Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jaap op za, 10 nov 2007, 17:59:02

Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op za, 10 nov 2007, 17:59:02
-SPLIT-

Vanuit Sjon z'n Classic Topic:

10W60 -> Castrol Edge?

(ik heb een adresje gevonden waar ie slechts 11 euro de liter kost.. )
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op za, 10 nov 2007, 18:18:21
10W60 -> Castrol Edge?

(ik heb een adresje gevonden waar ie slechts 11 euro de liter kost.. )
Yep die.
Zag ik toevallig staan bij Dutch Power Trading (NL-Sandtler):
54 euro voor 5 liter.........heb ik dus niks teveel betaald -dj-
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op za, 10 nov 2007, 19:19:56
Is ook mijn adresje :)

Onlangs daar m'n VDO temp en druk spul vandaan,. evenals stahlflex remleidingen, en olie dus...
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op za, 10 nov 2007, 21:11:18
Laatst daar me oliekoeler gehaald: ligt daar op schap.
VDO spullekes ligt ook op schap daar.
Stahlflex? niet gezien bij hem. Wist niet dat ie dat levert -dunno-
Of bedoel je die Goodridge teflon met rvs mantel?
(die zitten al onder me 2f => prima spul)
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op za, 10 nov 2007, 22:06:30
Laatst daar me oliekoeler gehaald: ligt daar op schap.
VDO spullekes ligt ook op schap daar.
Stahlflex? niet gezien bij hem. Wist niet dat ie dat levert -dunno-
Of bedoel je die Goodridge teflon met rvs mantel?
(die zitten al onder me 2f => prima spul)

Stond die Porsche nog op de brug? (of was 't nou een Audi?).
Inderdaad: Meeste VDO spul kwam zo van het schap, maar m'n olie-druk-sensor (0-10 bar, warncontact 0,5 bar M10x1 ) had is niet in het juiste type: Die heb ik van de week 'na' besteld, incl nog een paar temp-metertjes en die 10W60olie..

Erg geschikte gast ook.

Remleidingen:
http://www.dutchpowertrading.nl/index.php?item=m2&prods=1&mid=30
 
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op za, 10 nov 2007, 22:36:03
944 toch? Daar zitten meer Porsche onderdelen dan een Audi924.......eheheh
Hoe heet die gast nou ook alweer? Kan niet op z'n naam komen.........
Altijd gezellig daar op zaterdagochtend met echte koffie:
ik heb al heel wat spullen bij h'm vandaan.
Hopelijk is z'n nieuwe pand snel klaar -dj-
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Serge op zo, 11 nov 2007, 19:35:28
maar eens een keertje loeren daar ,is eigenlijk mijn geboorte streek daaro  -prut-
Titel: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op zo, 11 nov 2007, 23:07:21
maar eens een keertje loeren daar ,is eigenlijk mijn geboorte streek daaro  -prut-

Neus vooral eens op de www.dutchpowertrading.nl rond.. Je moet natuurlijk wel geluk hebben dat wat je zoekt ook op voorraad ligt. Hij ( Raymond Peters, geen familie) rijdt elke vrijdag naar Sandtler heen en weer: Dus vóór vrijdag bestellen = zaterdag ophalen (of maandag op de post, dinsdag in huis).

Ochja: Voor je eigen referentiekader: kijk ook eens op www.biesheuvel.nl en vergelijk voor de lol even wat prijzen.. -gert-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op zo, 11 nov 2007, 23:21:46
Spontaan een aparte topic geworden:
berichten verplaatsen gaat zeker een stuk makkelijker met dit nieuwe forum? -naughty-

Anyways:
Oh ja: Raymond....prima kerel
Veel gasten van de cross & rallye halen spullen bij hem.
Volgens mij niet te duur met 't meeste.
Kom daar echt niet dagelijks/wekelijks, maar heb inmiddels
wel een paar keer de A12 afgeknald richting Didam -dj-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op zo, 11 nov 2007, 23:44:01
En dat terwijl de verzendkosten meestal niet boven de 8,60 uit komen: tja: gezelligheid kent geen tijd :)

(overigens laat ik m'n laatste bestelling wegens tijdsgebrek gewoon per post komen)

Splitsen: tja, met dit forum kan je wel aangeven waar ie moet knippen met welke postings.
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Bas op ma, 12 nov 2007, 00:04:21
Kom daar echt niet dagelijks/wekelijks, maar heb inmiddels
wel een paar keer de A12 afgeknald richting Didam -dj-

