Auteur Topic: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ  (gelezen 1058 keer)

Offline VWouter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Gepost op: wo, 07 aug 2013, 16:49:43 »
Beste allemaal,

Twee weken geleden sloeg bij het stoplicht mijn polo af. Na herstarten sloeg ie weer aan (zei het niet helemaal van harte). 200 meter verderop sloeg hij weer af en was nu echter niet meer aan de praat te krijgen. Hij heeft niet gesputterd, viel gewoon dood, alsof je de motor zelf afzet.
Af en toe slaat ie aan bij het starten, maar na een halve minuut is het weer over en uit, en wil die niet meer starten ook.
De startmotor draaot gewoon zoals het moet.

We hebben inmiddels het volgende vervangen / gechecked
rotor en verdeelkap --> vervangen
hallgever --> gecontroleerd en is goed (verwisseld met een andere, hielp niets)
bougies --> geven goeie vonken
brandstoffilter --> vervangen
opvoerpomp --> gecontroleerd en is goed
drukpomp --> gecontroleerd en is goed
ECU --> vervangen

Inmiddels hebben we totaal geen idee meer. Hij vonkt goed, de brandstofleiding staat goed onder druk, dus hij krijgt wel brandtstof aangevoerd.

Hebben jullie enig idee waar we nog naar kunnen kijken, want inmiddels zijn wij een beetje uitgeput qua ideeën.

Alvast hartelijk dank!!

Greetz
Wouter
« Laatst bewerkt op: wo, 07 aug 2013, 20:06:57 door VWouter »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #1 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 16:54:12 »
Hoe heb je de hall-gever gecontroleerd? Lastige is dat-ie nog wel eens wisselend wil functioneren...

Contactblokje zou een issue kunnen zijn...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline VWouter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #2 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 18:10:58 »
we hebben er een hallgever van een werkende polo in gezet, en dat maakte niets uit. wat bedoel je precies met contactblokje?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #3 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 19:20:51 »
Blokje achter je contactslot, berucht VW-onderdeeltje...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline VWouter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #4 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 20:05:12 »
aha, maar als mijn startmotor gewoon te allen tijde goed draait, kan die het zijn dan?

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #5 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 20:29:40 »
Geen idee, volgens jou werkt alles en is alles in orde, dus er is geen probleem? -dunno-
Ik doe slechts een suggestie, het geeft wel eens vaker problemen, staat niet in je lijst van gecheckte zaken...

Waarom heb je de ECU vervangen? En was die andere zeker weten wél goed? Je moet stap-voor-stap meten en uitsluiten, en niet lukraak gaan vervangen. Voor goede ontbranding heb je vonk, benzinemengsel en evt compressie nodig. Vonk heb je, benzine komt ook goed aan, dus dan zou-ie al moeten lopen? -dunno-
Distributie kan niet versprongen zijn? Komt je vonk ook op het juiste moment uit de juiste bougie? Rotor en verdelerkap zijn vervangen, goed teruggeplaatst? Bougiekabels ook goed en goed teruggezet?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #6 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 21:10:34 »
mijn tip zet  je bobine recht op in een pan met water tot 2 cm onder de rand van de bobine .Piep de bobine door op de 15 en 31  en de bobine draad aansluiting en 31 .
verwarm op een laagpitje het water tot 70 graden ,nu nog een keer de piep herhalen .alles piept ? bobine okee .

nu zet je op de 15 van de bobine rechtstreeks van de plus van de accu een draadje . start de motor .en ja het is normaal dat voordat je start alle lampjes op je dash branden .
wil de motor niet afslaan . contact blokje vervangen .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline VWouter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #7 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 21:18:48 »
Dat is ons hele probleem ook. alles lijkt te werken, maar aanslaan ho maar. voordat ie uitviel waren er ook totaal geen tekenen van problemen. Hij liep als een zonnetje. Een kennis die monteur is, had het erover dat je de injectoren niet mocht horen tikken als enkel het contact werd aangezet.En dat als je met een LED-spanningszoeker over de injectoren meet, deze moet knipperen, maar hij brandde constant. Dat kon duiden op een slechte aansturing, vandaar de ecu. Ook omdat we verder alles wat we konden bedenken hadden uitgesloten. De bougiekabels zijn ook weer goed om aangesloten. Zijn op Internet wel iets tegengekomen over dat de opvoerpomp te weinig brandstof oppompt waardoor de drukpomp niet op druk komt. En dat van dat contactblokje zullen we eens checken. Maar ik vroeg dat omdat het mij leek dat dan de startmotor al niet goed zo moeten werken, als het contact niet goed werkt.

Serge, ik ga er naar kjjken, tnx

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #8 Gepost op: wo, 07 aug 2013, 22:10:34 »
Als je de verdeler los schroeft , hall sensor aansluit, op het blok legt, contact aan, je draait de verdeler.klikken dan wel de injectoren?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline VWouter

  • Non-Register lid
  • Berichten: 11
  • Geslacht: Man
Re: Startproblemen Polo 86C 1.3 NZ
« Reactie #9 Gepost op: do, 08 aug 2013, 18:23:13 »
Net de opvoerpomp getest, deze geeft in 20 sec 400ml benzine, hadden op Internet gevonden dat dit minimaal 600 ml moet zijn. 1 Bougie eruit gehaald om te kijken of ie blijft vonken. Bij gasgeven slaat de motor af, terwijl de bougie wel goed vonkt. Geeft dit constante vonken jouws inziens ook aan dat de bobine goed werkt?