Auteur Topic: motorfiets carbs  (gelezen 1887 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: motorfiets carbs
« Reactie #15 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 21:35:57 »
.bij 36mm carbs is een 130 tot 150mm sproeier (naar gelang de nokkenas  en doorlaat in de kop) een start
-uitlachen- Zal best bestaan, maar die maat boren heb ik niet aargh.gif  -nana- :)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: motorfiets carbs
« Reactie #16 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 21:40:12 »
die maat boren heb ik wel alleen geen sproeiers waar ik die in kan boren :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: motorfiets carbs
« Reactie #17 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 21:41:14 »
een grondboor?  -dj-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: motorfiets carbs
« Reactie #18 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 21:44:57 »
 -uitlachen-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: motorfiets carbs
« Reactie #19 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 23:19:52 »
 doh 
sproeiers worden inder daad in deze getallen aangeduid ,haal ik dat even lekker door de war  :)

dus ipv 130  is dus 1,3mm.
gelukkig zijn er andere mensen beter wakker als ik  -zz-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: motorfiets carbs
« Reactie #20 Gepost op: ma, 26 sep 2011, 23:45:10 »
Ik heb wel weer wat geleerd serge, begreep het nr 110 / 120 gisteren ook nog niet, nu dus wel!
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: motorfiets carbs
« Reactie #21 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 09:21:42 »
Ondertussen heb ik een elektrische pomp gemonteerd, omdat de runners zijn ingekort en de mechanische pomp er niet meer tussen past.
Nu moet ik telkens 2 minuten het contact laten aanstaan voor hij start.

Zit er dan een terugslagklep in de mechanische pomp?
Als ik nu een terugslagklep koop, zou ik die in de drukleiding of aanzuig van de pomp monteren?

Heb wat opzoekwerk gedaan, maar ik vind er niet veel over.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: motorfiets carbs
« Reactie #22 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 15:58:45 »
aanzuig lijkt mij anders pompt die pomp alleen maar lucht -dunno-

je bedoelt zo'n klein klepje die je tussen een leiding kan zetten neem ik aan :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: motorfiets carbs
« Reactie #23 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:05:01 »
jip  :)
Dan probeer ik het vlak na de benzinetank te monteren.

Ik was gewoon aan het denken, ik heb enkel de mechanische pomp gewisseld.
Dus dan moet daar een terugslagklep in zitten?

Verder was ik ook aan het denken,
als ik zo een klepje in de drukleiding zet, dan kan de benzine toch ook niet terug lopen,
want het klepje zit dicht en door het vacuum zal de benzine dan toch in de leiding blijven?


Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: motorfiets carbs
« Reactie #24 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:10:04 »
ik zou hem dan vlak voor de pomp zetten anders loopt het nog steeds tot aan de tank leeg -dunno- Nu blijft de benzine tot aan de pomp bereikbaar en hoeft hij alleen tot aan de carbs "te vullen"
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline benquattro

  • Non-Register lid
  • Berichten: 125
Re: motorfiets carbs
« Reactie #25 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 16:13:00 »
Ga ik proberen  -klus-

Offline Sander Beer

  • Non-Register lid
  • Berichten: 317
  • Geslacht: Man
Re: motorfiets carbs
« Reactie #26 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 19:59:33 »
ik zou hem dan vlak voor de pomp zetten anders loopt het nog steeds tot aan de tank leeg -dunno- Nu blijft de benzine tot aan de pomp bereikbaar en hoeft hij alleen tot aan de carbs "te vullen"
maakt niet uit of je de terugslagklep net voor de pomp of net aan de uitgang van de tank zet teruglopen zal de benzine niet doen daarom is het een terugslagklep

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: motorfiets carbs
« Reactie #27 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 20:31:07 »
idd als je hem omdraait natuurlijk -hug-

of je houdt het tegen of je laat het niet door -thumbsup-

bij de carb is in ieder geval makkelijker sleutelen.... :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: motorfiets carbs
« Reactie #28 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 20:53:21 »
2 minuten peut pompen voor ie wil starten?
Kwee nie, maar dan klopt er iets niet.
Hoe heb je de toevoer aangesloten? Met/zonder retour?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: motorfiets carbs
« Reactie #29 Gepost op: ma, 03 okt 2011, 21:04:11 »
 withstupid

mechanische pomp, geen terugslagklepje gemonteerd = starten en lopen bij mij -dunno- -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983