Auteur Topic: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?  (gelezen 2749 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #30 Gepost op: di, 16 nov 2010, 07:53:12 »
 -thumbsup- dat is duidelijke taal, daar kan ik wel wat mee
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #31 Gepost op: di, 16 nov 2010, 12:56:37 »
heb wel eens gemaild met die gast  -thumbsup-
toen had ik nog niemand gevonden voor mijn drijfstangen op maat de laten maken...
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #32 Gepost op: ma, 29 nov 2010, 17:58:28 »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #33 Gepost op: di, 04 jan 2011, 19:09:19 »
iemand nog tips om er zeker van te zijn dat je altijd een meting doet bij het uitwegen v/d drijfstangen?

als ik ze plat leg en dan bijv omdraai krijg ik zo 5 soms wel 20 gram verschil  -dunno-
ik heb geprobeerd te op te hangen, maar dit had er ook effect op (zit te denken het na te maken van alu ipv hout en kunstof)
zoals: http://www.youtube.com/watch?v=QLpiF0E0EJU
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #34 Gepost op: di, 04 jan 2011, 19:28:07 »
is vrij simpelte maken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #35 Gepost op: ma, 24 jan 2011, 13:02:50 »
nu alles van metaal gemaakt en de diameter v/d krukzeide wat groter gemaakt zodat deze beter centreerd, maar nogsteeds onnauwkeurige metingen..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #36 Gepost op: ma, 24 jan 2011, 13:04:39 »
big end hangt ook niet in het midden lijkt het!
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #37 Gepost op: ma, 24 jan 2011, 22:48:33 »
heb er eens goed naar gekeken en dit verschild idd iedere keer weer :S
nieuwe weegschaal (0,1gr/5kg) is iig onderweg..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #38 Gepost op: do, 27 jan 2011, 19:12:48 »
big end moet vrij en soepel kunnen draaien zodat ie zelf het midden zoekt.
edit: komen die skates toch nog van pas :D wiel incl lagers eruit, beetje bijslijpen en ik heb een goeie meting!
« Laatst bewerkt op: vr, 28 jan 2011, 13:16:57 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #39 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 13:24:44 »
zo meet je toch maar de helft van t gewicht? de andere helft hangt aan het touwtje

Offline Maxxy

  • L86C-0168
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.101
  • Geslacht: Man
  • Marcel Nikken
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #40 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 14:29:45 »
je meet ook beide uiteindes toch?

small end--> verticale balans
big end--> rondvliegend balans

zo was het toch?
"Roest?! Neh man, das Biologisch Bruin."

Offline richard-polo

  • L86C-0119
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.851
  • Geslacht: Man
  • Richard Denkers
    • g-laderseite
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #41 Gepost op: zo, 30 jan 2011, 15:06:16 »
zo meet je toch maar de helft van t gewicht? de andere helft hangt aan het touwtje

dat is ook de bedoeling ;) voor big en smal end balanceren.
het volle gewicht meet je weer op de digitale weegschaal zoals je meel weegt :)
« Laatst bewerkt op: vr, 15 mrt 2024, 10:21:14 door Dennis »
denkersrichard@hotmail.com voor revisie, tuning & onderhoud

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Vliegwiel, krukas etc.: wat wel en wat niet doen?
« Reactie #42 Gepost op: ma, 31 jan 2011, 07:45:51 »
eerst op deze manier small end uitwegen en wegslijpen en daarna de complete drijfstang waarbij je dus de big end pakt met wegslijpen
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen