Dank je wel Rudy, ben ook erg benieuwd of alles een beetje vlot en soepel gaat lukken.
Maar het is weer eens tijd voor een updateje.
Dus ga er maar goed voor zitten en neem een kop koffie, want het wordt een flinke.
Het heeft een paar maanden geduurd, maar de financieen lieten het gewoon even niet toe om echt verder te gaan aan de polo.
Heb onlangs de (hopelijk) laatste onderdelen besteld, waarvan de belangrijkste de pakking set voor onderblok en cilinderkop was.
De verlagingset is binnen en zit er nu onder, het heeft 3 avonden sleutelen gekost, waarvan 1 gevuld met gek#t met de fusee kogel, wat een dag later binnen een kwartier in de pauze op het werk werdt
OPGELOSTHoe dan ook, de dempers waren hard aan vervanging toe, de achterdempers kwamen gewoon niet meer terug na indrukken en de voorste heeeeel langzaam.
Het wagentje is nu voor 4 cm lager en achter 3 en is een flink stuk stugger geworden.
Ben erg benieuwd hoe het er allemaal uit ziet als het goed is ingezakt en in geveerd, of het nog net een tikkie minder stug wordt.
De rubbers op de stabi stang zijn vervangen door een setje van
VAN DEZE, was uiteindelijk iets van 2 euro duurder dan de standaard rubbers, dus een leuke, goedkope upgrade.
Bij het erop zetten van de verlaging set zag ik dat een van de rubbers van de fusee gescheurd was, dus beide draagarmen ga ik nog vervangen, het is toch apk afkeur.
Op mijn werk heb ik het in en uit laat spruitstuk gestraald.
Het uitlaat spruitstuk is ook van binnen gestraald, dus is weer zo glad en schoon als toen het uit de fabriek kwam.
Vervolgens het ding thuis goed ontvet en antraciet gespoten. (zelf wilde ik hem eerst zwart spuiten (lekker standaard) maar mijn vriendin zei dat antraciet mooier zou zijn en ik moet zeggen: ze had gelijk!!
En als je dan toch bezig bent, neem je ook gelijk je cilinderkop maar mee met glasparelen.
Voor en na:
Van de cilinderkop ook de in en uitlaat kanaaltjes geglaspareld, dus die zijn ook weer schoon en glad.
close upje:
Nou gaat
rat_rod13 de afgebroken en de andere oude geroestte tappies in de cilinderkop er voor me uit halen en gelijk de cilinderkop vlakken.
Dat is het mooie van ruilhandel: hij zocht een interieur en ik had nog een gt interieur liggen, hij is leraar metaal techniek en ik had een cilinderkop liggen.
1 + 1 = 2
Hij had een gratis interieur en ik heb een gratis gevlakte cilinderkop.
En met een beetje mazzel gaat hij me misschien ook nog helpen met de inbouw van het 3f blok.
Wat op dit moment heel erg nodig is, want het onderstel schreeuwt om meer vermogen.
ook daarom ben ik op dit moment een andere nokkenas in de gaten aan het houden op ebay en hoop mijn slag te kunnen slaan.
We hebben allemaal geleerd om netjes de bocht in te gaan en na de apex weer gas te geven, dankzij de redelijk grippy 185 banden en gebrek aan vermogen, kan ik gewoon gas blijven geven nu.
Nou, dat was dus even mijn behoorlijke update.
Volgende week zaterdag de 15e, ga ik in Bergeijk samen met Richard Denkers (wie kent hem niet
) een begin maken met polijsten en inslijpen van de kleppen en de opbouw van het 3f blok.
Vanaf het begin is Richard mijn sleutelmaat bij dit projectje en moet zeggen dat ik heel wat geleerd heb, sowieso door het uit elkaar halen van het blok.
Aangezien mijn sleutelplaats in Bergeijk waarschijnlijk gaat verhuizen eind deze maand, moet ik ineens haast gaan maken met het op en inbouwen van het blok.
Richard woont namelijk vlakbij mijn sleutelplek en denk niet dat hij zin heeft om naar rotterdam te gaan rijden als de werkplaats verhuisd is
Nou , lieve kijkbuiskinderen, dit was mijn update voor nu.
Volgende week hopelijk een nieuwe aflevering met als titel: opbouw van een 3f blok!!!
Groeten Martijn