En dan niet ff een bakkie komen doen  -sturen-

Maar goede service daar inderdaad. Had voor de apk een benzinepomp relais nodig met enige spoed, die heeft ie vanuit Sandtler direct naar mij laten sturen.
Altijd leuk spul van Sandtler tegen een redelijke prijs -thumbsup-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: berendd op ma, 12 nov 2007, 18:35:13
remleidinkjes via www.rallydesign.co.uk voor echt te lage prijzen...

http://www.rallydesign.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=85_248_250_258&products_id=1589 (http://www.rallydesign.co.uk/catalog/product_info.php?cPath=85_248_250_258&products_id=1589)

25 pond

bij groepsaankoop nog redelijk korting te regelen
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Serge op ma, 12 nov 2007, 20:15:13
didam is diem  daaro
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op di, 13 nov 2007, 13:41:43
Stahlflex? niet gezien bij hem. Wist niet dat ie dat levert -dunno-
Of bedoel je die Goodridge teflon met rvs mantel?

Vandaag aangekomen: Goodrigde spul. Is 'Stahlflex' niet gewoon ' telfon met rvs mantel ' of is Stahlflex een eigen-merk (zoals Bahco, Stanley en Luxaflex)
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: martijn op di, 13 nov 2007, 18:01:49
Goodridge is merknaam; Stahlflex =type.

Je hebt ook Fisher Stahlflex.
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op di, 13 nov 2007, 18:04:03
Ik dacht altijd dat Stahlflex een merk op zich was, kan 't ook mis hebben. -dunno-
Anyways: materiaal zal wel hetzelfde zijn, gok ik zo.
Betaald zichzelf terug: dingen hoef de komende 100 jaar (bij wijze van) niet meer te vervangen.

Cool:
Citaat
Waarschuwing - terwijl je bezig was met reageren is er een nieuwe reactie geplaatst.
Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt aanpassen.
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op di, 13 nov 2007, 18:28:29
Op 't pekske staat zoiets als: eeuwige garantie (of iets daaromtrent)
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Dennis op wo, 14 nov 2007, 12:37:08
Kost dat?

Of je kijkt zelf even :)

Polo I/II/III -94 und G40     
(4-teilig)
   
124560 •
   
94,-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Folkert op wo, 14 nov 2007, 13:01:25
Komen soms 2de hands voorbij op ebay voor weinig...
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Gert op wo, 14 nov 2007, 13:05:28
Hoor het nog iemand zeggen / typen : dan haal ik gewoon de remschijven en de remblokken op de sloop want die van mij zijn niet meer apk waardig .
Zelfde gevaarlijke onzin : levenslange garantie of niet  -gert-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op wo, 14 nov 2007, 13:23:05
"This product is guaranteed forever"

(waarschijnlijk alleen aan de eerste koper, maar d'r staan geen asterixen of uitsluitingen bij)
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Sjon op wo, 14 nov 2007, 17:39:07
Deze remleidingen zou ik ook nog wel 2e hands durven aanschaffen:
klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel.
(ik zou iig geen kapotte remslangen verkopen)
Na montage weet je snel genoeg of ze lekken of niet.
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: berendd op wo, 14 nov 2007, 23:29:28
iemand mijn reactie op de vorige pagina nog gelezen?

bij rallydesign te koop voor 20 pond per setje...  -hitit-

scheelt je toch een euro of 50 per set  -gert-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Folkert op do, 15 nov 2007, 09:58:13
Hoor het nog iemand zeggen / typen : dan haal ik gewoon de remschijven en de remblokken op de sloop want die van mij zijn niet meer apk waardig .
Zelfde gevaarlijke onzin : levenslange garantie of niet  -gert-

Heb ze gemonteerd en lekken niet en zagen er perfect uit...

Heb wel vertrouwen in mijn duitse medemens...
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Gert op do, 15 nov 2007, 10:01:50
Oh jij ook al .. had het over iemand anders maar leuk om te weten .
2de hands schijven en blokken is als een 2de hands slippie kopen  -nana-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: martijn op do, 15 nov 2007, 10:36:20
als ie maar gewassen is -gumuz-
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Folkert op do, 15 nov 2007, 15:57:28
Oh jij ook al .. had het over iemand anders maar leuk om te weten .
2de hands schijven en blokken is als een 2de hands slippie kopen  -nana-

Nou en zelfs die heb ik gekocht, Brembo Max schijven en Ferodo ds 2500 blokken zijn behoorlijk prijzig en als je een set voor weinig kunt kopen dat maar 2000km onder een auto heeft gezeten, dan waarom niet...

Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: martijn op do, 15 nov 2007, 16:28:25
Me to!
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op do, 15 nov 2007, 16:35:56
iemand mijn reactie op de vorige pagina nog gelezen?

bij rallydesign te koop voor 20 pond per setje...  -hitit-

scheelt je toch een euro of 50 per set  -gert-
En het group-buy topic is geboren:
Group Buy Topic (http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,4570.0.html)
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op do, 15 nov 2007, 16:48:44
D'r is een verschil tussen het door Gert aangehaalde figuur, en de 'tweedehandsremmen' zoals ze hier nu worden besproken.

In ver vervlogen tijden (lees: ergens in 't vorige millenium) was er iemand die 'nieuwe remblokjes' ging halen op de sloop. Ook schijven werden aldaar gehaald. Het ging hier dus niet om een upgrade, maar om onderhoud.

Ik weet niet hoe Gert er precies tegenaan kijkt, maar ik zou voor onderhoud aan slijtage delen zoals remvoeringen of schijven niet zo snel naar de sloop gaan. Dat is verkeerde zuinigheid.
Echter, als je een remmen upgrade uitvoert, neem ik aan dat je daarbij niet per-ce hoeft te kijken naar enkel nieuwe klauwen. Net zoals de blokken en schijven die hierbij wellicht aanwezig zijn: zolang deze gebruikte blokken en schijven nog ruim binnen de onderhoudsmarges vallen: why buy new?  Bij de aanschaf van een nieuwe 'gebruikte' auto rijdt je immers ook gewoon met een set gebruikte blokken / schijven toch?

Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Gert op do, 15 nov 2007, 17:57:11
Bijna mee eens maar je kent me ... ( wanneer bel je nou .. :D )

Als je toch een complete tuut tuur restaureert of upgrade waarom bezuinigen en er dan gebruikte remmerij er op zetten ?
Motorblok wielen en verlagingssetjes mogen duur zijn maar om dan nieuwe remmerij eronder te zetten ...
Remservice Utrecht ben ik ooit geweest . Met montage daar ter plekke viel het best mee in vergelijking met andere dingen .
Restaureren is wat anders dan een auto kopen die al rijdt en waar je niks aan doet .
Persoonlijk vind ik dat je vanuit je remmen moet denken . Die moeten buiten kijf zijn / staan .

Degene waar Jaap aan refereert : wie was dat ook alweer ?
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Serge op do, 15 nov 2007, 18:29:46
hele goeie idd
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op do, 15 nov 2007, 18:40:05
Nou doe ik ff een gooi: 'Itzard?'

Jaja: wanneer bel je nou ..  Rustig rustig: Op m'n werk liever niet, ennuh: ik ga zo eten en de deur weer uit.. Moet nog wat achterstallig onderhoud inhalen: Puntjes, Rotor en Verdelerkap zijn na 30 jaar ondertussen wel op.  Binnenkort de distributie ook maar eens vervangen? (Alhoewel: die er nu op ligt is nog fabrieks-nieuw :P )
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Jaap op vr, 16 nov 2007, 09:51:45
Nou doe ik ff een gooi: 'Itzard?'

Jaja: wanneer bel je nou ..  Rustig rustig: Op m'n werk liever niet, ennuh: ik ga zo eten en de deur weer uit.. Moet nog wat achterstallig onderhoud inhalen: Puntjes, Rotor en Verdelerkap zijn na 30 jaar ondertussen wel op.  Binnenkort de distributie ook maar eens vervangen? (Alhoewel: die er nu op ligt is nog fabrieks-nieuw :P )

Topic vervuiling gaat nog wat verder:

Speak of the devil: (http://www.tinypineapple.com/archives/2004/05/img/toothless_wonder.jpg) <- M'n distributieriem sinds gisteravond.
Titel: Re: Dutch Power Trading
Bericht door: Gert op vr, 16 nov 2007, 10:14:27
(http://content.answers.com/main/content/wp/en/d/dc/Jinx_Logo_Patch.jpg)

Bien gaat misschien wat bij je afgooien ...