Auteur Topic: Slecht starten na tanken  (gelezen 1305 keer)

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Slecht starten na tanken
« Gepost op: ma, 05 mei 2014, 09:15:02 »
Beste mensen,

Ik heb hier en daar al wat rond gezocht en ik heb startproblemen na het tanken. (vol tanken)


Hier en daar wat rondgekeken (ook op het forum) en geprobeerd maar hij bleef me slecht starten, totdat ik de auto 3 uur niet heb gebruikt en hij startte gelijk.
Nu vermoed ik enorm dat mijn ontluchting van de benzinetank verstopt zit aangezien ik voor dit probleem ook niet helemaal goed kon tanken.
Zodra ik wou tanken en ik kneep de hendel volledig in klikde hij al door voordat de tank vol zat. Langzaam aan tanken wil dan wel. Ik denk zelf dat dit ook te maken heeft met de ontluchting.

Als ik hem probeerde te starten hoorde ik ook geen gekke geluiden. Voor zover mijn oren het doen met mijn kennis klonk het ook alsof hij geen benzine kon krijgen.
Toen die eenmaal liep na 3 uur wachten liep die ook zonder problemen, geen hokken en stoten, prima 900 toeren stationair en leek weer prima te werken. Totdat ik hem uit zette en af liet koelen. Als die eenmaal warm was en ik startte hem weer deed die dat ook gewoon.


Morgen gaat die naar de garage omdat ik zelf geen brug heb en als het de ontluchtingsslang is kan je daar met een krik ook lastig bij is mij verteld.

Als jullie nog puntjes hebben wat het zou kunnen zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt!
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #1 Gepost op: ma, 05 mei 2014, 09:29:02 »
Kapotte of verstopte ontluchting kan heel goed. Daar heb je indd last van met tanken. Dat het slechte starten daar ook door komt lijkt mij eerlijk gezegd sterk...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #2 Gepost op: ma, 05 mei 2014, 21:36:23 »
Als hij niet wil starten helpt dan los draaien van je tank dop? Mocht hij vacuum getrokken zijn dan krijg je er weer lucht in.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #3 Gepost op: di, 06 mei 2014, 08:59:16 »
Als hij niet wil starten helpt dan los draaien van je tank dop? Mocht hij vacuum getrokken zijn dan krijg je er weer lucht in.


De ene keer wel de andere keer niet.
Gisteren startte die maar had die een vreselijke tikker in het blok voor ongeveer 10 seconden. Na even gas geven was het weg maar het was zeker geen fijn geluid. Alsof die op drie poten liep :(

https://www.youtube.com/watch?v=1tDemA_iI6E Hier komt het aardig bij in de buurt. Wel heel wat minder lawaai als dit maar het komt zeker in de buurt, alleen in dit filmpje als hij gas geeft hoor je iets ratelen, bij mij niet en gaat het tikken nog sneller.

Ik heb me laten vertellen: Hydrostoters naar zijn grootje?
« Laatst bewerkt op: di, 06 mei 2014, 09:11:14 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #4 Gepost op: di, 06 mei 2014, 20:17:58 »
Olie druk checken?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #5 Gepost op: wo, 07 mei 2014, 10:44:44 »
Gisteren de auto op kunnen halen bij de garage en ze hebben de complete benzinetank er onder vandaan gehad. Hierbij is geconstateerd dat mijn benzinetank onjuist was bevestigd en dat hierdoor de ontluchtingsslang plat gedrukt tegen de onderkant van de auto heeft gezeten. Dit is verholpen door hem opnieuw (in het juiste gootje) te plaatsen en de auto loopt en start nu weer prima! Kan bijna niet geloven wat voor een verschil dat maakt of je valse lucht in de tank hebt zitten of niet. Hij doet het weer doet en en rijd beter als ooit tevoren. Binnenkort de bougies en kabels vervangen aangezien dat dat de afgelopen 60.000 km nog niet is gedaan.

Bedankt voor de tips allen  -thumbsup-


Misschien voor de mensen die het leuk vinden.
Waarschijnlijk gaat de polo binnenkort naar me vriendin (die bijna haar rijbewijs heeft) en wordt deze vervangen als daily voor een passat 1.8 met trekhaak aangezien ik meer en meer grote afstanden ga rijden en een trekhaak is altijd lekker om te hebben achter een wat zwaardere auto. Alle onderhoudsboekjes aanwezig heeft alleen een beetje TLC nodig

Plaatje bij het praatje:


En het doel:
« Laatst bewerkt op: wo, 07 mei 2014, 11:40:02 door Twouters »
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #6 Gepost op: wo, 07 mei 2014, 20:26:32 »
Ook naar opzoek maar dan een station als vervanger van de bus. Staat genoeg te koop maar het kaf van het koren scheiden kost veel tijd. Dan heb je een mooie staat hij aan de andere kant van het land....
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #7 Gepost op: wo, 07 mei 2014, 20:33:34 »
Dat wordt flink lassen dan Thomas -klus-




;)
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #8 Gepost op: do, 08 mei 2014, 17:17:11 »
Idd Dante, moet een heel stuk aan vast komen voor de station car uitvoering  -nana-

Maar, leuke plannen  -thumbsup-
Eindhovuh de gekste

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: Slecht starten na tanken
« Reactie #9 Gepost op: vr, 09 mei 2014, 09:03:12 »
hahahaha,

Nu is het alleen straks nog de vraag hoe doet alles het.
Heb namelijk nog geen testrit gemaakt.

Weet iemand een beetje standaard kwaaltjes van deze auto's?
If in doubt, go flat out - Colin McRae