Auteur Topic: Ervaring bandenmerken  (gelezen 5884 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #45 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 10:00:08 »
... heeft me een keer verrast door na een droge periode bij een beetje vocht echt aan te voelen als een slick in een zwembad.
Dat is voor elke band een kansloos moment ... want dat heeft niet veel met het pofiel te maken.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #46 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 10:07:51 »
Ben ik niet met je eens. Gemiddeld rij ik 45.000km per jaar en dat al 14 jaar. Maakt samen 630.000km met heel wat van dat soort momenten, schrok me toen echt het apelazarus, voor en achter een grote dweil.
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #47 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 10:09:35 »
-thumbsup- , het zijn voor mij in ieder geval altijd de momenten dat ik veel rustiger rijdt. Ook als gevolg van ervaringen uit het verleden met verschillende auto's en banden.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #48 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 10:46:23 »
Ik rijdt tot nu toe bijna altijd op dunlops, SP2000. Ondanks dat deze band niet al 1 van de hoogst genoteerde beste keus is uit diverse testen, vind ik het wel een fijne band. Uniroyal Rainsport is ook wel een prima bandje!

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Ervaring bandenmerken
« Reactie #49 Gepost op: zo, 24 jul 2011, 16:01:08 »
Ik vind niks over Vredestein, daar rijdt ik nu al tijden op heb ze onder de polo (t-trac) gehad en nu ook weer onder de audi (hi-trac) lekkere banden geen problemen met water op de weg, tenzij ze onder de 2.5 mm komen. Moet bij m`n audi ff wennen omdat ik naar een grotere maat 15" ging, en ze wat losser in de wang zijn dan de 14" klebers die eronder zaten. `k weet niet hoe goed ze het doen op `t randje, de audi is nou eenmaal geen racekar. Slijtage valt me reuze mee alleen m`n polo vrat banden, ongeacht wel merk, zal wet iets met uitlijning te maken gehad hebben. Wat ik wel doe is dezelfde banden voor en achter, of die met de minste grip voor, hier ben ik op gaan letten nadat ik m`n eerste Polo plat reed. Koe en put verhaal.

Op `t werk veel Roadhog gemonteerd, maar die krengen moet je met niet met grammen maar ponden uitbalanceren.
Oo=o=oO