Auteur Topic: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!  (gelezen 2187 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #30 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:41:45 »
Misschien dan toch de thermoschakelaar stuk?

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #31 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:43:27 »
is vernieuwd al

ik denk erder de tempratuursensor omdat hij een klein beetje naar vertrekt
Steilheck 1.0 , 1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #32 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:44:04 »
zou kunnen ,als je hem op de aansluiting kortsluit (lees stekker los en in de stekker ff met punttang de de kontacten aanprikken )zou hij het moeten doen

Hoe bedoel je met kortsluit?
Steilheck 1.0 , 1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #33 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:44:16 »
tempsensor 'merkt' dat er een te hoge temperatuur optreedt. Dan schakelt deze sensor de stroom in naar de ventilator, zodat deze gaat draaien.
Is de temperatuur weer laag genoeg, dan slaat de ventilator ( of pepeler??) weer uit.

Tot hoe ver loopt de temperatuurmeter op bij het oververhitten?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #34 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:44:43 »
Hoe bedoel je met kortsluit?

twee pennetjes verbinden.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #35 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:45:36 »
twee pennetjes verbinden.

exacte mundo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #36 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:47:04 »
twee pennetjes verbinden.
Tempratuur wijzer gaat voorbij de helfd naar lampje knippert niet dan
Steilheck 1.0 , 1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #37 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:49:05 »
Naar dan zou het aan de temsensor liggen doordat deze niet aanwaait ??
want de darm van de radiator wordt warm
Steilheck 1.0 , 1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #38 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:51:34 »
Temperatuursensor schakelt de ventilator niet, dat doet de schakelaar in de radiateur.
Bovenste slang: warm of echt heet?

Het is wel vreemd dat de vent. even draait en dan meteen weer stopt, zou toch de bedrading nog eens nakijken.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #39 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:52:43 »
daar heb je gelijk in, even te snel gelezen;


DUIDELIJKHEID2;

SENSOR zit in het blok
SCHAKELAAR zit in de radiateur!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #40 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:54:38 »
bovenslang warm normaal warm
Steilheck 1.0 , 1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #41 Gepost op: wo, 28 mei 2008, 23:57:39 »
-Alle stappen in het rood heb ik gevolgd

Heb je ontlucht door:
- verwarming volledig op warm (Geeft warmen lucht binnen)
- ontluchtingsnippeltje iets opengedraaid (zit bij kachelradiateur) Heb ik gedaan
- met lopende motor wachten tot daar alleen nog maar vloeistof uit komt(Vloeistof komt eruit en terug dichtgedraaid)


-Bovenste darm wordt warm van de radiator
-Aan de verwarmingkachel boven wordt hem ook warm


-Tempratuur wijzer gaat voorbij het rood lampje knippert niet en pepeler waait nog niet aan
-Pepeler draait even als ik de stekkers uittrek en terug insteekt


Deze stappen heb ik gevolgd zoals dennis zei !

aan de termoschakelaar komen 2 fichés maakt dat uit hoe je die steekt ofniet?
« Laatst bewerkt op: do, 29 mei 2008, 00:05:04 door VWpolo »
Steilheck 1.0 , 1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #42 Gepost op: do, 29 mei 2008, 21:32:52 »
Probleem is opgelost Termoschakelaar was stuk
andere geplaats en de fan waaid terug aan als hij op 3/4 komt de wijzer van de tempratuur vliegt hij aan terug en als hij de fan stopt staat de tempratuur normaal terug .


Topicje Mag Gesloten worden se
Steilheck 1.0 , 1983

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #43 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 19:40:55 »
Termoschakelaar hoe op meten als deze nog werkt aub
wie kan mij helpen ermee 2 polig aansluiting als ik de 2 draaden verbind werkt het naar hoe opmeten ???


Grtz Vw Polo
Steilheck 1.0 , 1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem Motor loopt warm !!!!!!!!!
« Reactie #44 Gepost op: wo, 15 apr 2009, 19:45:44 »
ja precies ja...


schakelaar er uit halen, pannetje water koken, polen van de multimeter op de aansluitingen tapen en de schakelaar langzaam in het hete water laten zakken (net van de kook).

Je moet dan duidelijk kunnen zien dat de weerstandswaarde afneemt.


nog simpeler; motor warm/heet laten draaien en wachten of de fan aanslaat. Slaat deze niet aan, maar werkt deze wel bij het doorverbinden van de thermoschakelaar, dan is je thermoschakelaar kapot.


Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983