Auteur Topic: g40 rvs heat wrap  (gelezen 5469 keer)

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
g40 rvs heat wrap
« Gepost op: di, 21 jun 2016, 21:45:34 »
Hallo leden ik heb een rvs spruitstuk gekocht
Voor mijn g40 hier wil ik heat wrap om heen gaan doen
Om te zorgen dat de lader een beetje koel blijft
Weet iemand hoeveel meter ik nodig heb


Mvg jeffrey

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #1 Gepost op: di, 21 jun 2016, 23:43:50 »
Wat is de diameter van de pijpen en hoeveel meter wil je inpakken?

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #2 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 00:04:28 »
ja dat kun je simpel uitrekenen. Maar met een rvs spruitstuk zou de lader al koeler moeten blijven dan met je oude gietijzeren spruitstuk aangezien rvs minder hitte af geeft.

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #3 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 17:05:26 »
@Nappertje het is een 4-2-1 spruitstuk
De 4 hebben een diameter van 38 mm en zijn 380 mm lang
En de 2 hebben een diameter van 47 en die zijn 600 mm lang
Dat is tot aan de motor tunnel lijkt mij genoeg
Als ik dat doek heb kan ik alles monteren heb ook nog een 63.5 uitlaat lijn liggen die er onder komt

@bobrosco
Ik dacht dat het net anders om was dat rvs de hitte juist afgeeft



Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #4 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 17:44:52 »
Om uit kunt rekenen hoeveel je nodig hebt is het handig om te weten welke breedte je gaat bestellen. Ik meen dat het in 5, 10 en zelfs 20cm breed te krijgen is...

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #5 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 18:15:24 »
Ik kom op 14,35 meter uit. van uitgaande dat je wrap heb van 5 centimeter (gangbaarst) en overlap van 2,5 centimeter.

Misschien dat je het met 15 meter net redt.

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #6 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 20:06:26 »
@hanf ik heb ze maar tot 150 mm breed gezien haha maar dat werkt voor geen meter maar was wel handig om te vermelden inderdaad

@nappertje bedankt wil inderdaad de 5 centimeter brede gaan gebruiken werkt het makkelijkste denk ik

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #7 Gepost op: wo, 22 jun 2016, 21:48:12 »
nog een tip van mij, maak die troep nat voor het je het er om gaat wikkelen, werkt veel makkelijker, geen jeuk en ellende. En het komt er ook veel strakker om. En omdat je toch met rvs werkt maakt dat water verder niks uit.

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #8 Gepost op: do, 23 jun 2016, 07:24:22 »
Oke bedankt
Even kijken welke ik bestel
Zijn 3 verschillende

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #9 Gepost op: do, 23 jun 2016, 16:19:01 »
Oke bedankt
Even kijken welke ik bestel
Zijn 3 verschillende
ja 3 verschillende materialen, gewoon de goedkoopste doen, in een g40 krijg je die uitlaat toch nooit zo heet dat die anderen nodig zijn. Bij een turbomotor word de boel veel heter in de uitlaat omdat die uitlaat toch wel vaak een restrictie is die voor veel warmte zorgt. Bij een g40 heb je in het voorste deel vrije doorstroom dus veel minder hitte wat de pijp in trekt.

Offline jeffvr6je

  • Non-Register lid
  • Berichten: 65
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #10 Gepost op: do, 23 jun 2016, 20:11:27 »
Goedkoopste is wit
De andere zijn zwart (donker)
Moet ik even kijken
Ook meteen rvs binders er bij pakken voor het vast zetten

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #11 Gepost op: ma, 18 jul 2016, 01:48:18 »
nog een tip van mij, maak die troep nat voor het je het er om gaat wikkelen, werkt veel makkelijker, geen jeuk en ellende. En het komt er ook veel strakker om. En omdat je toch met rvs werkt maakt dat water verder niks uit.
een tip van mij : gewoon niet doen , geen merkbaar verschil , een klote werk en je spruitstuk heeft meer te lijden doordat het warmer word en zelf ondervonden dat er dan wel eens een lasnaad kan wegsmelten en dit was dan bij een powersprint rvs

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #12 Gepost op: ma, 18 jul 2016, 17:45:09 »
Dat heb ik ook wel eens gehoord Sander.
Ik rijd ook zonder en ik vind het prima zo.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #13 Gepost op: di, 19 jul 2016, 19:32:11 »
een tip van mij : gewoon niet doen , geen merkbaar verschil , een klote werk en je spruitstuk heeft meer te lijden doordat het warmer word en zelf ondervonden dat er dan wel eens een lasnaad kan wegsmelten en dit was dan bij een powersprint rvs
een lasnaad die smelt betekent ook dat je kleppen vloeibaar door de uitlaat naar buiten komen. Rvs heeft een hoger smeltpunt dan veel andere delen zoals oa het aluminium waar de kop van gemaakt is.
Het scheuren bij de in china gemaakte paupersprint spruitstukken is dan wel weer een veelvoorkomend iets. Dat heeft overigens niks met heatwrap te maken maar meer met slechte kwaliteit en geen kwaliteits controle.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: g40 rvs heat wrap
« Reactie #14 Gepost op: do, 21 jul 2016, 13:29:37 »
een lasnaad die smelt betekent ook dat je kleppen vloeibaar door de uitlaat naar buiten komen. Rvs heeft een hoger smeltpunt dan veel andere delen zoals oa het aluminium waar de kop van gemaakt is.
Het scheuren bij de in china gemaakte paupersprint spruitstukken is dan wel weer een veelvoorkomend iets. Dat heeft overigens niks met heatwrap te maken maar meer met slechte kwaliteit en geen kwaliteits controle.

geen gesmolte kleppen hoor eerst gereden zonder heat wrap , geen probleem , daarna met wel een probleem toen maar weer een nieuw spruitstuk gekocht en weer geen probleem en het was geen china gemaakte paupersprint