Auteur Topic: bokken en stoten boven 2500 toeren  (gelezen 5318 keer)

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #15 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 21:40:27 »
Weet niet wat je precies met dat metalen busje bedoeld, maar die zal er waarschijnlijk zitten om de carb uit te lijnen met het gat in je inlaatspruitstuk.

Heb je al geprobeerd om de hevel van het pompje verder te drukken bij vol gas dan?
Als dat er voor zorgt dat je motor boven de 2500 toeren weer gewoon draait dan zou ik de acceleratiepomp even afstellen.

Wat voor carbs er nog meer passen  -dunno- even aan iemand anders vragen.

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #16 Gepost op: vr, 30 jan 2009, 23:02:39 »
dit busje zit in de achterste

RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #17 Gepost op: za, 31 jan 2009, 08:17:32 »
busje zorgt ervoor dat de luchtstroom door de 1e trap netjes naar beneden wordt geleidt,.. door de egel heen: perfecte foto wat dat betreft!

(egel is elektrisch verwarmt om bevriezing van benzinemengsel te voorkomen)
2e trap heeft dat niet nodig, want die gebruik je niet als de motor nog koud is ( inlaatspruitstuk is koelvloeistof verwarmt )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #18 Gepost op: za, 31 jan 2009, 09:16:45 »
ok dus die moet je dus gewoon overzetten
dacht idd al zoiets

wie niet vraags weet niets

ga vanmiddag weer ff proberen

hoop m zondag wel mee te kunnen nemen
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #19 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 00:16:46 »
heb r nu ff een andere carb opgezet om te proberen

tis wel beter geworden (hij loopt netter)

maar t is niet over

nog steeds goed stationair (wel wat hoog)
goed rijdbaar tot half gas
daarna is t over en doet ie gewoon niks behalve aanzuiggeluid geven
(hoe zullen we t noemen  bwwwooooooooaap)  :D

weet t eigenlijk ook niet meer

enige waar ik aan kan denken is
bougies stuk (jaar oud max 5000 km)
bobine stuk
klepspeling te groot
« Laatst bewerkt op: zo, 01 feb 2009, 00:24:27 door darkproject »
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #20 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 10:35:58 »
dan zeg ik distributie timing  verkeerd
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #21 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 11:04:49 »
zou dat kunnen joh

is altijd goed geweest

zal t zsm checken

btw als ie koud is doet ie t perfect
trek goed door
rijd goed loopt goed

zou t dan toch de riem zijn joh  -dunno-
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #22 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 11:15:13 »
bij koud doet ie het goed ,dan staat de choke er op . en als je gas geeft in koude positie zonder choke ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #23 Gepost op: zo, 01 feb 2009, 16:36:01 »
dan is ie ook goed totdat ie echt warm is

heb net even gekeken

de merktekens voor de krukas op welke moet ie staan
opt puntje of aan begin van de brede plaatje

int boek staat niet echt goed aangegeven
« Laatst bewerkt op: zo, 01 feb 2009, 16:38:17 door darkproject »
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #24 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 16:13:35 »
Visje.. ehmz ik zal even zoeken.


Bij B:
de 0 staat voor 'nulpunt', bovenste dode punt. -> ter controle van distributieriem 'op tijd' ( nokkenas versus krukas )


(PS: De Z staat voor 'Zundung' en staat op 6 graden vóór BDP. -> ter controle van het onstekingstijdstip, met een flitslampje te gebruiken)
« Laatst bewerkt op: ma, 02 feb 2009, 16:18:41 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #25 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 16:57:32 »
Bobine al eens gewisseld?
Zal niet de eerste zijn die warm gaat doorslaan.

