en zitten de vacuum slangen wel goed (iemand hier een schema van?)
afgelopen zaterdag samen met Dennis verdere diagnose gesteld.
Onder de motorkap viel het Dennis op dat er 2 stekkertjes verkeerd om aangesloten zaten!
De klopsensor zat aan de kabel van de luchttemperatuursensor en andersom!
En Serge had ook gelijk met de tip betreft de vacuumslangen.
Deze zaten totaal verkeerd aangesloten!
Er liep een slangetje van de brandstofdrukregelaar rechtstreeks naar de computer...
Hierdoor kreeg de computer alweer de verkeerde info (geen)
Nadat we dit opgelost hadden, draaide Dennis de sleutel om en voila: Het blok liep perfect stationair!
Vervolgens hebben we de foutcodes gewist en de onsteking nog goed op tijd gesteld. En rijden maar!
Dat ging echt super! Wat een power! en wat liep ie opeens mooi en totaal geen zwarte rookwolken meer uit de uitlaat...
Later hebben we ook nog even in de 2f G40 van Dennis gereden ter vergelijking.
De 1f is nog wat minder snel dan de 2f, terwijl ie toch meer dan 100 kilo lichter is.
Ergens laat ie dus nog wat liggen, we zijn er nog niet helemaal... Maar wel heel erg veel verder!
Tijdens het volgende ritje viel de auto steeds stil, hij kreeg geen vonk meer.
Bobine gewisseld, toen leek het weer goed, maar even later weer hetzelfde...
Bekabeling enz gecontroleerd, maar alles OK.
Bobine deed het ook gewoon, dus nu verdenken we de Hall-gever in de ontsteking.
Er bleek ook nog eens het verkeerde type ontsteking op te zitten.
Nu dus eerst op zoek naar een goed functionerende G40-ontsteking (of van een 3f)
...wordt vervolgd...