Auteur Topic: Met een van mijn polo's heb ik een probleempje  (gelezen 3198 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #30 Gepost op: wo, 25 feb 2004, 20:35:04 »
onderdrukslang los getrokken, 5 graden vervroegd (plus of min 1 graden afwijking).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #31 Gepost op: do, 26 feb 2004, 18:47:16 »
Oke! He maar op de controlle waarde hoef ik niet te letten!

Het is dus handig om een strobo aan te schaffen die in kan stellen! Als je een normale strobo neemt dan moet je op de gok kijken hoeveel graden hij van het streepje staan!

Dus als ik het goed begrijp is het lamp plaatsen op 1ste cilinder, starten, onderdrukslang los trekken, strobo op 5 graden instellen, en kijken of het streepje op het merkteken staat!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #32 Gepost op: do, 26 feb 2004, 18:56:14 »
Verschillende timing lights! Welke is aan te raden??

Simpelste

simpele iets duurder

instelbaar

iets te duur

derde lijkt me wel het mooist!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #33 Gepost op: do, 26 feb 2004, 23:30:24 »
wel ff het los gegooide vacuumslangetje afdoppen.. anders trekt ie valse lucht en weet de nz computer niet goed wat ie nu weer aan z'n fiets heeft hangen..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #34 Gepost op: do, 26 feb 2004, 23:33:08 »
nee mijn afstel kast is nog steeds niet te koop -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #35 Gepost op: vr, 27 feb 2004, 00:53:58 »
die kasten die jij hebt kosten gewoon-- katsjing--katsjing.kassa. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #36 Gepost op: za, 28 feb 2004, 18:09:43 »
He heeft de motor altijd echt lucht nodig! Maakt het uit als er rook naar binnen wordt gezogen?

Mijn kleppendeksel pakking was gescheurt doordoor lekte er olie op de uitlaat en dat rook van verdampende olie werd door de warme lucht buis naar binnen gezogen! Gaat de motor daar ook slecht van lopen?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #37 Gepost op: vr, 05 mrt 2004, 22:34:37 »
He! Hij is door de keuring heen gekomen, maar hij schokt nog steeds! Nu wordt me duidelijk hoe ik de ontsteking moet afstellen! Een instelbare strobo kost al snel zo´n 180 euro! Een normale strobo nog geen 50!!

Met een instelbare stel je de strobo in op 5 graden voorontsteking!! En dan moet het streepje op de poelie tussen de 2 merktekens staan!
Maar al neem ik een normale strobo waar je ook perfect je ontsteking mee kunt afstellen waar moet het streepje dan staan? 5 graden van het middelpunt? Waar staat ie dan ongeveer?

Of kan ik de ontsteking afstellen zodat het streepje op de poelie tussen de merktekens staat en daarna de ontsteking 5 graden draaien!! En hoeveel is 5 graden? Is het handig om dat een graden?schijf aan te schaffen ofzo?
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #38 Gepost op: za, 06 mrt 2004, 19:32:18 »
kijk in je vraagbaak staat het beter en met plaatjes  -wanker-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #39 Gepost op: zo, 07 mrt 2004, 01:14:39 »
Heb het al opgezocht in mijn vraagbaak maar daar staat het niet in! Altans niet zoals ik het wil!

In de vraagbaak die ik heb gaan ze ervan uit dat ik VAG gereedschap heb!!! Ja! Dat heb ik niet! Er staat nix over een simpel stroboscoop lampje! Dat plaatje wat jaap geplaatst heeft heb ik wel wat aan! Ik weet nu dat er 5 graden voorontsteking is! Maar hoe zie ik nou op welk punt dat is met een normale strobo?

En ik wil het weten over een HK motor, en helaas die staat ook niet in mijn vraagbaak!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #40 Gepost op: zo, 07 mrt 2004, 09:51:13 »
okee heel simpel met gewone stroob met vacuum aangesloten is 5gr vor bdp een 10mm voor het voorste pinnetje van het visje (oftewel elke 2mm is een graad)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #41 Gepost op: zo, 07 mrt 2004, 12:49:13 »
Jaaaa.. dank je, dat wou ik weten!
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Met een van mijn polo's heb ik een probleempje
« Reactie #42 Gepost op: wo, 10 mrt 2004, 20:44:19 »
Yes, het is gelukt!!! Kreeg hem goed, ong. 10mm voor het streepje! En hij stond heel fout! Hij hapert nog een heeeeeel klein beetje in de hogeren toeren gebied! denk na 3800 toeren. Misschien nog iets fijner afstellen.

Hoe dichter bij het streepje dus te langzamer hij ging lopen! Als ik hem verder dan 10mm draaide ging het toerental ook flink omhoog!

Tnxz Jaap en Serge.
Derby 1F 1981 in aanbouw.