Auteur Topic: AAU naar AAV  (gelezen 1505 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Gepost op: ma, 22 jan 2007, 21:36:17 »
Ja zeg het maar : Michiel je bent een....!!!

AAU is dood..  Cilinder 1 & 4 op BDP, Nokjes bij cilinder 1 omhoog en bij cilinder 4 omlaag. Ontsteking staat op het groefje. -> 0 compressie....

Even een vraagje: is de uitlaat van een AAV hetzelfde als bij een AAU? Staat me iets van bij dat deze hetzelfde is.
Verder nog dingen ombouwen?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline barry8V

  • Non-Register lid
  • Berichten: 817
  • Geslacht: Man
  • Barry de Wit
AAU naar AAV
« Reactie #1 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 21:38:49 »
:( RIP -dunno-
GROTER is niet altijd beter

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #2 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 21:42:28 »
Jups RIP! Je moet er nooit van uit gaan dat je timing wel goed staat.. Wijze les die ik nog vaak ga horen vrees ik..  :(  :P
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AAU naar AAV
« Reactie #3 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 22:43:11 »
-uitlachen- Klepjes en zuigers hebben tikkertje gespeeld......oe, das nie zo handig -boehoe-

AAU heeft sowieso al een dubbele downpipe toch?

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #4 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 23:11:03 »
AAU heeft sowieso al een dubbele downpipe toch?

Jup. AAV dus ook? Diameter uitlaatspruitstuk is dus ook hetzelfde?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AAU naar AAV
« Reactie #5 Gepost op: ma, 22 jan 2007, 23:23:34 »
AAV heeft dubbele downpipe ja.
AAU bij mijn weten ook => dat weet Jaap vast wel.
Durf 't niet met zekerheid te zeggen: maar dacht dat de uitlaat compleet hetzelfde is. -dunno-

AAU heeft vooral aan inlaatzijde last van chronische astma......

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #6 Gepost op: wo, 31 jan 2007, 23:56:08 »
Ok. Uitlaat is precies hetzelfde.

Ik heb nog 1 verschil gevonden; de klep voor het absorbtie-koolfiltersysteem / onderdrukinstallatie; bij de AAU staat hij als 'klep' (050133517) aangeduid en bij de AAV als 'magneetklep' (034133517).

Iemand enig idee of dit verschil wat uitmaakt?
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAU naar AAV
« Reactie #7 Gepost op: do, 01 feb 2007, 04:45:56 »
en waarom niet gewoon een kopje wisselen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #8 Gepost op: do, 01 feb 2007, 09:04:35 »
Tsja, dit was op dit moment een goedkopere en snellere optie.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAU naar AAV
« Reactie #9 Gepost op: do, 01 feb 2007, 18:41:06 »
bij mijn weten is het cpu wisselen en de motor overhangen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
AAU naar AAV
« Reactie #10 Gepost op: do, 01 feb 2007, 19:15:34 »
bij mijn weten is het cpu wisselen

Das niet plug&play => stekkeraansluiting is anders

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAU naar AAV
« Reactie #11 Gepost op: do, 01 feb 2007, 19:18:22 »
hmmmzzzzzz ,dan ook kabelboompje wisselen ,ff sloopje doen en daar op de kop tikken voar wejhnuch
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #12 Gepost op: do, 01 feb 2007, 23:39:27 »
Motortje hangt er inmiddels in en rijd prima (beetje stotteren bij stationair maar waarschijnlijk is dit het benzinefilter).
Als je de COMPLETE kabelboom (alle 3 uit het motorcompartiment dus) en de computer er bij hebt is het plug and play. Maar... opletten met de oliedruksensoren; mijn AAV had dus geen lage oliedruksensor (?? vaag maar waar); dan gaat je zoemer dus af en je olielampje branden boven de 2000 toeren.. Kwestie van 0,3 bar oliedruksensor uit de AAU halen en er bij prikken. Bij mijn AAV zat er dus een imbusbout in het gat voor de 2e oliedruksensor.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
AAU naar AAV
« Reactie #13 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 04:59:19 »
je hebt ook je drukpomp vervangen ? deze is van de aau anders als de aav
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
AAU naar AAV
« Reactie #14 Gepost op: vr, 02 feb 2007, 08:02:05 »
Nee, zijn hetzelfde. Die van NZ, 3F en PY zijn anders.
Praatjes vullen geen peekaatjes