Auteur Topic: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL  (gelezen 46840 keer)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #120 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 16:32:32 »

En de ecu aan passen heb ik een linkje voor je geplaatst, enigste vereiste is dat je duits kunt.
3f kabelboom en ecu zou ik niet doen. ga voor de nz ,is simpeler aan te passen en heeft qua inspuiting op de ecu de zelfde werking ,echter zit op de 3f ecu ook de ontsteking verwerkt. digijet is wat beter aan te passen dan een digifant, digifant heeft een vrij traag werkgeheugen, daar heb je met de digijet geen last van.

Mmmh.... als ik dit weer lees begin ik weer te twijfelen of ik nou wel of niet t Digifant gebeuren moet plaatsen.  :)
Alleen de nokkenas plaatsen i.p.v. alles incl. kabelboom is natuurlijk een stuk minder werk....

 ??


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #121 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 16:52:11 »
Psst, carbs.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #122 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 16:57:29 »
Ik zou het NZ tunen topic nog eens ff duurstruinen, dat scheelt het een en ander, helemaal omdat je dus niet de hogere compressieverhouding van een 3f hebt.
Dingen als een ander kristalletje en de inspuitdruk opschroeven door de regelaar te tweaken. Ik denk dat dat makkelijker is dan een complete 3f kabelboon erin vlechten. En volgens mij levert dat evenveel op.

Ik heb mijn NZ niet gekieteld, maar heb daar ook niet zolang mee gereden, een jaar, het was eerst een HZ. Daarna heb ik een audi gekocht. Want die NZ viel mij een beetje tegen, had er meer van verwacht. Of had je het tegen een ander :P

Psst, carbs.
Je zou er inderdaad ook een rijtje carbs erop kunnen schroeven, maar daar zit wel het nodige aan werk en kosten in. Ik kwam in een verkoop topic nog wel een paar setjes tegen.
Oo=o=oO

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #123 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 17:03:17 »

Psst, carbs.

Kewl!  -wanker-

Alleen moet ik me eerst maar even hier mee redden. k Heb de laatste tijd al vrij veel besteld/gekocht voor de kontenmobiel.... En wil eigenlijk nog zoveel meer!

 :)

@Sieperman: Ik kwam dit topic tegen nl. Dat ben u toch?  -nana-

hallo,

In mijn polo ligt een NZ blok, en wilde daar graag een 3f nokkenas in, dat past toch?

Zo ook voor mijn audi 1.8s de kleprubbers zijn verstafd en nu `t spul er toch af moet is een PF nokstok misschien ook wel leuk.

Ik hoor het wel


Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #124 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 17:28:42 »
dat stemt inderdaad, maar gezien ik een schraal manneke ben, heb ik nog geen 3F stok in de HZ, en ik denk ook niet dat ik dat ga doen. Ik zit meer op een turbo te azen, maar dat kost ook allemaal een berg pegels en het duurt ook nog wel even voor ik de polo weer op de rit heb. Heb `t nu erg druk met school.
Ik rijdt nu gewoon in de daily 80, die is met 90 minder valide shetlanders wel niet erg snel, maar hij brengt me wel overal en doet dat nog redelijk zuinig ook.
Oo=o=oO

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #125 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 17:37:17 »
Jorp heeft nog een 3F gasklep huis te koop.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #126 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 17:59:32 »

Jorp heeft nog een 3F gasklep huis te koop.

Voor wie? Moi? Zat in de set....


Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #127 Gepost op: zo, 28 mrt 2010, 18:08:29 »
Ok, dan heb je hem niet nodig .....   -imstupid-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #128 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 11:39:44 »

Ok, dan heb je hem niet nodig .....   -imstupid-

 -nana-

Verder........ Christmas is early in Grunn! :)



Nu nog even wachten op de 'domlagers' en dan lekker  -klus-


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #129 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 11:49:14 »
Een setje carbs, met alu spruitstuk, afgesteld en wel voor een 1.3'tje kan je voor een goed bod van mij overnemen hoor :D. Dynojet naaldjes en een nette filterbak krijg je er zo bij.

Ik maak mijzelf wel weer een nieuwe  :)

Btw. gaat hard zo met de onderdelen!  -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #130 Gepost op: ma, 29 mrt 2010, 17:13:31 »

Een setje carbs, met alu spruitstuk, afgesteld en wel voor een 1.3'tje kan je voor een goed bod van mij overnemen hoor :D. Dynojet naaldjes en een nette filterbak krijg je er zo bij.

Ik maak mijzelf wel weer een nieuwe  :)

Btw. gaat hard zo met de onderdelen!  -thumbsup-

Ik zou wel willen, maar dat kost weer dikke -2cents- !

t Gaat idd lekker zo. Nu nog even wachten op de rest van de onderdelen en dan tijd vinden om alles te monteren....

 -sturen-


Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #131 Gepost op: do, 01 apr 2010, 11:19:16 »

Jongens,

Nu zit ik op H-base even te kijken welke distributieriem ik nodig heb. Kom ik wel uit want er staat een nr op de oude riem....

Alleen nu zie ik staan bij de ene riem staan: nokkenas -'90 en bij de andere '90-.
Waar zit m dan het verschil eigenlijk in? Die AF nokkenas past toch altijd in een NZ?   -dunno-


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #132 Gepost op: do, 01 apr 2010, 11:24:00 »
jep, past altijd. Zal alleen verschil kunnen zitten in de vertanding van de aandrijfpoulies.

Grove vertanding of fijne vertanding, maar dat hangt dus alleen af van jouw eigen auto.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #133 Gepost op: do, 01 apr 2010, 11:32:45 »
Riem is afhankelijk van het riemwiel dat op je nokkenas gebout is.

Ik heb een 3F nokkenas en daar een low torque riemwiel op gezet. Waarom: waterpomp heeft low torque riemwiel en de krukas heeft een lowe torque riemwiel.

Wat was je onderblok ook alweer? Oh ja een NZ.

In jou geval riemwiel van je ori NZ nokkenas overzetten op je donoras. Tenzij die al hetzelfde zijn.
Lowtorque riem wiel heeft een wat vierkanter tand dan high torque.


Goedemorgen Luc, daar was al gepost. Zat je weer te slapen Luc? Jazeker!

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Project [ YN-04-XG ] Polo 2 sedan CL
« Reactie #134 Gepost op: do, 01 apr 2010, 14:32:19 »

jep, past altijd. Zal alleen verschil kunnen zitten in de vertanding van de aandrijfpoulies.

Grove vertanding of fijne vertanding, maar dat hangt dus alleen af van jouw eigen auto.

&

Riem is afhankelijk van het riemwiel dat op je nokkenas gebout is.

Ik heb een 3F nokkenas en daar een low torque riemwiel op gezet. Waarom: waterpomp heeft low torque riemwiel en de krukas heeft een lowe torque riemwiel.

Wat was je onderblok ook alweer? Oh ja een NZ.

In jou geval riemwiel van je ori NZ nokkenas overzetten op je donoras. Tenzij die al hetzelfde zijn.
Lowtorque riem wiel heeft een wat vierkanter tand dan high torque.

Thanks guys!  -thumbsup-