Auteur Topic: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?  (gelezen 2398 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 20:49:06 »
okey, en wat is er dan ongeveer uit te halen? dus NZ kop bewerkt, nz inlaat, nz gasklephuis. 3f nokkenstok en 3f onderblok en 4-2-1 spagettie?

Zolang t maar meer dan 55pk is vind ik het goed (nee niet 56pk haha)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 20:55:22 »
Ook leuk idee: AEX

Dit helemaal:Ex van Wendy
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 20:55:55 »
Tsja er is genoeg te vinden op de site! Kies wat uit zou ik zeggen.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 21:07:26 »
Tunen kost geld. Overweeg eerst eens wat je wilt uitgeven en hoeveel vermogen je nou echt wilt hebben. 75 PK heb ze er zo in. Koop een 3F of een 1600. Jij wilt geen G40 want die is te snel voor de verzekering.

Nu ga je allemaal spullen bij elkaar zoeken en bewerken voor ong. 75 PK.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 21:15:57 »
Tunen kost geld, jup dat weet ik. Maar ik wil weten wat de kosten en de uiteindelijke prestaties zijn. Zodat ik kan gaan rondkijken en sparen.

geen g40 is idd meer ivm de verzekering, maar dat zou over een jaar of 3a4 geen probleem meer moeten zijn. Maarja ik wil zo snel mogelijk, niet dan pas :P
Tis dat ik m dan gewoon niet verzekert kan krijgen op me eigen naam.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #20 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 21:22:27 »
Andere mogelijkheid, kost ook geld, is minder moeilijk beginnen. Ook om te oefenen bijvoorbeeld, eerst alleen carbs met spruitstuk. Hoef je nog geen kop voor los te trekken.

Dan nog eens een keer met kopbewerking. Verder dan gaan met andere aanpassingen totdat je een tuning junkie bent en onder een motorkap onder een brug slaapt en alleen nog maar aan compressies en sproeiernaalden kan denken.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #21 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 21:29:49 »
carbs wil ik niet aan beginnen ;) Lijkt me juist lastiger met afstellen, maargoed wie ben ik om dat te zeggen?

Wil gewoon iets leuks in me auto hebben qua blok. Het huidige blok heeft al zoveel gelopen dat de betrouwbaarheid er langzaam uit gaat, en ik ben zowiezo nog beginnend bestuurder, dus lang zal ik er echt niet mee kunnen doen. maar ik leer genoeg ermee ;)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #22 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 21:34:25 »
Betrouwbaarheid?

Het enige wat ik hier hoor is dat er wel eens een koppakking het begeeft of door (extreem) tunen een drijfstang door de bodem "hallo" zegt. Verder denk ik dat je betrouwbaarheid al enorm is verbeterd door het onderhoud dat je hebt gepleegd.

Carbs afstellen: ik denk dat als je niet eigenwijs bent en goed leest en luistert dat je het snel genoeg leert.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #23 Gepost op: do, 08 apr 2010, 22:54:21 »
schop

kreeg net ook een ideetje (afgekeken van een volksforumlid):

AAV + bewerkt inlaattraject (egel eruit draaien en de warmeluchtkleppen van luchtfilter afgehaald, vervangen door een buis die lucht direc achter de koplamp aanzuigd)
met daarin een AEE nokkenstok.
[edit!!!: ontsteking 3 graden vroeger!, was ik vergeten erbij te zetten!]
leverd een snelheid van c.a. 197 op de teller (zal dus wel ietskes minder zijn int echie)

Stel ik doe hetzelfde, maar dan met ipv die luchtfilterbewerking een golf 1.8 aanzuigbuis met open luchtfilter vlak achter de koplamp. En ipv een aee nokkenas een 3f nokkenas. Omdat AEE en AAV qua nokkenas enkel iets verschillen in de lift.

Wat kan ik hier dan ongeveer mee bereiken?

vind het namelijk wel interessant. heb zowiezo nog een spruitstuk liggen wat zo bewerkt kan worden. En ik kan dan alsnog dat onderblokje gebruiken wat ik heb liggen.
Zou me een fortuin schelen denk ik? Voor mij is c.a. 190 hard zat :P
« Laatst bewerkt op: do, 08 apr 2010, 22:59:25 door The_Maxx »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #24 Gepost op: vr, 09 apr 2010, 18:32:19 »
190 raak je ook zo aan gewend :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #25 Gepost op: vr, 09 apr 2010, 19:56:24 »
190 raak je ook zo aan gewend :)

gezien ik nooit boven de 160 uitkom (behalve om te testen) maakt dat dus geen reet uit ;) Als de auto maar wat meer doet in de hogere versnellingen. Kom in z'n 4 met veel pijn en moeite op 120 en als ik dan in de 5 schakel, komt ie niet hoger dan 4000rpm en 145.

maarja, das nog geen antwoord op me vraag :P
en wat het met de co waarde doet? Iemand daar een idee van? moet wel goed blijven natuurlijk

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #26 Gepost op: vr, 09 apr 2010, 20:05:02 »
moet je voor de lol eens 13" velgjes monteren      heb je ineens vermogen  :) -thumbsup-
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #27 Gepost op: vr, 09 apr 2010, 22:02:50 »
moet je voor de lol eens 13" velgjes monteren      heb je ineens vermogen  :) -thumbsup-

ja dan rijd ik ineens 130 ipv 120 (gps vs teller)

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #28 Gepost op: za, 10 apr 2010, 01:39:47 »
Maar eeh, wat heb je eraan dat je 197 teller kan doen?
Ik kom zelden boven de 160 uit met men GTI 16v.

Snel optrekken is veel leuker en ook beter toepasbaar in ons kleine, drukke landje..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: 3f, PY, AAV wat is een goede keus?
« Reactie #29 Gepost op: ma, 12 apr 2010, 11:35:52 »
ja dan rijd ik ineens 130 ipv 120 (gps vs teller)

ehm, nee!  -nana-

je rijdt met 13" en platte bandjes eerder 130 op de teller met 120 op GPS.  De overbrenging in de bak is gebaseerd op 13inch velgjes, daarom merk je dat de auto bij hogere snelheden gewoon niets meer 'over' heeft.  Ik kon de overgang van 13 naar 15 inch ook heel erg goed merken.

Die 197 op de teller is trouwens ook met 13" wieltjes gemeten (coupe van De Pul). Zal in het echt een stuk minder hard zijn geweest.

Alle aanpassingen hebben zeker effect op de uitlaatgassamenstelling, maar hoeveel dat bij stationair toerental is lastig te voorspellen. Denk dat het wel meevalt, de nokkenstok heeft de grootste invloed.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983