Auteur Topic: NZ opbouw naar GK - 8p versnellingsbak vraag  (gelezen 5128 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: NZ opbouw naar GK oliepomp vraag
« Reactie #30 Gepost op: di, 13 jan 2015, 08:34:47 »
Gister de oliepomp nagemeten.

de tandflankspeling is tussen de 0,10 en 0,15 speling (0,15 paste er niet tussen)

de axiale speling was niet meetbaar 0,05 ging er niet tussen
pomp is dus nog prima  -thumbsup-

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #31 Gepost op: di, 13 jan 2015, 17:51:16 »
Mannen,

Ik lees nogal veel horror verhalen over de pierburg 2e3.
Zijn er ook mensen die een positieve ervaring met deze carb hebben?

Vandaag even wat rond gebeld voor revisie deeltjes voor de gk carb maar veel bedrijven beginnen er niet eens aan.
Ik kan op internet wel allemaal pakking setjes kopen maar is dit voldoende?

Wie heeft er wel eens een pierburg 2e3 gereviseerd?

2de optie is om op motorfiets carburateurs te gaan rijden maar is dit wel te doen met een daily? Zijn er mensen die hiermee dagelijks rijden?


Offline davidg40

  • L86C-0189
  • Non-Register lid
  • Berichten: 731
  • Geslacht: Man
  • David de Bruin
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #32 Gepost op: di, 13 jan 2015, 19:00:06 »
Ik heb een 2e3 op mijn steilheck gehad.
Daarom ben ik aan het ombouwen.
Klote dingen zijn het.
Project SteilHeck

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #33 Gepost op: di, 13 jan 2015, 19:27:06 »
Jaren 2E3 gereden: mits in orde rijden ze fijn, heb alleen de auto.choke als slecht ervaren.
Is er nooit van gekomen om er eentje te reviseren.

Cv-carb's dagelijks: waarom niet? Afgelopen zomer nog 2 a 3 maanden elke dag gedaan => heerlijk.
Normaal wissel ik af, maar gemiddeld zeker 1 a 2x per week, ook bij -10 (deze winter voor 't eerst niet)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #34 Gepost op: di, 13 jan 2015, 19:47:10 »
Motorfietscarbs: Heb er dagelijks mee gereden. Hele jaar door. Is genieten en bleef goed afgesteld.

Ga ik bij de volgende POLO ook weer gewoon doen  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #35 Gepost op: di, 13 jan 2015, 19:57:03 »
Er zijn vervangende Weber-carbs voor, vooral verkrijgbaar via Engeland... Op VF ook veel ervaring mee, vraag maar na...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #36 Gepost op: di, 13 jan 2015, 20:43:08 »
Motorfiets had ik ook voor dagelijks.Er is niks leukers.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Rétrokroezer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 417
  • Geslacht: Man
  • Bart
    • www.retropilots.be
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #37 Gepost op: di, 13 jan 2015, 22:25:02 »
Er zijn vervangende Weber-carbs voor, vooral verkrijgbaar via Engeland... Op VF ook veel ervaring mee, vraag maar na...

Zoiets dan wss (maar dan de juiste) ?
http://www.webcon.co.uk/shopexd.asp?id=682

Lijst met 'alle?' Weber-vervangings carburateurs:
http://www.webcon.co.uk/Downloads/2008%20Webcon%20replacement%20carburettor%20kits.pdf

« Laatst bewerkt op: di, 13 jan 2015, 22:42:08 door Rétrokroezer »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #39 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 07:31:41 »
vervangende carb is mij te duur  -thumbsup- maar dank voor het meedenken  :)

ga maar een setje motorfiets carbs opsnorren en en berg staal bestellen  :)

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #40 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 12:23:46 »
Robert verkoop toch zijn setje?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #41 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 12:25:34 »
nee niet meer beschikbaar  -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #42 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 12:27:06 »
Ok.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #43 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 16:57:11 »
Hoeveel mm diameter? Ik heb er nog een liggen.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: NZ opbouw naar GK - carb dilema
« Reactie #44 Gepost op: wo, 14 jan 2015, 16:59:06 »
Carbs? 36mm volgens het motorfiets carb topic  -thumbsup-