Auteur Topic: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL  (gelezen 46830 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #105 Gepost op: za, 27 mrt 2010, 20:21:56 »
Je moet zorgen voor tandwielen met dezelfde vertanding, dus die van je huidige nokkenas zou moeten volstaan.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #106 Gepost op: za, 27 mrt 2010, 20:24:13 »

Je moet zorgen voor tandwielen met dezelfde vertanding, dus die van je huidige nokkenas zou moeten volstaan.

Mij niet meer zo aan t schrikken maken heur!  :D


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #107 Gepost op: za, 27 mrt 2010, 20:28:41 »
Boe!  -naughty-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #108 Gepost op: za, 27 mrt 2010, 20:35:57 »

Boe!  -naughty-

 aargh.gif Schrik!  -moon- :D

Nu zit ik wel een beetje één en ander door te lezen, maar klopt het dat ik beter het gasklephuis van m'n NZ kan blijven gebruiken i.v.m. de grotere diameter van de NZ t.o.v. die van de 3F?

Kom ik wel in de war met de bedrading lijkt me, want: wel of niet Digifant? Wel toch?

 -klus-



Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #109 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 11:43:47 »
NZ is Digijet
Oo=o=oO

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #110 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 11:47:02 »

NZ is Digijet

Ja, maar k heb 3F spul, en dat is Digifant....


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #111 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 11:57:14 »
Wat is 't plan? Heel de reut qua aanbouwdelen verwisselen voor 3F?
Dan heb je bijna compleet een 3F, behalve de zuigers: ben ik benieuwd naar je bevindingen. -klus-
(compressie verhouding 10:1 versus 9,5:1 lijkt mij ook niet zo heel spannend)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #112 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 12:02:37 »

Wat is 't plan? Heel de reut qua aanbouwdelen verwisselen voor 3F?
Dan heb je bijna compleet een 3F, behalve de zuigers: ben ik benieuwd naar je bevindingen. -klus-
(compressie verhouding 10:1 versus 9,5:1 lijkt mij ook niet zo heel spannend)

Jah, da's idd de bedoeling. Maar heb ergens gelezen dat het gasklephuis van een NZ wat groter is en ik die beter kan gebruiken. Of toch gewoon alle 3F 'juweeltjes' erop zetten?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #113 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 12:06:59 »
Ben zelf niet into de injectie's => geen idee wat 't verschil is tussen NZ & 3F gasklephuis.
Stekkeraansluitingen zijn wel hetzelfde?

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #114 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 12:15:56 »

Ben zelf niet into de injectie's => geen idee wat 't verschil is tussen NZ & 3F gasklephuis.
Stekkeraansluitingen zijn wel hetzelfde?

Nope. En dat is juist the question. Als ik t Digifantspultje er op moet zetten i.c.m. het gasklephuis van de NZ, dan komt t volgens mij niet goed met de bedrading.

Aan de andere kant heb ik zoiets van dat ik lekker dat 3F spul in z'n geheel ga monteren. Zal toch wel niet voor niets in een Polo GT zitten toch...?

 -sturen-


Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #115 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 12:21:36 »
3F gasklephuis gebruiken ze dacht ik ook bij de G40 tuning.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #116 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 12:25:30 »
Een NZ heeft toch geen lobben op de gasklep, daardoor reageert ie directer op het gas. Maar is zo`n gasklep niet P&P de soort injectie is wel gelijkend, met een L-klep luchtmassameter etc. Het zou mij niet verbazen als de schakelaars/potmeters op het gasklephuis gewoon hetzelfde zijn. Ik wil anders wel even een foto maken van mijn NZ gasklephuis, dan kun je vergelijken.
Oo=o=oO

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #117 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 13:19:28 »

Een NZ heeft toch geen lobben op de gasklep, daardoor reageert ie directer op het gas. Maar is zo`n gasklep niet P&P de soort injectie is wel gelijkend, met een L-klep luchtmassameter etc. Het zou mij niet verbazen als de schakelaars/potmeters op het gasklephuis gewoon hetzelfde zijn. Ik wil anders wel even een foto maken van mijn NZ gasklephuis, dan kun je vergelijken.

Klopt. Op één van de gaskleppen van t 3F huis zit idd een lob. Die heeft de NZ niet. Maar ik heb de kabelboom en ontsteking erbij, dus dan ist wel weer plug&play als ik die gebruik. 

inlaatspruitstuk van de 3f is niet hetzelfde als van de nz, de 3f heeft grotere kanalen.

Gasklephuis is ook niet hetzelfde, in ieder geval de gaskleppositiesensor is anders, de nz heeft een schakelaartje, en de 3f heeft een potentiometer.

De injectoren zijn hetzelfde, en de injectorrail kan dezelfde zijn (latere nz'jes hebben dezelfde injectorrail als 3f als ik het goed heb) maar volgens mij zullen beide werken.

De onstekingsonderdelen zijn ook niet hetzelfde. De stroomverdeler van de 3f is volgens mij gelijk aan die van de py (G40) maar zeker niet gelijk aan nz. Bobines zijn verschillende van geleverd, maar ik denk dat die wel uitwisselbaar zijn.

LMM is inderdaad gelijk volgens mij.

&

nz is inderdaad met vacuumvervroeger, er zijn meer met vacuumvervroeger geweest, maar voornamelijk carburatie modellen (bij nz wordt de injectie wel computergestuurt, maar de ontsteking niet)

Is het dan niet logischer om het gasklephuis van de 3F te gebruiken? Zal toch nl. wel niet voor niets in een GT (en G40?) zitten....

 -klus-


Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #118 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 15:47:07 »
Dan wel, anders moet je weer van alles aan gaan passen, d`r moet hier ook nog ergens een linkje omzweven naar een site van iemand die voor doet hoe je de lobben kunt verwijderen.
Oo=o=oO

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #119 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 16:21:55 »

Dan wel, anders moet je weer van alles aan gaan passen, d`r moet hier ook nog ergens een linkje omzweven naar een site van iemand die voor doet hoe je de lobben kunt verwijderen.

Ik weet welke je bedoelt.... Ging om een 2F G40 dacht ik.

Jij hebt toch ook een 3F nokkenas in je NZ ge -klus-?