Auteur Topic: quaife -differentieel voor polo?  (gelezen 5492 keer)

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #15 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 10:32:31 »
Hier nog even op inpikken;

Is het eingelijk mogelijk om vb; de pion (is wss compleet samen met uitgaande as?) van een g40-versnellingsbak in te bouwen in een gewone (ahd) polo 5-bak? & dan een kroonwiel van een g40 op de quaife differentieel te bouwen? (als  die stukken teminste al los verkrijgbaar zijn...
Of is de uitgaande as van een G40-bak ook anders gebouwd?

Mvg,
« Laatst bewerkt op: di, 06 mrt 2012, 10:36:52 door Rétrokroezer »

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #16 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 12:06:50 »
Een AHD heeft een korte eind overbrenging 65/16=4.06 en een ATV 60/18=3.33.
Bijna alle delen zijn te verkrijgen,je hebt alleen een ander kroon/pion nodig en een boutset.


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #17 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 13:13:29 »
Eindoverbrenging van ATV en AHD is toevallig ook 't enige verschil:
verhoudingen 1 t/m 5 zijn gelijk

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #18 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 16:04:49 »
is er ook geen andere bak met dezelfde verhoudingen als AHD maar dan met een gebout dif ?
bakcode CEG dacht ik ?

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #19 Gepost op: di, 06 mrt 2012, 22:39:14 »
@sander jij bedoeld de CEK,= het bijna zelfde als de ATV alleen de rechter flens is anders,ik geloof langer.

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #20 Gepost op: wo, 07 mrt 2012, 18:55:27 »
Bedankt voor de snelle antwoorden. -thumbsup-

Zou het een goeie investering zijn voor een 1300 met 90-100pk? (gewoon straat verkeer)
Of een beetje overdreven? -dunno-

Andere nadelen waar ik eventueel rekening moet mee houden?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #21 Gepost op: wo, 07 mrt 2012, 19:18:58 »
Bedankt voor de snelle antwoorden. -thumbsup-

Zou het een goeie investering zijn voor een 1300 met 90-100pk? (gewoon straat verkeer)
Of een beetje overdreven? -dunno-

Andere nadelen waar ik eventueel rekening moet mee houden?
voor straat gebruik heb je in mijn ogen niet zo'n differentieel nodig met dat vermogen. Als je er nou mee wil slalommen of op het circuit rijden dan kan het wel veel voordeel hebben, maar op de openbare weg heb je het met dat vermogen niet nodig. Dan kun je beter je geld steken in een set banden met hele goede grip om die wielspin te voorkomen.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #22 Gepost op: wo, 07 mrt 2012, 19:25:37 »
Mijn mening: das wel een beetje overdreven voor slechts dat vermogen ja.
Doet dan eerst es de rubbers in je ophanging vervangen voor wat stuggers:
scheelt ook al veel en 't is een goedkopere update.

Enigste nadeel wat ik tot nog toe heb ondervonden: tis even wennen.
Eerste keer serieus gasgeven een rontonde af, was eventjes schrikken:
sper deed z'n werk, dus 't polootje ging ietwat graag rechtdoor ipv de bocht om......
(no sweat: telletje liften en gas er weer op)
Remedie: iets gedoseerder gasgeven bij 't bochtenwerk ipv lomp voet richting grill -sturen-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #23 Gepost op: do, 08 mrt 2012, 00:12:07 »
The touch! Op het gas de bocht door  -ja-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #24 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 20:41:35 »


Enigste nadeel wat ik tot nog toe heb ondervonden: tis even wennen.
Eerste keer serieus gasgeven een rontonde af, was eventjes schrikken:
sper deed z'n werk, dus 't polootje ging ietwat graag rechtdoor ipv de bocht om......
(no sweat: telletje liften en gas er weer op)
Remedie: iets gedoseerder gasgeven bij 't bochtenwerk ipv lomp voet richting grill -sturen-

Sorry Sjon, dan stond je stuur in de verkeerde richting.
Met een sper moet je gewoon opletten in welke richting je stuur staat, die kant gaat je auto namelijk ook uit!
Bij een voorwielaandrijver zelfs ongeacht welke richting je achterkant op wil.
Een auto met een beetje vermogen trekt de kont gewoon om.
Hebben jullie je ooit wel eens afgevraagd waarom er vaak op racestuurtjes in de middenstand een markering staat?  -gert-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #25 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 21:26:19 »
Er staat bij 'eerste keer serieus gasgeven'.
Oftewel: tot dan toe was ik alleen gewend aan Polo's zonder sper.
En ik vertel 't gewoon zoals ik 't meemaak en voel.
Bepaalde bochten die ik bij wijze van spreken met me classic'je vol gas kan nemen,
mot ik met me montana gedoseerd gasgeven ivm meer vermogen.
Dat beetje meer vermogen in de montana is tegelijkertijd ingebouwd met de sper:
dus ja => ik moest even wennen. -sturen-

Zo'n geel rondje op 't stuur staat ook nog wel op m'n wensenlijstje

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #26 Gepost op: wo, 16 mei 2012, 21:57:16 »
Ja, je moet opnieuw leren sturen. -nana-
Maar dan..... mijn tactiek is zo snel als maar mogelijk het stuur in de goede richting en dan gaspedaal op de bodem.
Een G40 met veel koppel bij laag toerental is dan geweldig.
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #27 Gepost op: do, 17 mei 2012, 03:55:38 »
Er staat bij 'eerste keer serieus gasgeven'.
Oftewel: tot dan toe was ik alleen gewend aan Polo's zonder sper.
En ik vertel 't gewoon zoals ik 't meemaak en voel.
Bepaalde bochten die ik bij wijze van spreken met me classic'je vol gas kan nemen,
mot ik met me montana gedoseerd gasgeven ivm meer vermogen.
Dat beetje meer vermogen in de montana is tegelijkertijd ingebouwd met de sper:
dus ja => ik moest even wennen. -sturen-

Zo'n geel rondje op 't stuur staat ook nog wel op m'n wensenlijstje


Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #28 Gepost op: do, 17 mei 2012, 09:03:51 »
-uitlachen-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: quaife -differentieel voor polo?
« Reactie #29 Gepost op: do, 17 mei 2012, 09:08:11 »
 :)