Ben na plaatsing oliedrukmeter niet tevreden over oliedruk.
Die is welliswaar warm wel zo ongeveer 2 bar, maar hoger wordt ie dan niet meer.
Na ritten over de snelweg ook regelmatig tikkende klepstoters.
Samen met zo af en toe een rare tik in het blok, en wat oliezweterij heeft dit al geleid tot het uit het schap halen van een reserve G40 blok.
Die ligt al compleet uit elkaar en de losse delen zien er goed uit. Wil het allemaal nog (laten) nameten en dan weer in elkaar.
Maar toch eerst wel dit blok goed aan de loop krijgen (trekkracht onderin), dat ligt 99% zeker niet aan het blok zelf.
Oliedruk te laag:
- slijtage oliepomp
- slijtage drijfstanglagers/hoofdlagers/krukas
- verlies in de kop door overmatige slijtage
Mis ik nog wat? Olie 10w40 wordt regelmatig ververst.
Ik kan er natuurlijk 10w60 ingooien, maar bovenstaand moet goed genoeg zijn.
Koud is de druk zo rond de 7 bar.