Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Gekke Gerrit op wo, 20 jan 2016, 21:26:07
-
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FRzZCCVSJOP0&h=FAQELH6Lp
-
brrr
-
directe link (https://youtu.be/RzZCCVSJOP0)
Vergeleken met kleine auto's uit dezelfde periode valt 't wel mee.
Neemt niet weg dat je bij dergelijke ongelukken niet prettig zit.....
-
Damn?! Ik zou zweren dat ik de rechtstreekse link had gebruikt?!
-
En daar rijdt ik dus elke dag mee D:
-
Daarom is bv een simpele veerpootbrug altijd een goed idee bij dit soort oude autos. Kan een hoop schelen!
-
Daarom is bv een simpele veerpootbrug altijd een goed idee bij dit soort oude autos. Kan een hoop schelen!
Zo'n aanrijding recht op de neus van 86c, nou dan gaat een veerpootbrug echt niet veel schelen.
Je kunt je zelfs afvragen wat dat soort toevoegingen doet met de originele kreukelzone.
-
Ja toch heb ik daar een andere mening over. Ik ben van mening dat elke vorm van versteviging de krachten verdeeld over de rest van de carosserie. Nou ben ik met je eens dat op dit of hogere soort snelheden niet extreem veel zal schelen máár tot bv 50 of 60 zal dit absoluut verschil uitmaken denk ik.....magoed das mijn gedachtengang. Of het werkelijk zo is weet ik niet -nana-
-
Wat van belang is is energie-absorptie. Hoe meer energie geabsorbeerd wordt door de auto (bijvoorbeeld door opvouwen van het dak), hoe minder energie er over blijft voor de passagier. Een veerpootbrug werkt in dit soort gevallen juist averechts, verwacht ik...
Loop maar eens met 10 km/h tegen een muur, of tegen een matras...
-
Gewoon er voor zorgen dat er weinig energie geabsorbeerd hoeft te worden ........ :)
-
Precies! Preventie is de beste passieve veiligheidsfeature, anticiperen de beste actieve...
Mijn mantra luidt dan ook: je bent een goede chauffeur als je te allen tijde ook de fouten van de andere weggebruiker kunt opvangen.
-
Zoals een fietser op je motorkap! Dat is vandaag de dag warmer dan op de grond ....
-
Beter maar niet botsen met een 86/86c.....gaat ie stuk van en als 't flink hard gaat, de inzittenden ook......
Kan nog wel wat foto's van Thijs z'n Polo heugen.....word je niet vrolijk van.
Even terugkomend op 't voorbeeld van de veerpootbrug: die doet de veertorens links en rechts met mekaar verbinden,
in die richting zou ie 'iets' kunnen betekenen, dus bij een botsing zijwaarts, niet van voren.
Ik zeg expres 'iets', want net als GG zet ik mijn vraagtekens erbij of dat wel een positief of negatief effect heeft.
Stel dat je dmv extra verstevigingen 't voor mekaar krijgt dat bij een gelijkwaardige botsing je stuur slechts een 0,25m
naar je toekomt ipv een 0,5m, maar je klapt wel met meer snelheid tegen dit stuur......tsja, ik weet niet wat erger is.
-
Daar heb je inderdaad wel weer een punt. Gelukkig heb ik met al mijn polo's in de loop der jaren het genoegen gehad dit NOOIT aan den lijve te ondervinden. Was ook de bedoeling dit zo te houden -thumbsup-
-
Combinatie van beide lijkt mij de beste oplossing? -dunno-
Dan denk ik ook even aan de 'veiligheidskooi' van een Smart, of monocoque van een F1 auto... Alles om het deel waar je zelf zit mag kapot en kan/moet zoveel mogelijk van de energie opnemen.
Of je moet Vin Diesel heten, dan stap je overal levend/lachend uit... Zelfs als je met je auto net uit een vliegtuig bent gedonderd of een helikopter hebt gekopt. -uitlachen- *heeft deze week F&F7 gezien* -sturen-