Ik zal proberen gestructureerd te antwoorden
(omdat ik de dingen zelf helaas niet meer uitgevoerd heb vanwege mijn nekhernia en schouderklachten)
Volgens de buurman (de VW- Audi monteur) is nagekeken;
- aarding
- slangen
- bekabeling / bougiekabels / bougies / onderbreker
- vonk bougies
- brandstoftoevoer
Vervangen zou zijn;
- blauwe temperatuurzender
- relais benzinepomp en relais drukpomp
- van de sloop ontstekingshuis / de halsensor (kan dit, was eerder door een van jullie ook voorgesteld)
Hij slaat dus perfect aan, maar slaat vaak na een paar kilometer af als toerental erg laag is en wil dan zo'n half uur niet aanslaan. Dit laatste dus ook je zo stom bent de motor af te zetten als hij niet echt goed op temperatuur is.
Dan begint hij heel aarzelend en onregelmatig weer en moet je eerst veel gas geven.
In het begin toen de klacht begon op te treden zagen we weleens in het donker een flinke blauwe vlam in het motorcompartiment als de Polo raar ging doen. Destijds rook ik ook weleens een benzinelucht dan.
Tegenwoordig zie ik die blauwe vlam dus niet meer, ik ruik ook geen benzinelucht meer.
De startmotor draait gewoon, hij schijnt brandstof te krijgen en ik meen ook een vonk, maar aanslaan ho maar.
Maar dat van die thermostaat heeft Guido nog niet op gereageerd.
Ik zal Guido eens vragen of hij een overzichtje wil maken.
Dat zal ik dan plaatsen.
Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Is een maffe situatie zo te zien.
Bob