gisteravond op de vermogenstestbank geweest. Geconstanteerd dat het blokkie zo nu en dan op 3 cilinders loopt...Hoe zou dat kunnen? We hebben wel 1 run op 4 cilinder kunnen doen en toen kwam er ongeveer 85 pk uit. Daar ben ik er blij mee!
We hebben de rest van de avond gezocht naar de oorzaak van het niet meedoen van cilinder 1. Volgense medewerker is het valse lucht...maar waar vandaan. Alles ingespoten en gezocht op valse lucht dus. Carterventilatieslang eraf gehaald --> verrot. Dus vervangen door een stuk rubber waterslang, want de nieuwe had ik thuis liggen... Ook dat heeft niet geholpen.
Ook hadden we het ontstekingshuis dat ik van de sloop vandaan gehaald heb erop gezet, maar later bleek dat het vervroegingsdoosje stuk was, dus oude weer eop gezet.
Vandaag weer naar slopert geweest en ontstekingshuis voor ontstekingshuis (uit Golf) geruild met werkend vervroegingsdoosje.
Ook zouden het de nieuwe bougiekabels kunnen zijn...deze hebben minder weerstand dan standaard kabels. Vandaag dus ook originele van polo2 met NZ blok gehaald. Misschien dat dat het euvel is waardoor er een vonk bij cilinder 1 overslaat.
Boven de 4000 tpm doet cilinder 1 wel mee
maandag gaat die vent me verder helpen in zn eigen vrije uurtjes. Even compressie meten enzo.