ook wat vlugger vertrekt zonder gierende banden? Sprint ie werkelijk sneller, of is dat reclame?

Ik dacht mss voor als m'n AHD bak open moet -klus-, maar niet dus...

Bedankt voor het snelle antwoord! -thumbsup-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op di, 06 sep 2011, 13:15:24
Met sprintje gaat normaal vaak 1 wiel spinnen (meestal linksvoor), met sperdiff een stuk minder: er moeten immers dan 2 wielen gaan spinnen.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 07 sep 2011, 17:50:06
http://www.maxrpm.de/VW-Polo-G40-Differentialsperre
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: KoenG40 op wo, 07 sep 2011, 21:48:56
http://www.maxrpm.de/VW-Polo-G40-Differentialsperre

hé, dat is de oude http://www.g-laderseite.de (http://www.g-laderseite.de)
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Der Ghopmeister op wo, 07 sep 2011, 22:14:59
 -thumbsup-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: davidg40 op wo, 07 sep 2011, 22:33:51
Als je een sper diff wilt voor je polo moet je in engeland kijken.
Ik zag dat ze daar 585 Pond kosten.
Ik heb ook gelijk op een valuta site gekeken en even omgerekend naar de euro.
Het bedrag was net iets boven de 660 euro.
De Pond staat op het moment net iets hoger als de euro dus best interesant.

 -thumbsup-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Der Ghopmeister op do, 08 sep 2011, 05:36:50
1 Euro / Britse Ponden    0,88180 GBP    1 Euro = 0,88180 Britse Ponden op 7-9-2011
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Marcel86c op do, 08 sep 2011, 07:43:51
Als je een quaife wil moet je bij DPT kijken.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Rétrokroezer op do, 08 sep 2011, 17:01:44
http://www.maxrpm.de/VW-Polo-G40-Differentialsperre

Staat daar nu op die site; Torsen-Differentialsperre des bekannten englischen Herstellers QUAIFE für ALLE VW Polo 2/2F Getriebe (auch G40)?  

Bij DPT staat er VW Polo G40 (085)
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op do, 08 sep 2011, 17:26:54
Nogmaals: bij normale 86c-bakken zit 't kroonwiel geperst, uitgezonderd de G40.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Mtdi op za, 10 sep 2011, 13:59:59
Je hebt een ander kroon/pion nodig bij bakken met een geperst kroonwiel,heb je een nieuwer type bak dan heb je andere flenzen nodig.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Rétrokroezer op di, 06 mrt 2012, 10:32:31
Hier nog even op inpikken;

Is het eingelijk mogelijk om vb; de pion (is wss compleet samen met uitgaande as?) van een g40-versnellingsbak in te bouwen in een gewone (ahd) polo 5-bak? & dan een kroonwiel van een g40 op de quaife differentieel te bouwen? (als  die stukken teminste al los verkrijgbaar zijn...
Of is de uitgaande as van een G40-bak ook anders gebouwd?

Mvg,
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Mtdi op di, 06 mrt 2012, 12:06:50
Een AHD heeft een korte eind overbrenging 65/16=4.06 en een ATV 60/18=3.33.
Bijna alle delen zijn te verkrijgen,je hebt alleen een ander kroon/pion nodig en een boutset.

Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op di, 06 mrt 2012, 13:13:29
Eindoverbrenging van ATV en AHD is toevallig ook 't enige verschil:
verhoudingen 1 t/m 5 zijn gelijk
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sander Beer op di, 06 mrt 2012, 16:04:49
is er ook geen andere bak met dezelfde verhoudingen als AHD maar dan met een gebout dif ?
bakcode CEG dacht ik ?
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Mtdi op di, 06 mrt 2012, 22:39:14
@sander jij bedoeld de CEK,= het bijna zelfde als de ATV alleen de rechter flens is anders,ik geloof langer.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Rétrokroezer op wo, 07 mrt 2012, 18:55:27
Bedankt voor de snelle antwoorden. -thumbsup-

Zou het een goeie investering zijn voor een 1300 met 90-100pk? (gewoon straat verkeer)
Of een beetje overdreven? -dunno-

Andere nadelen waar ik eventueel rekening moet mee houden?
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: bobrosco op wo, 07 mrt 2012, 19:18:58
Bedankt voor de snelle antwoorden. -thumbsup-

Zou het een goeie investering zijn voor een 1300 met 90-100pk? (gewoon straat verkeer)
Of een beetje overdreven? -dunno-

Andere nadelen waar ik eventueel rekening moet mee houden?
voor straat gebruik heb je in mijn ogen niet zo'n differentieel nodig met dat vermogen. Als je er nou mee wil slalommen of op het circuit rijden dan kan het wel veel voordeel hebben, maar op de openbare weg heb je het met dat vermogen niet nodig. Dan kun je beter je geld steken in een set banden met hele goede grip om die wielspin te voorkomen.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op wo, 07 mrt 2012, 19:25:37
Mijn mening: das wel een beetje overdreven voor slechts dat vermogen ja.
Doet dan eerst es de rubbers in je ophanging vervangen voor wat stuggers:
scheelt ook al veel en 't is een goedkopere update.

