Algemeen forum > F.A.Q. & How-to

Sloten passend maken

(1/13) > >>

Dennis:
Misschien handig om te weten dat slotcylinders pas te maken zijn op een bepaalde sleutel.

Ik heb een nieuwe slotenset voor een Golf 2 gekocht, deuren+contact zijn gelijk, alleen achterklepslot is anders (die van een 2F is wel gelijk trouwens).

Gelukkig had ik ook een nieuw achterklepslot liggen voor een Polo 2 coupe, die moest natuurlijk pas worden gemaakt bij de "Golf 2"-set.
Dus slot helemaal uit elkaar gehaald, juiste slotplaatjes geplaatst, weer in elkaar, en tjakka!

Dennis:
Er zijn 4 verschillende, genummerd 1,2,3 en 4.
In het nieuwe achterklepslot zaten al de juiste plaatjes, behalve eentje, maar in de verkeerde volgorde.
Daarom nog een gebruikt slotplaatje uit een oud slot gehaald (zie foto boven), en zo het slot passend gemaakt.
In het nieuwe Golf 2 (=Polo 2F) achterklepslot zat gek genoeg op 3 plekken geen plaatje.

Volgens mij zitten in de deursloten ook dezelfde slotplaatjes.
Op de foto de nummers 4, 1, 1 en 2 (onduidelijke foto).



berendd:
4x4x4x4=256 verschillende sloten dus op de golf en polo 2...

oftewel 1 op de 256 stuks kan je ook met jouw sleutel open maken...

maar hoe zitten die plaatjes in je cylinder, steek je die er dwars in?

en hoe herleid je de volgorde die je nodig hebt.. trial and error, code lezen of ander slot uit mekaar halen?

vw-edje:
jaja die weet iiiik :P

Die plaatjes zijn die rooie streepjes , zo zitten ze er in.
De juiste volgorde zorgt ervoor dat de plaatjes binnen de getekende groene lijnen blijft.  -klus-

berendd:
en hoe haal je ze uit het slot, zitten ze gewoon geklemd of is er meer mee aan de hand?

krijg je die veertjes ook om je oren als je bezig gaat?

een dezer dagen maar eens het achterklepslot met de deuren matchen..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie