Auteur Topic: Dutch Power Trading  (gelezen 5232 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #15 Gepost op: di, 13 nov 2007, 18:04:03 »
Ik dacht altijd dat Stahlflex een merk op zich was, kan 't ook mis hebben. -dunno-
Anyways: materiaal zal wel hetzelfde zijn, gok ik zo.
Betaald zichzelf terug: dingen hoef de komende 100 jaar (bij wijze van) niet meer te vervangen.

Cool:
Citaat
Waarschuwing - terwijl je bezig was met reageren is er een nieuwe reactie geplaatst.
Het zou kunnen dat je je reactie nog wilt aanpassen.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #16 Gepost op: di, 13 nov 2007, 18:28:29 »
Op 't pekske staat zoiets als: eeuwige garantie (of iets daaromtrent)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #17 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 12:37:08 »
Kost dat?

Of je kijkt zelf even :)

Polo I/II/III -94 und G40     
(4-teilig)
   
124560 •
   
94,-

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #18 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 13:01:25 »
Komen soms 2de hands voorbij op ebay voor weinig...

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #19 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 13:05:28 »
Hoor het nog iemand zeggen / typen : dan haal ik gewoon de remschijven en de remblokken op de sloop want die van mij zijn niet meer apk waardig .
Zelfde gevaarlijke onzin : levenslange garantie of niet  -gert-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #20 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 13:23:05 »
"This product is guaranteed forever"

(waarschijnlijk alleen aan de eerste koper, maar d'r staan geen asterixen of uitsluitingen bij)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #21 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 17:39:07 »
Deze remleidingen zou ik ook nog wel 2e hands durven aanschaffen:
klein beetje vertrouwen in de mens heb ik nog wel.
(ik zou iig geen kapotte remslangen verkopen)
Na montage weet je snel genoeg of ze lekken of niet.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #22 Gepost op: wo, 14 nov 2007, 23:29:28 »
iemand mijn reactie op de vorige pagina nog gelezen?

bij rallydesign te koop voor 20 pond per setje...  -hitit-

scheelt je toch een euro of 50 per set  -gert-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #23 Gepost op: do, 15 nov 2007, 09:58:13 »
Hoor het nog iemand zeggen / typen : dan haal ik gewoon de remschijven en de remblokken op de sloop want die van mij zijn niet meer apk waardig .
Zelfde gevaarlijke onzin : levenslange garantie of niet  -gert-

Heb ze gemonteerd en lekken niet en zagen er perfect uit...

Heb wel vertrouwen in mijn duitse medemens...

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #24 Gepost op: do, 15 nov 2007, 10:01:50 »
Oh jij ook al .. had het over iemand anders maar leuk om te weten .
2de hands schijven en blokken is als een 2de hands slippie kopen  -nana-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #25 Gepost op: do, 15 nov 2007, 10:36:20 »
als ie maar gewassen is -gumuz-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #26 Gepost op: do, 15 nov 2007, 15:57:28 »
Oh jij ook al .. had het over iemand anders maar leuk om te weten .
2de hands schijven en blokken is als een 2de hands slippie kopen  -nana-

Nou en zelfs die heb ik gekocht, Brembo Max schijven en Ferodo ds 2500 blokken zijn behoorlijk prijzig en als je een set voor weinig kunt kopen dat maar 2000km onder een auto heeft gezeten, dan waarom niet...


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #27 Gepost op: do, 15 nov 2007, 16:28:25 »
Me to!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #28 Gepost op: do, 15 nov 2007, 16:35:56 »
iemand mijn reactie op de vorige pagina nog gelezen?

bij rallydesign te koop voor 20 pond per setje...  -hitit-

scheelt je toch een euro of 50 per set  -gert-
En het group-buy topic is geboren:
Group Buy Topic
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Dutch Power Trading
« Reactie #29 Gepost op: do, 15 nov 2007, 16:48:44 »
D'r is een verschil tussen het door Gert aangehaalde figuur, en de 'tweedehandsremmen' zoals ze hier nu worden besproken.

In ver vervlogen tijden (lees: ergens in 't vorige millenium) was er iemand die 'nieuwe remblokjes' ging halen op de sloop. Ook schijven werden aldaar gehaald. Het ging hier dus niet om een upgrade, maar om onderhoud.

Ik weet niet hoe Gert er precies tegenaan kijkt, maar ik zou voor onderhoud aan slijtage delen zoals remvoeringen of schijven niet zo snel naar de sloop gaan. Dat is verkeerde zuinigheid.
Echter, als je een remmen upgrade uitvoert, neem ik aan dat je daarbij niet per-ce hoeft te kijken naar enkel nieuwe klauwen. Net zoals de blokken en schijven die hierbij wellicht aanwezig zijn: zolang deze gebruikte blokken en schijven nog ruim binnen de onderhoudsmarges vallen: why buy new?  Bij de aanschaf van een nieuwe 'gebruikte' auto rijdt je immers ook gewoon met een set gebruikte blokken / schijven toch?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken