Auteur Topic: Veerpootbrug  (gelezen 3476 keer)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Veerpootbrug
« Gepost op: do, 29 mrt 2012, 17:30:50 »
Veerpootbrug/domstrebe voor/vorne boven/oben (onder motorkap dus)
Wie weet 't verschil tussen Wiechers 511015 & 511016? (liefst met foto)
http://www.wiechers-sport.de/Streben.pdf (scrollen naar blz.10)
Er staat hetvolgende bij vermeld:
511015 = Polo 1-III / G40
511016 = Polo III 50-55ps
Ja leuk, maar welke is nou welke?

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Veerpootbrug
« Reactie #1 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 19:02:49 »
G40 heeft wat meer ongebruikte ruimte tussen de 'domen' en dat geldt voor de overige multipointinjecties ook. Voor de types met monopoint (of in iedergeval een 'pannekoekspan' als luchtfilter is die ruimte er niet. Ik gok dat daar de bevestigingen wat hoger zijn. En ik denk zelfs dat dat type zonder problemen op een g40 past maar vice versa dus niet. Jij hebt bike-carbs toch? Volgens mij maakt het dan niet uit. Ik zou dan denk ik gewoon de g40 variant pakken, tenzij je natuurlijk met een luchtfilterbox wil gaan rijden, dan biedt de andere wellicht net dat beetje ruimte dat nodig is.

Dit is puur redenatie van mij hoor, maar wel een logische dunkt mij.

Waarom niet zelf één fabrieken? Waarschijnlijk heb jij ruimte voor een rechte stang en dat is nog steeds de gunstigste vorm.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Veerpootbrug
« Reactie #2 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 19:23:01 »
Punt is dat exact evenveel kosten -dunno- dus met logisch redeneren kwam ik ook niet verder......
(kan me zo voorstellen dat een rechte en/of vaste goedkoper is dan kromme en/of verstelbare)
Ik zoek er eentje die meeloopt met 't schutbord: zelf maken zie ik niet zitten ivm bochten enzo.
Die rondjes bovenop de 'domen' betekent voor mij veel handwerk, daar ik geen machines voorhanden heb.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Veerpootbrug
« Reactie #3 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 20:38:43 »
Welke versie moet je dan hebben, de g40 of de 'gewone' polo versie?
Ik heb de g40 nog nieuw in de folie liggen en kan eens kijken voor je wat er voor nummer op de stikker staat als je dat wil? Of foto's als je die wil....

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Veerpootbrug
« Reactie #4 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 21:39:03 »
Welke versie moet je dan hebben, de g40 of de 'gewone' polo versie?
Ik heb de g40 nog nieuw in de folie liggen en kan eens kijken voor je wat er voor nummer op de stikker staat als je dat wil? Of foto's als je die wil....
Geen idee welke versie ik moet hebben: weet van beide dus niet hoe ze eruit zien.
Als je mij 't nummer kunt vertellen + een fotootje zou fantastisch zijn -thumbsup-

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
Re: Veerpootbrug
« Reactie #5 Gepost op: do, 29 mrt 2012, 22:27:36 »
Je begrijpt me verkeerd: ik denk dat ze beide wel die kromming hebben. Ik heb namelijk een een dergelijke beugel ooit compleet gepast. Die paste net niet helemaal lekker ivm het feit dat ik een monopoint had. Ik heb alleen geen nummer voor je, maar ik kan me niet voorstellen dat ze de monopoint versie zo'n beroerde maatgeving hebben gegeven. Dus logisch redenerend moet het wel de g40 variant zijn geweest. Nu zit de stang alsnog in de auto, omdat ik vaste beugels op de domen heb laten lassen daardoor komt de beugel net iets strakker en hoger langs het schutbord. Voor de fabrikant zou dat enkel betekenen dat hij iets andere 'rondjes' moet maken. Daar zie ik geen verschil in kosten in. Mijn gevoel zegt: g40 pakken.