Enigste nadeel wat ik tot nog toe heb ondervonden: tis even wennen.
Eerste keer serieus gasgeven een rontonde af, was eventjes schrikken:
sper deed z'n werk, dus 't polootje ging ietwat graag rechtdoor ipv de bocht om......
(no sweat: telletje liften en gas er weer op)
Remedie: iets gedoseerder gasgeven bij 't bochtenwerk ipv lomp voet richting grill -sturen-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: mk1-madness op do, 08 mrt 2012, 00:12:07
The touch! Op het gas de bocht door  -ja-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Douwe op wo, 16 mei 2012, 20:41:35


Enigste nadeel wat ik tot nog toe heb ondervonden: tis even wennen.
Eerste keer serieus gasgeven een rontonde af, was eventjes schrikken:
sper deed z'n werk, dus 't polootje ging ietwat graag rechtdoor ipv de bocht om......
(no sweat: telletje liften en gas er weer op)
Remedie: iets gedoseerder gasgeven bij 't bochtenwerk ipv lomp voet richting grill -sturen-

Sorry Sjon, dan stond je stuur in de verkeerde richting.
Met een sper moet je gewoon opletten in welke richting je stuur staat, die kant gaat je auto namelijk ook uit!
Bij een voorwielaandrijver zelfs ongeacht welke richting je achterkant op wil.
Een auto met een beetje vermogen trekt de kont gewoon om.
Hebben jullie je ooit wel eens afgevraagd waarom er vaak op racestuurtjes in de middenstand een markering staat?  -gert-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op wo, 16 mei 2012, 21:26:19
Er staat bij 'eerste keer serieus gasgeven'.
Oftewel: tot dan toe was ik alleen gewend aan Polo's zonder sper.
En ik vertel 't gewoon zoals ik 't meemaak en voel.
Bepaalde bochten die ik bij wijze van spreken met me classic'je vol gas kan nemen,
mot ik met me montana gedoseerd gasgeven ivm meer vermogen.
Dat beetje meer vermogen in de montana is tegelijkertijd ingebouwd met de sper:
dus ja => ik moest even wennen. -sturen-

Zo'n geel rondje op 't stuur staat ook nog wel op m'n wensenlijstje
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Douwe op wo, 16 mei 2012, 21:57:16
Ja, je moet opnieuw leren sturen. -nana-
Maar dan..... mijn tactiek is zo snel als maar mogelijk het stuur in de goede richting en dan gaspedaal op de bodem.
Een G40 met veel koppel bij laag toerental is dan geweldig.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Mark op do, 17 mei 2012, 03:55:38
Er staat bij 'eerste keer serieus gasgeven'.
Oftewel: tot dan toe was ik alleen gewend aan Polo's zonder sper.
En ik vertel 't gewoon zoals ik 't meemaak en voel.
Bepaalde bochten die ik bij wijze van spreken met me classic'je vol gas kan nemen,
mot ik met me montana gedoseerd gasgeven ivm meer vermogen.
Dat beetje meer vermogen in de montana is tegelijkertijd ingebouwd met de sper:
dus ja => ik moest even wennen. -sturen-

Zo'n geel rondje op 't stuur staat ook nog wel op m'n wensenlijstje

(http://www.parts-express.com/images/item_standard/350-326_s.jpg)
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: DanteG op do, 17 mei 2012, 09:03:51
-uitlachen-
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Sjon op do, 17 mei 2012, 09:08:11
 :)
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: bobrosco op za, 19 mei 2012, 18:40:59
ik heb in mijn peugeot gewoon zo'n qsp stuur waar het standaard op zit. Die dingen kosten geen drol, en omdat ik ook nog de 90mm diepe heb zit hij wat dichterbij waardoor je meer kracht hebt en sneller kan sturen. En bovendien ligt zo'n stuur ook wel lekker in de hand vind ik, dus voor sportief gebruik koop ik nu gewoon die stuurtjes.

En wat de auto met sper gaat doen hangt er van af, als je compleet geen grip hebt(sneeuw/zeer nat) dan gaan juiste beide wielen slippen met een sper en gaat hij dus rechtdoor.(of als je zoveel vermogen hebt dat je beide banden laat roken) Maar als je grip krijgt zal een voorwielaandrijver met sper gewoon de richting op getrokken worden die de voorwielen willen. Alleen dan moet je je stuur wel goed vasthouden zodat je wielen ook die kant op blijven staan.
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: Gekke Gerrit op wo, 06 jul 2016, 11:40:45
Pond gaat weer de goede kant op... :D
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: patrick86c op wo, 06 jul 2016, 12:47:04
Pond gaat weer de goede kant op... :D
Daarom snap ik de ophef niet over brexit :D
Titel: Re: quaife -differentieel voor polo?
Bericht door: polo 3 op wo, 13 jul 2016, 19:32:55
Ik was t ook al in de gaten aan het houden voor de bercup -naughty-