Auteur Topic: 3f/abu mix vragen  (gelezen 585 keer)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
3f/abu mix vragen
« Gepost op: za, 05 jan 2013, 22:12:35 »
Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wegens een verandering van plannen, wil ik een 3f blok op gaan bouwen met een ABU onderblok.
Nou had ik via de zoekfunctie al wel wat info gevonden, maar dat ging dan weer niet helemaal over wat ik wil
Abu onderblok met 3f kop is mogelijk, mits je de abu zuigers 4 mm afdraait i.v.m te hoge compressie.
Zuigers van een ander type motor was ook weer een mogelijk heid, maar qua -2cents- is het afdraaien in mijn geval aantrekkelijker (kan ze laten afdraaien tegen materiaal kosten, dus zeg voor het gemak 2 tientjes)
Maar als ik de zuigers laat afdraaien, krijg je dan niet meer kans op kantelende zuigers? Is het dan niet gewoon een optie om een dikkere koppakking op te zoeken en je zuigers minder af te laten draaien?
Of zijn de drijfstangen van een 3f blok niet net iets korter als de drijfstangen van een abu blok?
Is een mix van 3f drijfstangen en abu zuigers mogelijk?
En met een abu onderblok, passen de spaghetti spruitstukken nog? of kom je tegen het blok aan?

Ik weet dat het een stuk makkelijk is als je een compleet abu blok inc kop hebt, maar ik wil de -2cents- in de gaten houden, heb namelijk al een complete 3f injectie rail, kabelboom en computer etc liggen.
Op die manier zou ik alleen een onderblok moeten zoeken.


edit: En hoe zat het nou ook al weer met start motoren en vliegwielen bij een ABU?
3f startmotor past niet en 3f vliegwiel was zwaarder dan abu vliegwiel?





« Laatst bewerkt op: za, 05 jan 2013, 22:46:13 door punk3000 »

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 02:35:47 »
Abu blok met inj van n 3f ??
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #2 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 10:43:28 »
why not?
In Duitsland rijd een derby met een abu blok en kop maar ook met 3f injectie.
Alleen het is dan weer nodig om een adapterplaat te maken om de injectie er op te krijgen.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #3 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 11:08:09 »
ik denk dat zo een adapterplaat heel wat minder werk is als zuigers afdraaien
heb geen ervaring met abu wel met aee , daar paste het vliegwie van de oudere polo's zo op
3f startmotor paste niet , die heb ik vervangen door een 1w startmotor die was wat dunner
of het spruitstuk past dat weet ik niet , ligt er ook nog eens aan welk merk spruitstuk je hebt
bij mij een powersprint spruitstuk , aee blok met kop 1.5mm gevlakt paste net kreeg er nog net een blad papier tussen

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 11:29:56 »
Zuigers afdraaien kost me niet zo veel, vriend van me kan afdraaien tegen materiaal kosten.
Als de zuigers eruit zijn, kan ik ook mooi de zuigerveren vervangen.

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 19:35:21 »
dan is afdraaien van de zuigers makkelijker je :-)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: 3f/abu mix vragen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 06 jan 2013, 19:38:41 »
Maar ja, ik moet gewoon even goed op een rijtje krijgen waar ik tegen aan ga lopen.
Als ik het goed heb, hoef ik alleen een abu onderblok te scoren, de rest heb ik allemaal.
Kan ook wel gewoon het bij het 3f blok houden, maar abu is wel erg leuk voor het koppel en een betere basis om evt meer pktjes eruit te halen.
Denk dat je met wat leuke ingredienten toch wel rond de 95/100 pk uit moet komen en dat het nog rijdbaar en betrouwbaar blijft