Ben na plaatsing oliedrukmeter niet tevreden over oliedruk.
Die is welliswaar warm wel zo ongeveer 2 bar, maar hoger wordt ie dan niet meer.
Na ritten over de snelweg ook regelmatig tikkende klepstoters.
Samen met zo af en toe een rare tik in het blok, en wat oliezweterij heeft dit al geleid tot het uit het schap halen van een reserve G40 blok.
Die ligt al compleet uit elkaar en de losse delen zien er goed uit. Wil het allemaal nog (laten) nameten en dan weer in elkaar.
Reserve-blok 2 weken geleden laten nameten door revisiebedrijf: boringen niet meer binnen de toleranties.
Krukas wel zo weer te gebruiken.
Und nun jetzt?
Nog maar een blok aan wal getrokken, stond te koop op marktplaats.
Compleet blok incl. bak en g-lader, kabelboom, computer, etc... voor een schappelijke prijs.
G-lader ter plekke gedemonteerd en uit elkaar gehaald: zag er nog prima uit van binnen (voor zover snel te beoordelen).
Blok zag er netjes uit en volgens verkoper prima in orde.
Is ingebouwd geweest in een Jetta 1 (heeft te koop gestaan op het Volksforum).
Vanavond het blokje opgehaald, dus tijdelijk even bi-G40
Meteen een en ander gedemonteerd om wat pakkingen te vervangen: o.a. uitlaatspruitstukpakkingen, dat is met de grote motorsteun gemonteerd niet meer te doen.
Zaterdag moet de grote wisseltruuk gaan plaatsvinden.
Als ik zondag lopend/fietsend ben dan is dat dus niet gelukt