Zoals gezegd is recht de beste vorm en volgens mij moet je met bike-carbs die mogelijkheid wel hebben. Als het op de 'rondjes' vast zit: die mag je wel van mij hebben dan. Want ik heb ze immer niet gebruikt (wel de alu-versie trouwens). Misschien heb jij een kofferbakdemper liggen voor mijn 1f (maar ik gok dat ze allemaal wel passen) Heb je die niet: dan mag je ze nog steeds voor nop hebben.

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Veerpootbrug
« Reactie #6 Gepost op: vr, 30 mrt 2012, 06:46:34 »
Geen idee welke versie ik moet hebben: weet van beide dus niet hoe ze eruit zien.
Als je mij 't nummer kunt vertellen + een fotootje zou fantastisch zijn -thumbsup-

Zal strax na het werk ff langrijden en foto schieten voor je -thumbsup-

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: Veerpootbrug
« Reactie #7 Gepost op: za, 31 mrt 2012, 20:27:06 »
Ik heb even voor je gekeken sjon, maar ik de de versie die eindigd op 15, dus de g40 versie. Denk dat de niet g40 versie wat dunner is en iets andere bocht heeft zodat ie om een ander koelvloeistof reservoir en luchtfilter past lijkt mij....

Heb ook foto van hoe ie op mijn HK zit en hier zie je duidelijk dat ie daarbij al niet past!






Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Veerpootbrug
« Reactie #8 Gepost op: za, 31 mrt 2012, 21:35:08 »
Yes, harstikke bedankt voor 't maken van de foto's -thumbsup-
Ik heb even voor je gekeken sjon, maar ik de de versie die eindigd op 15, dus de g40 versie. Denk dat de niet g40 versie wat dunner is en iets andere bocht heeft zodat ie om een ander koelvloeistof reservoir en luchtfilter past lijkt mij....
Bekend euvel dat bij een Polo 2 het expansievaatje in de weg zit, volgens mij:
een 2f heeft daar minder last van (rond expansievaatje zit bevestigd aan de veerpoot ipv tegen schutbord)

Nou nog uitvogelen hoe 511016 eruit ziet.
1e gedachte: hapje eruit tbv 2f ruitenwisservloeistoftank en om dezelfde reden de gaten
in de veerpootbevestiging op andere positie.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Veerpootbrug
« Reactie #9 Gepost op: zo, 01 apr 2012, 10:32:10 »
Ik ga beide reservoirs wisselen voor 2f spul. Probleem opgelost toch?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Veerpootbrug
« Reactie #10 Gepost op: zo, 01 apr 2012, 11:29:10 »
Onder 't Polo 2 expansievaatje is nog wel ruimte?
Zou h'm proberen lager te hangen en dan beetje creabea met de bevestiging.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Veerpootbrug
« Reactie #11 Gepost op: zo, 01 apr 2012, 14:21:52 »
Kvs tankje ligt "op" rwv reservoir dus ik heb van Geert het 1 en ander overgenomen:
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Lowrida

  • Non-Register lid
  • Berichten: 312
  • Geslacht: Man
  • Remon Koen
    • Garage Koen
Re: Veerpootbrug
« Reactie #12 Gepost op: wo, 04 apr 2012, 15:36:32 »
Misschien niet helemaal ontopic, maar vond het onnodig om er een nieuw topic
over te starten. Ik heb een verstelbare JOM veerpootbrug en mijn vraag is:

Hoe aan te draaien? Indraaien of uitdraaien?
Dus indraaien en de veerpoten naar elkaar toe trekken (yeah right)
Of uitdraaien en de veerpoten van elkaar af duwen?

Gaat over deze:



 
Het leven is net een kartbaan: Sensatie, adrenaline en veel te snel voorbij!

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Veerpootbrug
« Reactie #13 Gepost op: wo, 04 apr 2012, 15:41:33 »
uitdraaien ;) want met het in veren van de polo neigen de veerpoottorens naar binnen te bewegen

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Veerpootbrug
« Reactie #14 Gepost op: wo, 04 apr 2012, 15:42:38 »
Bij een mk2 een porsche 944 kvs tank monteren -klus-


« Laatst bewerkt op: wo, 04 apr 2012, 15:46:01 door Der Ghopmeister »