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #26 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 18:27:28 »
ok dan staat de riem ook gewoon op tijd

bobine zou evt ook kunnen idd
zal s kijken of ik er ergen een goeie vandaan kan toveren

heb r wel 1 liggen maar dies kapot loopt helemaal niet

ik dacht zelf de brandstofpomp
dat die iets lucht aanzuigt oid
dus een soort van lichte vapour lock

zou dan kunnen

dr zit wel een dampbel afschider op
RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #27 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 20:28:24 »
allenig koud loopt ie goed . warm is ruk


goed om door het bos de bomen te zien =beginnen bij het begin = dus de basis

-distributie op tijd(als je nokkenas pouly er verkeerd op zit ,deze kan op 2 manieren er op, zit het merkteken ook niet goed) dus heel simpel zuiger cylinder 1 en 4 in bovenste dode punt , kleppendeksel verwijderen(scheelt weer met kleppenstellen ) de nokken van de nokkenas op cylinder 4 moeten omlaag wijzen en de tuimelaars terhoogte van de klepstelen op gelijke hoogte(dit controleer je dus na het kleppenstellen)
-contactpunten op tijd (geopende toestand  0.4mm speling en geen puntinbranding )bij vernieuwen contactpunten wel ff een schuurpapertje 120 tussen de punten halen ,haalt de waslaag weg en voorkomt punt inbranding . tevens condensator altijd mee vervangen .
- onsteking voor hk =6 graden voor bdp bij 800 rpm en onderdrukslang losgetrokken van paddestoel
- klepspeling koud inlaatklep 0,15mm uitlaatklep0,25mm


als dit verhaaltje helemaal klopt ,ga je verder zoeken .
 onderdruk vervroeging : zuig aan het slangetje naar de paddestoel ,weerstand(vacuum) =goed , zuigen zonder weerstand en je kunt blijven zuigen =niet goed

verwijder luchtfiterhuis . pak je carburateur vast en beweeg deze in 4 windrichtingen  zit hij vrij los ,dan is je voetpakking gescheurd zit hij vast dan is je voetpakking goed (start de motor en laat hem warm lopen , slaat hij bij deze procedure bij stationair af (hen en weer halen van carb , voetpakking stuk)

wat nu ook kan is datje carburateur vervuild is en dat de hoofdsproeier van je 2e trap niet meer meewerkt . dit betekent ouderwets carb uit elkaar en sproeiers doorblazen en de benzine gangen .

als je benzine pomp te weinig benzine levert (afgesleten nok op nokkenas of lekkende terugslag kleppen in je pomp)zou dit resulteren in een motor die bij vollast rijden opeens niet meer trekt en stationair ook niet meer loopt tot de vlotterkamer gevuld is .


maar om enigzins mijn mening te geven het feit dat je motor koud wel doortrekt en warm een te hoog stationair benodigd om te kunnen lopen is nadat je de basis goed hebt afgesteld , een gescheurde voetpakking (dat rubberen ding tussen inlaatsprutstuk en carburateur )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline darkproject

  • Non-Register lid
  • Berichten: 404
  • Geslacht: Man
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #28 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 21:35:27 »
hij heeft altijd goed gelopen
hij is in november de garage ingegaan
om in jan alles te gaan vervangen

maar sinds die tijd doet ie t dus niet meer

pouli zou dus goed moeten zitten omdqat ie altijd goed gelopen heeft

dus riem staat op tijd (lijkt mij)
contactpunten zijn vernieuwd staan idd op 0,4 (paar keer gecheckt)
toerental zal ik morgen afstellen op 800 en gelijk ontsteking ook weer (staat nu op 6 voor bij 1000) (bij losse onderdxrukslang)

klepspeling ga ik zsm ook ff afstellen (wat voor dop was dat ook alweer kan ik m er gelijk bijzoeken)

onderdruk vervroeging is goed
zit een nieuwe voetpakking op

heb een andere carb geprobeerd (precies tzelfde)
pomp zelf is ook nog geen jaar oud is vorrig jaar vervangen omdat de oude lekte
perst ook geen lucht naar de carb (gewoon helder benz.)

RIDES

golf mk1 5drs '77
golf mk1 '83 5drs (PARTS FOR SALE)
golf mk2 turbo '90
audi 80 '91

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: komt niet boven 2500 toeren help
« Reactie #29 Gepost op: ma, 02 feb 2009, 21:36:53 »
inbus dop 7 met lange schacht
je hebt laagvliegers en modelvliegers .