Auteur Topic: Koppel "dip" na schakelen  (gelezen 551 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Koppel "dip" na schakelen
« Gepost op: zo, 22 jan 2012, 11:02:40 »
Zeg maar gewoon ff niets en dan klapt hij er in, als ik als een oude lul rij heb ik het niet. Voordat ik zelf de oplossing onbewust geef heeft iemand ideeën?

Edit: motorcode HZ
« Laatst bewerkt op: zo, 22 jan 2012, 11:32:48 door mk1-madness »
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline heuvel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 349
  • Geslacht: Man
  • Christian Heuvel
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 12:40:38 »
ik begrijp je niet helemaal..maar zoals ik het lees slipt je koppeling door..of je hevel in de bak blijft hangen..

je bedoelt dat als je overschakelt en de kopp. op laat komen dat hij eerst even blijft slippen en daarna volledig aangrijpt..
gaat je pedaal verder wel gewoon soepel op en neer..of gaat dit ook met moeite..
wat niet past..wordt gelast!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #2 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 13:03:01 »
Bak is goed, ik heb een seconde geen koppel zeg maar. Net of de ontsteking ff op zich laat wachten, maar die staat goed.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #3 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 13:32:40 »
ooit wel eens van compressie schakelen gehoord ?

Als je als een ouwe lul met rimpels rijd dan zorg je er dus voor dat je een constante onderdruk in je inlaat en dus brandstof toevoer vanuit de carb .

ga je zogenaamd sportief rijden (dat denken er velen) dan geef je volgas ,koppeling naar de bodem ,gas helemaal los . koppeling omhoog en gas weer helemaal naar onderen .
ten eerste kost deze handeling een halve seconde tot een seconde ivm de pendaalslagen en rukl je de pook uit zijn verband door de bak heen .
maar nu nadat je weer volgas geeft vervalt de ondedruk in je inlaat en dus de aanzuiging over je sproeiers . nu moet dus de accelaratie sproeier weer benzine geven om dit op te vangen .
Nu kan het zijn dat jer acceleratie sproeier niet naar behoren werkt.omdat een vuiltje je kogeltje (terugslagmechaniekje) verspert en dus de benzine gedeeltelijk terug loopt weer je vlotterbak in .


Maar goed dan nu compressie schakelen . Als je je koppelingspendaal indrukt,voel je een zwaarmoment waarop direct een licht moment . tijdens sportief schakelen is dit dus het compressie punt en ga je hier niet aan voorbij ,tevens hou je licht het gaspendaal ingedrukt . waardoor je sneller kunt reageren . dit proces doe je dus met normale slagen van je schakelpook (niet rukken en rammen ,maar nog steeds je bak lekker aanvoelen)hierdoor schakel je net zo snel als je zogenaamde sportieve hak stijl .,maar pakt de motor directer aan en pak je daar je winst ..

Oefenen raad ik aan om bij stoplichten te doen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 13:50:01 »
Nooit van gehoord maar het principe ken ik. In mijn beleving trap ik de koppeling ook niet helemaal in maar net door dat zware/lichte punt heen. Met een beetje (constant) tussengas rijden zou dus een verbetering moeten opleveren.

Citaat
Als je als een ouwe lul met rimpels rijd dan zorg je er dus voor dat je een constante onderdruk in je inlaat en dus brandstof toevoer vanuit de carb.
Ik bedoel met oude lul ecomodden, zo weinig mogelijk gas geven en heel rustig (heeeeel rustig) het koppelingspedaal op laten komen. Dus die begrijp ik niet helemaal.


Citaat
Nu kan het zijn dat jer acceleratie sproeier niet naar behoren werkt.omdat een vuiltje je kogeltje (terugslagmechaniekje) verspert en dus de benzine gedeeltelijk terug loopt weer je vlotterbak in .

Dat is 1 van de drie toch? (nog niet in verdiept -oops-)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 14:10:51 »
nope dat zijn je stationair,vollast en luchtremsproeier.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 14:16:06 »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #7 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 15:24:07 »
Dus bovenkant er af en dan kun je bij 25?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #8 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 16:38:05 »
Ja ,maar ik zou de carb wel boven de werkbank demonteren op een wit laken (dan vind je alle kleine wegvallende onderdelen wat makkelijker terug)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #9 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 16:55:08 »
Heb nog wel een Pierburg over om mee te prutsen  -dunno-

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #10 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 17:16:16 »
Met nieuwe voetpakking :) Kost tie?

Bedankt voor de adviezen serge! ga nadenken bij het rijden en dat witte laken komt ook goed  -thumbsup-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #11 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 17:58:07 »
PB!

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Koppel "dip" na schakelen
« Reactie #12 Gepost op: zo, 22 jan 2012, 19:29:48 »
pb terug  -hug-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..